מיכל ברק, קומפלוט: "המגמה האורבנית מחייבת ליישם ערים חכמות"

ברק אמרה כי "צריך לחשוב היום על המחר - אבל כבר עכשיו יש דברים אותם ניתן לעשות: יש מערכות מידע גיאוגרפי ברשויות המקומיות, GIS, מוקד עירוני, מובייל, יש המון סוגי מידע מנוהלים, שכבר כיום ניתן לנצל אותם"

מיכל ברק, מנכ''לית קומפלוט מבית האוטומציה החדשה. קובי קנטור

"יש כיום בעולם כשבעה מיליארד בני אדם. התחזיות צופות כי בתוך עשרות שנים בודדות יהיו בעולם יותר מעשרה מיליארד בני אדם, במקביל למגמת העיור העולמית ההולכת וגדלה. לכן, ערים חכמות הן מחויבות המציאות". כך אמרה מיכל ברק, מנכ"לית קומפלוט מבית האוטומציה החדשה.

ברק דיברה במסגרת כנס IT מוניציפאלי 2015. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אתמול (ב') במרכז הכנסים אבניו, קרית שדה התעופה. את הכנס, בהשתתפות מאות מקצועני IT מהרשויות המקומיות, הנחה יהודה קונפורטס, עורך ראשי של הקבוצה.

ברק אמרה כי "צריך לחשוב היום על המחר – אבל כבר היום יש דברים אותם ניתן לעשות. יש מערכות מידע גיאוגרפי ברשויות המקומיות, GIS, יש מוקד עירוני, יש מובייל, יש המון סוגי מידע מנוהלים, שכבר כיום ניתן לנצל אותם"

החברה, אמרה ברק, היא חברה בת של האוטומציה החדשה, והתמחותה היא במערכות מידע גיאוגרפי, GIS, ומערכות לניהול ועדות תכנון בניה. ככזו, היא מספקת פתרון מחשובי מלא לכלל נושאי ההנדסה ברשויות המקומיות, לרבות רישוי ופיקוח, יעודי קרקע, תב"ע (תכנית בניין עיר), נכסים השבחה, תשתיות רטובות ומערכות GIS. כך, ציינה ברק, "ניתן לנצל כלים שכבר קיימים ברשויות המקומיות, כגון כלי GIS, על מנת להרחיב את השימוש בהם". היא הביאה כמה דוגמאות לפרויקטים שכאלה, אותם קומפלוט ערכה, ביניהן מיפוי ריכוזי יתושים בעיריית אשדוד, ופרויקט לקליטת תושבים בעיריית ראש העין.

המידע כבר קיים – צריך רק לשלב אותו

כלי נוסף, ציינה ברק, "הם מערכות BI אשר יכולות לסייע לטיפול בכל מיני היבטים של ועדות תכנון ברשויות ובוועדות המקומיות: לדוגמה, הצלבת נתונים ברשות ובוועדה, בין שטח הרשום במנהל ההנדסה מול אותו שטח הרשום במחלקת הגביה, לטובת גילוי הפערים בנתונים אודות אותו נכס. המידע כבר קיים – צריך רק לשלב אותו". שימוש נוסף של נתוני BI ונתונים גיאוגרפיים, אמרה ברק, "יכול לשמש את משטרת ישראל, על מנת להפיק תובנות ממידע קיים על פריצות לבתים, לטובת פעילות מונעת אירועי שכרות בעיר".

"אפשר ונדרש לקשר בין המידע אשר כבר קיים ומנוהל ברשות המקומית, עם ההיבטים הגיאוגרפיים שלו, לטובת שיפור בתהליכי קבלת החלטות ברמה העירונית", ציינה ברק. "יש לנו את היכולת לשלב את המידע בין מקבלי ההחלטות ברשויות, השלטון המרכזי, האזרחים, אנשי המקצוע ועובדי הרשות – לטובת שיפור השירות לאזרח".

ברק סיכמה באומרה כי "ניתן לנצל גם סוגי מידע הקיימים אצל האזרחים, בשל העובדה שיש להם טלפונים חכמים. יש פרויקטים רבים שאפשר לעשות על בסיס הצלבות ושיתופי המידע, במגוון תחומים: צמצום צריכת האנרגיה, הפחתת זיהום האוויר, תאורה חכמה, חניה ואיסוף אשפה – הם רק חלק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים