תוכן שיווקי

לזהות את מומחי הענן – הארגון הלומד

17/01/2016 08:35
ד"ר אפרת ליאני, סמנכ"ל HR, מיקרוסופט ישראל. צילום: רמי זרנגר

כתבה: ד"ר אפרת ליאני, סמנכ"לית HR במיקרוסופט ישראל.

בעידן הטכנולוגי-עסקי המשתנה של היום, ארגונים רבים תוהים מה הן התכונות או המאפיינים הדרושים אצל העובדים, שיעזרו לקחת את הארגון קדימה. השינויים בעולם העסקי והטכנולוגי הם יומיומיים, והם מציבים אתגרים גדולים כאשר מדובר בגיוס עובדים , שימורם ופיתוחם.

הצלחתו של הארגון בתהליך גיוס כח אדם איכותי ומוכשר, קובעת במידה רבה את יכולתו לשגשג ולהצליח לאורך זמן. כתוצאה מכך, חברות משקיעות מאמצים רבים בחיפוש אחר ה-"Talents" הבולטים בשוק, ומקצות משאבים לא מבוטלים לפיתוח ולשימור בעלי כישורים אלה.

הארגון של היום פועל במציאות רב-מימדית והוא חייב להעסיק בעלי כישורים רב מימדיים ומגוונים. לאנשי הארגון צריכות להיות יכולות המשלבות טכנולוגיה וידע מקצועי אך באופן ניכר ומתחזק, יכולת הנעת ממשקים מרובים פנימית וחיצונית, הובלה אישית, חיבור הנקודות וראייה מערכתית, וזאת בקרב כל עובד ובכל מקום בארגון. ארגונים בעידן הענן, המהפכה הדיגיטלית והחדשנות היומיומית צריכים אנשים שמסוגלים להחזיק את כל הכדורים הללו באויר כל העת וללא לאות.

בנובמבר 2015 קיימה התאחדות המעסיקים בארצות הברית, ה-NACE (ר"ת National Association of Colleges and Employers, 2015), סקר בקרב מעסיקים אשר תוצאותיו מפתיעות ביותר. התוצאות מעלות כי כאשר נשאלים מנהלים מגייסים בארגון מה הן התכונות המשמעותיות ביותר שהם מחפשים בקרב מועמדים פוטנציאלים לתפקידים בחטיבותיהם? הם מסמנים עשר תכונות מובילות אשר חציין תכונות "רכות" לגמרי המעידות על יכולות תקשורת בינאישית אפקטיבית ואינטלגנציה רגשית, וחציין תכונות "קשות" הממוקדות יכולות מקצועיות.

שיוף תכונות התנהגותיות

בעת קבלת החלטות גיוס ופיתוח טאלנטים בארגון, מקום ה-EQ בהשוואה למקום ה-IQ הוא מרכזי ומחייב שיוף תכונות התנהגותיות. היכולות ה"קשות", ה-IQ, חשובות ומהותיות כמובן. אך מועמדים המצטיינים ביכולות "רכות" מביאים עימם לארגון נכסים בעלי יכולת לחולל שינוי. בעידן של שינויים תמידיים המחייבים גמישות, יצירתיות ויזמות, תכונות אלה הן קריטיות להצלחת הארגון.

התכונות ה"רכות" הינן יכולת עבודת צוות, יכולת לקבל החלטות ולפתור מורכבויות וכן יכולת ליצור תקשורת ורבלית פנים וחוץ ארגונית טובה ושוטפת, המניבה תוצאות איכותיות. התכונות ה"קשות" הינן יכולות וידע טכנולוגי מעמיק, יכולות ניהול תהליכי מכירה מורכבים והשפעה על אחרים.

הענן הוא אחת התופעות הבולטות והמשפיעות כיום במגזר העסקי בעולם. מגוון של ארגונים וחברות מבצעים את המעבר אל הענן, בוחנים את העולם הזה ואף עוזרים ללקוחותיהם במעבר. מכיוון ש"עולם הענן" הינו הגדרה רחבת טווח, תהליך מציאת העובדים הבולטים שיהוו Role Model בתחום, כך שיפתחו את העובדים ואת החברה עצמה, הופכת לקשה ומשמעותית הרבה יותר. מכיוון שמדובר בתחום הממשיך להשתנות ולהתפתח על בסיס יומי, חשוב לשים לב לתכונות המרכזיות והבולטות, שעתידות לאפיין את מקצועני הענן של השנים הקרובות.

גיוס העובדים הטובים ביותר בתחום הענן מחייב מיקוד בחמש תכונות עיקריות. וכפי שעולה מסקר NACE – מהוות שילוב מלא בין תכונות "רכות" ל"קשות".

מבין התכונות ה"רכות" חשוב לציין את יכולת הנעת ממשקים פנים וחוץ ארגוניים  – יכולת לקדם דברים לעבוד ביחד למען מטרה אחת ולהביא דברים חדשים לארגון. מועמדים עצמאיים מכווני תוצאות ושאפתניים. מועמדים אשר אוהבים ללמוד כל הזמן, לצמוח טכנולוגית ולהגיע לפסגות חדשות – פרואקטיביים, מחפשים את הדבר הבא שיגרום להם ולארגון לצמוח ולהתפתח.

עידן של חדשנות תמידית

אנשים עם היכולות הללו יעזרו לארגון לצמוח ולהתפתח עסקית וטכנולוגית, ואם מצאתם עובדים כאלה, עשו הכל על מנת לשמר אותם בארגון.

זאת לצד, תכונות "קשות" ויכולות ממוקדות כמו תשוקה לטכנולוגיה עם דגש וניסיון במגוון טכנולוגיות – מועמדים אשר חייבים לאהוב את מה שהם עושים, וחייבים להכיר את הטכנולוגיה על בורייה. מכירים את השוק הטכנולוגי בישראל ובעולם בעידן של חדשנות תמידית – מועמדים אשר עוקבים אחר הטרנדים האחרונים, יודעים מה חדש ומתחדש בעולם זה ובעלי מוטיבציה ליישם ולבדוק את הטכנולוגיות החדשות בעצמם.

אוהבים לפתור מורכבויות טכנולוגיות בסביבה עסקית – נהנים מהאתגרים שמציב בפניהם עולם העסקים ולא מפחדים מהם – לא משנה אם הם צעירים או מבוגרים.

הארגון של היום ניצב בפני אתגרים יומיומיים כמעט, וככל שישכיל לגייס את האנשים בעלי היכולות לעיל – יצליח להגיע לתוצאות מובילות וייחודיות. חשוב מכך הוא לשמרם וביחד עימם להובילם לפיתוח אישי ולבניית קריירה נכונה.

משאבי אנוש חייבים להיות שותף עסקי – טכנולוגי בתהליך ולהוות חוד החנית המקצועי , ללכת יד ביד עם מנכ"ל הארגון ולייצג את ההוויה הארגונית ה"רכה" לצד המרכיב ה"קשה" המיוצג על ידי נתונים וניתוח יכולות העובדים.

יש לך את התכונות הדרושות להפוך למומחה ענן מוביל? הצטרף לצוות המנצח של מיקרוסופט!

אירועים קרובים