תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - ISUG 2015

בעז גודוביץ, מטריקס: "בתחום האנליטיקה יש חדשנות ברמת מהפכה וסאפ מובילה אותה"

27/12/2015 11:40
בעז גודוביץ, מנהל מוצר SAP Business Objects במטריקס

"מיום ליום כמויות המידע שנצברות אצל חברות וארגונים גדלה בצורה משמעותית וצריך להשקיע כדי להביא מהן תובנות שבזכותן נקבל ערך עסקי משמעותי. זה רלוונטי ומתייחס גם למידע מהרשתות החברתיות, מהן אפשר להזרים דטה פנימה לתוך הארגון וגם מסנסורים ויישומי האינטרנט של הדברים, שאוספים כמויות עצומות של מידע בכל רגע ומכל מקום. אפשר למצוא כיום את הדרכים לעשות זאת. בתחום האנליטיקה יש חדשנות ברמת מהפכה וסאפ (SAP) מובילה אותה", כך אמר בעז גודוביץ, מנהל מוצר SAP Business Objects במטריקס, מפיצת הפתרון בישראל.

גודוביץ אמר את הדברים בכנס שערכו החברות מטריקס וסאפ בהשתתפות עשרות מנהלים ומומחי BI מקהילת משתמשי פתרון האנליטיקה SAP BusinessObjects, שעסק במגמות בעולם האנליטיקה, חידושים ומפת הדרכים העתידית לקראת הגרסה החדשה 4.2 של SAP BusinessObjects.

מטריקס

מטריקס

לדברי גודוביץ, "טרנדים משמעותיים נוספים בתחום האנליטיקה הם:  צורת המידע שמשתנית – לא רק מידע מובנה אלא גם לא מובנה, כמו תכניי וידיאו ורשתות חברתיות, איסוף המידע בזמן אמת ממגוון מקורות מידע לרבות האינטרנט של הדברים, ובנוסף אחד הטרנדים המשמעותיים ביותר הוא ה-Usability – היכולות של המשתמשים להשתמש בכלים ובטכנולוגיות באופן אינטואיטיבי. המערכות מותקנות באופן אוטומטי בארגון ואין צורך בהדרכה מעמיקה כדי לדעת איך להשתמש בהן. סאפ מקפידה על Keep It Simple – לעשות את הדברים הכי טוב, מקיף ומקצועי אבל גם הכי פשוט וידידותי".

לפתור בעיות עסקיות ולתמוך בפעילות השוטפת

גודוביץ מציין כי "הפתרונות של SAP BusinessObjects עונים על הטרנדים האלה באופן מקיף ומטרתם לפתור בעיות עסקיות ולתמוך בפעילות השוטפת. כל הפתרונות של סאפ מוודאים שמה שהמשתמש רואה אלו נתונים מעודכנים ונכונים – Trusted Data". לדבריו "יכולות אלו הן בבסיס כל החדשנות של סאפ. עד כמה שזה נשמע טריוויאלי, לא כל ספק יכול להבטיח זאת, וסאפ יכולה".

גודוביץ מציין כי "בזכות פתרונות אנליטיקה ניתן לשפר את עולם הבריאות מרמת המחקר ועד הטיפול האישי בכל מטופל, לעשות אופטימיזציה של רשתות, ייעול שרשרת אספקה, להשיג תמונת לקוח מלאה, ניתוח פעילות השיווק וקידום המותג. השמיים הם הגבול".

גודוביץ סקר במפגש גם את השיפורים והחידושים הצפויים בגרסת 4.2 SAP BusinessObjects שתושק בקרוב ביניהם: שיפור בפלטפורמה עצמה שתפשט אותה עוד יותר, תשלב מערך התראות, וגם מסכים ייעודיים למצב תחזוקת מערכת מתוזמן; גרסת Webi משופרת עם שאילתות שרצות במקביל ושיפור משמעותי בביצועים; Commentary – יכולת להתכתב על דו"חות בין המשתמשים ולהוסיף הערות על הדו"חות עצמם ועל הנתונים, כל זאת עם תיעוד מנוהל. בנוסף גם חיבור native ישיר ל-SAP HANA, מנוע ה-in memory רב העוצמה של סאפ שאוסף, מעבד ומנתח את הנתונים במהירות שיא ומאפשר לחבר באופן פשוט וקל בין יישומי סאפ והארגון, ממגוון רחב של מקורות ומערכות.

תומר שטיינברג , מנהל תחום Analytics בסאפ ישראל

תומר שטיינברג , מנהל תחום Analytics בסאפ ישראל

דובר נוסף במפגש היה תומר שטיינברג , מנהל תחום Analytics בסאפ ישראל שסקר את יכולות ה-text analysis הקיימות בפתרון לצד שימושים נפוצים ויתרונות השימוש בו ביניהם: קבלת תובנות 360 מעלות על לקוחות החברה – במה הם מתעניינים, מה הסנטימנט שלהם וכדומה על מנת למקסם את פעולות השיווק והמכירה מולם. יישומים נוספים הינם יישומים של תחזוקה מונעת, ניתוח תחקירים ומסמכים על ידי חיפוש חכם ומציאת מסמכים דומים, טיפול יעיל יותר בתרחישים רפואיים ועוד. שטיינברג ציין בדבריו כי הפלטפורמה מאפשרת יכולות חיפוש מתקדמות, מאפשרת לשלב מידע מובנה עם מידע שאינו מובנה, ומאפשרת גם יכולות כריית טקסט המאפשרות קבלת תובנות ברמת מסכמים שלמים, כגון דמיון בין מסמכים, קטלוג מסמכים ועוד.

אירועים קרובים