תוכן שיווקי
לקראת אירוע - NessPRO CA, יום ב' 14 במרץ, לאגו

חמש תחזיות טכנולוגיות ל-2016

03/02/2016 14:49
CA Technologies

כתב: אוטו ברקס, מנהל טכנולוגי ראשי ב-CA Technologies

טכנולוגיית המידע כפי שאנו מכירים אותה היום – מתה. המשימה שהיתה בעבר "להשאיר את האור דולק", התפתחה למשימה שייעודה להגיע ללקוחות חוזרים לצורך דברים נוספים. מה שמניע את כל זאת היא תוכנה.

בעזרת תוכנה – היישר אל מרכז העסקים – ארגונים הופכים דיגיטליים ידי אימוץ שיטות זריזות  וגמישות (אג'ייל) וטכנולוגיות חדשות המספקות חידושים לשוק במהירות ובבטחה.


כאשר ארגונים מצפים לעבור שינוי מהיר ובקנה מידה גדול, להלן התחומים ש-CA Technologies צופה כי יניעו את האג'נדה של תחומי הטכנולוגיה והעסקים ב-2016:

● הבאת את ה-Containers לפיתוח גמיש הניתן להרחבה
ב-2016 נראה לפחות חלום אחד בן עשרות שנים שמתגשם – יצירת פיתוח מבוסס רכיבים, מקושר לשיטות פיתוח רציפות זריזות וגמישות (אג'ייל), המאפשר לארגונים להשתנות בקצב מהיר יותר מאשר אי פעם בעבר.

הדגש יהיה על שירותים קטנים יותר, אשר ניתן לפרוס באופן עצמאי, תוך אספקת תכונות חדשות ללא הרף. הימים שבהם חיכינו לשיפור של אפליקציות שלמות – נגמרו.

Containers ו-Microservices יספקו יותר גמישות ויכולת הרחבה של תהליך הפיתוח. הם ישנו את הדרך שבה מפתחים בונים, פורסים ומשדרגים אפליקציות ויאיצו את הצורך בשיטות זריזות וגמישות (אג'ייל) על מנת להקדים את השוק המשתנה ודרישות הלקוחות.

אולם, השגשוג המהיר של containers יניע את הצורך בניהול ושליטה באופן שבו עשו זאת המחשבים האישיים כאשר הם היו הזרם המרכזי. יהיה צורך לטפל בתחומים כגון אבטחת מידע, אופטימיזציה של רשתות, אחסון וכשל, מאחר ש-microservices אלה, העשירים בתכונות, מספקים שדרוגים באופן שוטף מספר רב של פעמים במשך היום.

יהיה צורך לבצע השקעות כדי לנהל מורכבות חדשה זו ולהגשים את מלוא הפוטנציאל של מגמת ה-container.

● "אבטחת מידע זריזה וגמישה (אג'ייל)" נכנסת למשחק
אבטחת מידע כבר לא יכולה להיות עניין למחשבה שנייה. היא חייבת להיות "אפויה" בתוך כל היבט של עיצוב, פיתוח ופריסת האפליקציה.

האצת מחזורי הפיתוח מביאה לכך שאבטחת המידע חייבת להיות ב"קומת הקרקע" בכל תהליך של פרויקט או פיתוח. קצב התקיפות כיום, השפעה פיננסית ותשומת לב ברמת מועצת המנהלים ידרשו שאבטחת המידע תככב.

ב-2016 כל הדרכים מובילות לרעיון המתפתח של "אבטחת מידע זריזה וגמישה" (אג'ייל). הטמעת אבטחת מידע בשלב מוקדם, יחד עם DevOps ושיטות עבודה זריזות וגמישות (אג'ייל), מוסיפה את הנדבך השלישי שמאוד נחוץ לפיתוח תוכנה במהירות גבוהה בקנה מידה מתאים.

בשילוב עם הכלים הנכונים, APIs מפשטים אתגרים של אבטחת מידע עבור מפתחים, מגבירים את השפעתם של תהליכים זריזים וגמישים (אג'ייל)  ובסופו של דבר מביאים לאמון וביטחון כרכיבי ליבה של חוויית הלקוח.

טכנולוגיית אבטחה ומתודולוגיית פיתוח מודרניות יכולות להאיץ את היצירה של אפליקציות חדשניות תוך מינוף ושמירת נתונים רגישים ונכסים קיימים.

● ניתוח (Analytics) בכל מקום יביא לערך ללקוח
במהלך השנים התפתח הניתוח מתובנה עסקית לנתוני טרנזקציות ו-Big Data. ניתוח בזמן אמת, המשפר את חוויית הלקוח על ידי קישור תובנות המאפשרות חיזוי לפעולות מנחות, יהפוך לדבר הרגיל החדש.

בשנת 2016, אנו נכנסים לעידן שבו "הדמוגרפי של האחד" יאפשר לארגונים להתאים אישית בזמן אמת שירותים, תמחור, מכירות ומוצרים עבור הפרט לעומת סגמנטים גדולים יותר.

ניתוח גם יביא לחוויות לקוח טובות יותר על ידי אבטחת מידע השומרת על הלקוח ברקע. טכניקות ניתוח חדשות ישתמשו בדפוסי התנהגות ולמידת מכונה כדי לעזור להפריד את הלקוחות האמיתיים מהרמאים ולספק טרנזקציות וחוויות חלקות יותר.

השורה התחתונה: הניתוח שימושי ביותר כאשר הוא מיושם לבעיות ספציפיות – לא כלליות. חבילות ניתוח גדולות שיכולות לנתח נתונים בלי סוף בעת שהן מחפשות מחט בערימת שחת – אינן התשובה.

ניתוח לא עומד להפוך לפתרון לכל דבר, אבל יותר ויותר הוא הולך להיות חלק מהפתרון לכל דבר.

● האינטרנט של הדברים עובר מתחום האפשרויות המעניינות לעולם של יישומים אמיתיים
למרות שהאינטרנט של הדברים, שהוא אלמנט של שינוי דיגיטלי, הוא טכנולוגיה בעלת פוטנציאל גבוה, הוא עדיין בשלב מוקדם. ניתוח ואבטחת מידע מחזיקים את המפתח להבאת ערך רב יותר ללקוחות.

הרב-שכבתיות וה-hand-offs הגלומות בעולם האינטרנט של הדברים יוצרות יותר מאי פעם נקודות תורפה ונקודות תקיפה, ומגבירות את הסיכון לקונפליקט. מבחינה מושגית, האינטרנט של הדברים הוא הגל הבא האלגנטי, אבל מתחת לפני השטח קיימת מורכבות רבה שצריך להעריך ולהבין.

כפי שהאינטרנט של הדברים עובר ב-2016 לזרם המרכזי, "הזהות של הדברים" תהיה נושא מרכזי. בדיוק כמו שהזהות של אדם צריכה אימות, ה"זהות" של מכשיר וכל זרימת הנתונים אליו חייבים להיות מאושרים ומהימנים.

יש צורך בכלים, כגון ניהול זהויות וגישה (IAM) לאינטרנט של הדברים וטבלאות אינטראקציה לאינטרנט של הדברים (בדומה לטבלאות אינטראקציה של תרופות שרופאים ורוקחים משתמשים בהן בתרופות מרשם) על מנת להבטיח שאנו עוסקים ב"דברים" הנכונים והם לא סותרים, מבטלים, או משכפלים את עצמם בסביבה.

ככל שחיישני האינטרנט של הדברים ומכשירים חכמים מתרבים ונמצאים באינטראקציה עימנו בתחומים קריטיים, כגון בריאות ותעשיות הרכב, כך הם יעזרו לפשט – ואולי אפילו להציל – את חיינו ולשפר את חוויית הלקוחות.

● ה-Blockchain מוצאת את אחיזתה
ההפתעה של 2016 תהיה תחייתה של טכנולוגיית ה-blockchain והליטוש שלה במקום שבו באמת היא יכולה למצוא בית מחוץ לחשבונות של עסקאות ביטקוין (Bitcoin).

Blockchain היתה מילת מפתח בחברות סטארט-אפ רבות לפני שנתיים, והיא עומדת להתחדש כאשר מסתכלים על הגידול הצפוי באינטרנט של הדברים והצורך בתקשורת מאובטחת בין מכשירים ובתיעוד של התקשרויות אלה.

טכנולוגיה, כמו blockchain, שמסתמכת על רשת מחשבים והיא בעלת פרטיות בליבה שלה, תהיה מאפשרת (enabler) חשובה של האינטרנט של הדברים ושינוי דיגיטלי של ארגונים, מאחר והיא מייעלת עוד יותר פעילויות לצורך השגת זריזות וגמישות (אג'יליות) רבה יותר והיענות לקוחות.

Blockchain תצטרך להתגבר על "אשמת הקשר" לבעיות הביטקוין, אבל קיימת היכולת להפכה לאחסון המועדף לחיישנים והאינטרנט של הדברים באופן כללי.

תוכנה היא סוכנת השינוי

ב-2016 יש לעסקים פוטנציאל לעלות מעבר לציפיות הלקוחות בכל רמה, באמצעות שיטות עבודה זריזות וגמישות (אג'ייל) ולשנות את הפעילויות שלהם באופן דיגיטלי.

בין אם מדובר בחמשת התחומים הטכנולוגיים הנ"ל, או במשהו אחר לחלוטין, המפתח יהיה מציאת שותף שיש לו ניסיון בעבודה עם מורכבות והטרוגניות בקנה מידה גדול.

CA Technologies ממשיכה לחדש ללקוחותיה על רקע סוחף זה של שינוי טכנולוגי ועסקי.

רעיונות עסקיים שהפכו לאמיתיים במהירויות שהיו בלתי נתפסות לפני חמש שנים יניבו מנצחים ברורים שינצלו את התנופה שלהם כדי להפוך למנהיגים החדשים בתחומם. כל זה מתאפשר על ידי התייחסות לתוכנה כאל סוכנת שינוי חיונית, כפי שהיא הפכה להיות בעולם חדש זה.

אירועים קרובים