תוכן שיווקי
לקראת אירוע - DATA CENTER 2016, יום ד' 17 בפברואר, LAGO

בזמן שאתם מתכננים דטה סנטר – הטכנולוגיה הולכת ומתקדמת

15/02/2016 08:48
יוסי דיין, APC ,CTO מבית שניידר אלקטריק

כתב: יוסי דיין, APC ,CTO מבית שניידר אלקטריק

בעבר דטה סנטר צפוי היה לשרת אותנו לטווח זמן של כ-10-15 שנים בממוצע ללא שינויים משמעותיים, קצב ההשתנות הטכנולוגית היום דורש התאמה הרבה יותר תכופה, עד לכדי תכנון והיערכות מראש לשלב הבא של הטכנולוגיה אשר נמצא רק בשלבי פיתוח היום.

בתוך כך, גם הפתרונות שאנו מציעים כיום, חייבים להיות הרבה יותר מודולאריים וסקלאביליים, להתאים את עצמם למירוץ הטכנולוגי ולאפשר גמישות מקסימלית בתכנון הדטה סנטר העתידי.


אנו רואים טרנד עולמי של תהליך בו הדטה סנטר הארגוני הולך ומצטמצם לטובת אתרי ההוסטינג. ארגונים גדולים מבינים כי נדרשת השקעת משאבים רבים בתכנון, הקמה ותפעול אתרי דטה סנטר בעלי יתירות גבוהה וממוגנים לאורך זמן. יחד עם זאת, לרוב הארגונים אין את הידע הדרוש לכך, בנוסף להשקעת משאבים כאלה תהליך תכנון והקמת אתר חדש עומד על כשנתיים עד שלוש שנים במקרה הטוב ובחלק מהפרויקטים הגדולים עשור ואף יותר – זמן כזה הוא נצח במונחי טכנולוגיה.

APC מבית שניידר אלקטריק מציעה מהפכה בתחום התשתיות לדטה סנטר באמצעות קו מוצרי ה-Prefabricated Modules‬‏. זהו פתרון המביא חידוש עולמי ובשורה לעולם הדטה סנטר. הוא מתוכנן ומורכב מראש, מופעל ונבדק עוד לפני יציאתו מהמפעל. הוא מותאם אישית לכל לקוח, מרגע אפיון צרכיו, ובסופו של תהליך התכנון, הקצר יחסית, מאפשר בדיקות תקינות מקיפות הכוללות בדיקות עומס, יתירות ותפקוד מלא של כל המרכיבים כפרט והפתרון ככלל.

כאשר הלקוח מכין את התשתיות הבסיסיות לאתר, אנו כבר בתהליך ייצור המודולים אשר יספקו את התשתית הפיזית לצרכיו, כך שעם סיום הכנת השטח המודולים כבר מוכנים להתקנה.

סוגי המבנים הניתנים להתקנה מבוססים על קונטיינרים ISO/Non ISO מגוונים, ביניהם: Power,Cooling ,IT. מודולים אלו מוצעים הן כמבנים עצמאיים המאפשרים הצבה בשטח, כאשר כל המערכות כלולות במבנה אחד, ותחילת עבודה מהירה עם ההצבה וחיבור לתשתיות החשמל, והן כדטה סנטר שלם המאפשר גידול מודולארי וסקאלבילי.

בזבוזי אנרגיה ועלות תפעולית גבוהה

הדטה סנטר המוכן מראש מאפשר חיזוי של תקופת בניית הדטה סנטר (8-12 שבועות) כך שביצועי הדטה סנטר חזויים מראש ומתאימים לצרכי הלקוח. המודולים האלה מאפשרים הטמעה מהירה, גמישות ויכולת גידול. מרבית הפתרונות הקונבנציונאליים מתוכננים Oversizing, זאת בשל הרצון להמעיט בלקיחת סיכונים ובשל חוסר הודאות בתכנון אל מול מה שיהיה בפועל עם סיום ההקמה. לרוב עם סיום ההקמה מתברר כי המתקן גדול בהרבה מהצורך וזה גורר אחריו בזבוזי אנרגיה ועלות תפעולית גבוהה. לפיכך, שימוש בדטה סנטר המותאם לצורך, מביא לעבודה ביעילות גבוהה ולצמצום העלויות התפעוליות.

באם נעשה שימוש במבנים יבילים, זמן קבלת היתרי הבניה/ההצבה הוא קצר בהרבה, ניתן להציבו בשטחים זולים יחסית ולחסוך גם בתשלומים העקיפים.

הפתרונות האלה מאפשרים פריסה נוחה בתצורות שונות, צפיפות אנרגטית גבוהה ומגוון רחב של מיגונים פיזיים המתאימים הן לשוק הצבאי והן לשוק האזרחי כאופציות בהתאם לבחירת הלקוח.

פתרון  נוסף הוא ה-Smart bunker, המספק פתרון למיני/מיקרו דטה סנטר. הפתרון מאפשר אבטחה ברמה גבוהה במיוחד. הוא מורכב מפלטות מיגון העוטפות את הציוד במעין כספת להגנה מפני פגיעות ואיומים שונים, ומהווה פתרון לארגונים קטנים. הפתרון כולל ארון שרתים ממוגן מערכת בקרה, מערכת אל-פסק, מערכת קירור  PDUs, אופציות לגילוי וכיבוי אש, ועוד.

לסיכום, פתרון ה-Prefabricated – הדטה סנטר היביל והמודולארי – מאפשר ללקוח גמישות, סקלאביליות ומודולאריות, בהתבסס על תכנונים קיימים מראש, תוך ביצוע התאמות מהירות על פי צרכיו, יישום מהיר של הפתרון כך שהמוצר מתאים לצרכי הארגון העכשוויים, וצמצום עלויות הן בהוצאות הישירות והן בהוצאות התפעוליות.

אירועים קרובים