תוכן שיווקי
לקראת אירוע - MOVING OFFICES 2016, יום א 6 במרץ, LAGO, רחוב המאה ועשרים 6, ראשון לציון

מה הייתה ההשקעה הטובה ביותר בעשור האחרון?

למחלקת המחקר של אינטר ישראל יועצי נדל"ן יש מסקנות: ההשקעה המנצחת הייתה ברכישת משרדים באזור התעשייה בהרצליה, עם עליה של כ-117%

03/03/2016 10:12
יורם בלומנטל, מנכ"ל משותף באינטר ישראל

במחלקת המחקר של אינטר ישראל יועצי נדל"ן, שותפתה הישראלית של פירמת הייעוץ Cushman & Wakefield, בדקו ארבעה אפיקי השקעה פופולריים וניסו למצוא את התשובה לשאלה הכל כך רלוונטית, מה היתה ההשקעה הטובה ביותר בעשור האחרון?

לדברי אופק גבאי, מנהל מחלקת ההשקעות של אינטר ישראל, "הכותרות בדבר זינוק חד במחירי הדיור, יחד עם ההנחה שהשקעה ארוכת טווח במניות מניבה תשואה היסטורית של כ-8%, הביאו אותנו לערוך את המחקר ולנסות למצוא את התשובה לשאלה".


"במחקר התבססנו על נתוני בנק ישראל (מדד הדיור בתצפית חודשית) ושאבנו נתונים מהבורסה לניירות ערך באשר למדד ת"א-100. הוספנו להשוואה את נתוני מחירי המשרדים בתל אביב ובהרצליה. התוצאות הפתיעו גם אותנו", מוסיף גבאי.

ההשקעה המנצחת היתה ברכישת משרדים בא.ת. הרצליה עם עליה של כ-117% ומיד לאחר מכן המשרדים בתל אביב שכמעט והכפילו את ערכם (99%). במקום השלישי נמצא כי השקעה במדד ת"א-100 הניבה כ-96% תשואה (מתואם דיבידנדים) ואילו ההפתעה הגדולה לשלילה היתה בתשואה שסיפק מדד הדיור – "רק" 42.9%.

"במחקר התעלמנו מהתשואה השוטפת שנבעה לאורך העשור כתוצאה מדמי השכירות שהתקבלו מהחזקה בנכסי הנדל"ן לאורך העשור (כ-7.5% במשרדים וכ-4.5% בדיור בממוצע) ואם זו היו נוספת לחישוב, אזי הפערים בין המדדים היו מתרחבים משמעותית", מציין גבאי.

רוצים לשמוע עוד על שוק המשרדים בישראל? יורם בלומנטל, מנכ"ל משותף באינטר ישראל, ינאם בועידה הראשונה שעורכת קבוצת אנשים ומחשבים Moving IT Offices, ביום א' הקרוב ה-6 במרץ, LAGO , ראשון לציון.

אירועים קרובים