סנואודן: "גם אם לא עשית דבר רע – אתה נצפה ומתועד"

מדליף מסמכי ה-NSA היה ממובילי קמפיין הרשת של אמנסטי נגד ההגבלות על חופש הביטוי, שעלה לרגל היום הבינלאומי נגד צנזורה ברשת

תמונת הקמפיין של אדוארד סנואודן

אדוארד סנואודן, להקת הפאנק הרוסית פוסי ריוט והאמן הסיני הנרדף איי וייוויי הם ממובילי קמפיין הענק של אמנסטי (Amnesty) נגד הלחצים שמפעילים ממשלות וארגונים נגד חופש הביטוי והפרטיות באינטרנט, שראה אור במהלך סוף השבוע.

40 מיליון המשתמשים ב-AdBlock, התוסף שנועד לחסום פרסומות, נחשפו למודעות בנושא לרגל היום הבינלאומי נגד צנזורה ברשת, שצוין אתמול (ש'). המודעות פורסמו במקומות שבהם היו אמורים להופיע באנרים של פרסומות.

באחת המודעות נראה סנואודן, מדליף מסמכי ה-NSA, לצד הכיתוב: "גם אם לא עשית דבר רע – אתה נצפה ומתועד". במודעה אחרת נראה האקטיבסט איי, שנחשב לאחד האומנים המשפיעים בעולם, ליד הציטוט: "בלי חופש ביטוי אין עולם מודרני, אלא ברברי". חברות להקת פוסי ריוט הוסיפו מסר משלהן: "הרשויות לא משתמשות רק באזיקים ובמעצרים, אלא גם בהתקפות תקשורתיות".

לדברי אמנסטי, הקמפיין נועד לשפוך אור על כל אותם גורמים – בין אם ממשלתיים, רשויות או חברות פרטיות – הפועלים ללא הרף "להשתלט על האינטרנט". לפי ארגון זכויות האדם, הדבר נעשה בחלק מהמדינות באמצעות צנזורה ומעקב, ובחלקן על ידי פיתוח טכנולוגיות המאפשרות להן לבלוש אחרי האזרחים.

בין היתר, הארגון מציין לרעה מדינות אירופיות. "בשנה החולפת דנמרק, פינלנד, צרפת, הולנד, פקיסטן, פולין ושווייץ העבירו חוקים שמגבירים את יכולותיהן לרגל בכלי התקשורת במדינותיהן ומעבר", נכתב. בארגון הוסיפו כי "בסין ובכוויית העבירו חוקים המפלילים או מגבילים את חופש הביטוי ברשת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים