תוכן שיווקי
לקראת אירוע - ביקור מקצועי ב-INFINIDAT, יום ג' 29 במרץ, משרדי INFINIDAT

אחסון ללא פשרות – למה הכוונה?

14/03/2016 14:50
סטיב קנינסטון, סגן נשיא לשיווק מוצרים ב-Infinidat. צילום: יח"צ

כתב: סטיב קנינסטון, סגן נשיא לשיווק מוצרים ב-INFINIDAT

היתרון הגדול של INFINIDAT הוא ארבע הרגלים שעליהן מושתת הפתרון שלה: ביצועים, זמינות, היכולת לגדול ויחס עלות תועלת מצוין במיוחד. וכמובן העובדה שארגוני IT אינם נדרשים להתפשר עוד על כל אחד מהם, אלא מקבלים את כולם בפתרון אחד.

נתונים אלו הביאו אותי למחשבה: למה הכוונה אחסון ללא פשרות? כיצד ניתן לתרגם זאת לערך עסקי?

חלק מעבודתי הוא הערכת הצרכים של השוק. על מנת לעשות זאת כהלכה, החלטתי לאפיין כל מגזר עסקי על פי צרכי האחסון הפרטניים הייחודיים לו. פניתי לכל מגזר ושאלתי מהם המרכיבים החשובים לו בפתרון האחסון שלו. כאשר עברתי על התשובות שקיבלתי, עובדה מעניינת הצטיירה לעיני, מעניינת אך לא מפתיעה: כל אחד מהמגזרים ציין את אותם מרכיבים: ביצועים, זמינות, היכולת לגדול ויחס עלות תועלת גבוה. אמנם המשקל שכל מגזר העניק לכל אחד מארבעת המרכיבים היה שונה אך כולם ציינו את ארבעת המרכיבים כחיוניים.


כדי למדוד את הערך של כל מרכיב לארגון לקחנו את שלושת הערכים: ביצועים, זמינות והיכולת לגדול, וביקשנו מארגונים לדרג אותם בסולם של 1-10 כאשר 10 הוא הציון הכי גבוה. מרבית הארגונים נתנו את הציון 10 לכל אחד משלושת המרכיבים, ואין פלא – כל ארגון רוצה את הביצועים הכי טובים, האמינות והזמינות הטובים ביותר וכמובן את גודל האחסון הגדול ביותר שניתן לקבל. ופה בדיוק נעוצה הנקודה: ניתן לקבל! חשוב להדגיש זאת, שכן, בדרך כלל המשמעות של הביטוי היא הטוב ביותר שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו.

השלב הבא, על כן, יהיה לבדוק על איזה מהמרכיבים הארגון מוכן להתפשר על מנת להוזיל את המחיר, על אף העובדה שהוא היה רוצה שכל המרכיבים החשובים לו יהיו הטובים ביותר. ואם זה המצב – כיצד מתפשרים?

ארגונים מחליטים להסיר יכולות Flash מרכיב הביצועים ולבחון כיצד זה משפיע על המחיר, ואז הם יבחנו RAID שונה, סוגי דיסקים ותכולה על מנת לאזן בין מחיר לאמינות. ואז עולה השאלה האם צרכי האחסון יעצרו את הגידול בארגון? והתשובה היא לא. ואם התשובה היא לא, אז מדוע להתפשר? כאשר אתה זקוק למידע שלך, האם לא תזדקק לגישה? אז מדוע להתפשר על זמינות? ואם תוכל לעבד מידע מהר יותר, לא תהפוך לתחרותי יותר? אז מדוע להתפשר על ביצועים?

התשובה לכל השאלות האלו היא שנדרשת חשיבה מחדש בכל הנוגע לתכנון האחסון בארגון. גישה שמתחילה מהבסיס, מהצרכים של הארגון ומתקדמת למעלה עד לבניית פתרון שלם שנותן מענה לכל צרכי האחסון של הארגון ללא צורך להתפשר על אף אחד מהם. גם נושא התמחור חייב להשתנות: עליו להישאר בר-השגה.

הפתרון של INFINIDAT תוכנן כך: הוא מאפשר לארגון לקבל את הביצועים הטובים ביותר באמינות הטובה ביותר (99.99999%), הוא מאפשר גידול משמעותי בכמות המידע המאוחסן כפי שהארגון יצטרך וכל זאת במחיר בר השגה והפחתת עלות הבעלות על הטכנולוגיה בצורה משמעותית (CapEx ו-OpEx).

InfiniBox מספק כמיליון IOPs, 7X9 זמינות, עד 2PB במארז אחד ומחיר תחרותי.

על ידי חשיבה מחדש ובניית הפתרון המהפכני שלה, INFINIDAT מאפשרת לארגונים להפוך לתחרותיים יותר ומפנה חלק מתקציב ה-IT שלהם מהתשתיות לתהליכים העסקיים. ארגונים שבוחנים כעת את פתרונות האחסון שלהם צריכים לקחת בחשבון את הצרכים שיהיו להם שלוש-חמש שנים קדימה ולתכנן נכון את תקציב ההוצאות שלהם לתשתיות.

סטיב קנינסטון, בלוגר ואוונג'ליסט אחסון ידוע, עבד בשנים האחרונות במספר סטארט-אפים דוגמת אוואמר (Avamar) וסטורוויז (Storwize), ואף לקח חלק במכירתם ל-EMC ו-IBM. כיום משימתו של קנינסטון היא לעזור ללקוחות לרכוש את הפתרון הטוב ביותר עבורם.

אירועים קרובים