NUVIAD: מאפס לחצי מיליון טרנזקציות בשנייה בתוך שישה חודשים – עם AWS
NUVIAD היא חברת סטארט-אפ ישראלית, שהוקמה בשנת 2015 על ידי רפי טון, נמרוד שוורץ ודורון גז – כולם בעלי ניסיון קודם בחברות סטארט-אפ.
החברה פיתחה פלטפורמת מדיה שמסייעת למשווקים במובייל, לרוכשי מדיה, לבורסות ולרשתות פרסום לנהל אופטימלית קמפיינים שיווקיים, תוך אופטימיזציה אלגוריתמית מתקדמת, ניתוח אנליטי והפנייה לקהלי יעד. פעילות זו מבוססת על ידע אנושי (People Knowledge) מתקדם בטכנולוגיות ועל ניתוחי Big Data.
מתחילת פעילותה נקטה החברה בגישה פרגמטית, במטרה לפתח מערכת שתעבוד מהר ככל האפשר ותזכה לשיפורים בהמשך.
מאז השקתה של מערכת NUVIAD RTB Meta DSP בחודש מאי 2015 נהנתה NUVIAD מגידול אקספוננציאלי בתעבורה, מ-0 ל-500 אלף טרנזקציות בשנייה, על הפלטפורמה של AWS (ר"ת Amazon Web Services).
מאות לקוחות, עשרות אלפי משתמשים
NUVIAD מקושרת ל-20 בורסות פרסום ויש לה מאות לקוחות, עם עשרות אלפי משתמשים. החברה הצליחה להשיג צמיחה יוצאת דופן זו עם צוות של שלושה מומחי IT בלבד, על ידי מינוף אחיזתה הגלובלית של AWS בענן ושימוש בפלטפורמת AWS, תוך ניצול EC2 ,RedShift ,ELB ,Elastic Cache ,S3 ו-CloudFront ללא כל הפסקות שירות.
יצוין כי NUVIAD משתמשת ב-AWS EC2 spot instances (תחרות תמחירית על משאבי EC2 עודפים) עבור תהליכים קריטיים, עם אופטימיזציית תמחור Spot Instances למזעור עלויות.
כיום, יותר מ-50% מלקוחותיה של החברה הם בארצות הברית ומנהלי NUVIAD לוטשים עתה עיניים להתרחבות לשוק האירופי. התרחבות זו לא אמורה לייצר כל בעיית latency (שיהוי), מאחר של-AWS יש כיום אזורי זמינות (Regions) בפרנקפורט, בדבלין ובקרוב גם בלונדון.
AWS – לא רק פלטפורמת אירוח, אלא גם פלטפורמה מרובת שירותים
רפי טון, מנכ"ל NUVIAD, אומר שהמטרה שלהם הייתה להשיג סקלאביליות מוחלטת ולכן בחרו ב-AWS לא רק כפלטפורמת אירוח, אלא כפלטפורמה מרובת שירותים בנוסף.
תהליך הפריסה כולו הוא אוטומטי ופשוט לתחזוקה. "כחברה קטנה, אנחנו פועלים לאוטומציה ככל האפשר, תוך בדיקה מתמדת של המערכת", אמר טון בהרצאה אותה העביר בפופ-אפ לופט של AWS, שפעל בבית המידות ברחוב לילינבלום בתל אביב בשלושת השבועות הראשונים של מרץ, בארגון מחלקת האירועים של אנשים ומחשבים. "אין לנו נקודת כשל יחידנית. כל דקה בה המערכת אינה פועלת מתורגמת להפסד כספי. אם רכיב אינו תקין, הוא חייב להיות מוחלף בתוך דקה אחת. אנחנו זקוקים לשירות מתמשך ולפעולה סביב השעון לאורך כל השנה, כך שאמינות השירות חשובה ביותר עבורנו וזה מה שאנחנו מקבלים מ-AWS".
"ל-AWS טכנולוגיות מעניינות רבות", הוסיף טון. "אנחנו חברה קטנה, של 10 אנשים. לכן, אנחנו לוקחים מ-AWS כל דבר שביכולתנו ומפעילים אותו בכוחות עצמנו".
"מכיוון שבבורסות בין קונים ומוכרים, Latency (השהיה) היא קריטית, אנחנו חייבים להגיב לרשתות פרסום מהר ככל האפשר", ציין. "לפיכך, החלטנו על 10 אלפיות השנייה, כולל כל הפעילות שלנו – כך שניטור מדד זה הוא קריטי. גם את זה אנחנו עושים עם AWS".
עוד הוא אמר כי "יתרון חשוב נוסף של עבודה עם AWS הוא היכולת לקשור את ההיקף הפיזי של המערכת להכנסות שלנו, עם הוספה או צמצום שרתים על פי המכירות שלנו. אנחנו מגדילים או מקטינים את משאבי צריכת המחשוב מסביב לשעון, כדי להגיב במהירות האפשרית למכרזי פרסום שמתפרסמים".
"אנחנו משתמשים ב-Spot Instances AWS – שרתים שניתן להשתמש בהם בכל רגע נתון. בנינו את המערכת כך שתהיה אגנוסטית לסוגי השרתים הזמינים. זה מאפשר לנו למצוא את השרתים הזולים ביותר בכל נקודת זמן נתונה, ואנחנו יודעים איך להשיג את התועלת המרבית מהם, כשאנחנו משלמים רק 10% ממה שמישהו ללא אופטימיזציה משלם. זה מהווה חסכון עצום בעלויות", הוסיף טון.