תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - SAP Forum & ISUG 2016

קשה לגייס עובדים איכותיים? מיתוג מעסיק יעשה לך את העבודה

27/06/2016 14:15
יעל גל, מומחית גלובלית למיתוג מעסיק בסאפ, המספקת פתרון ענן מתקדם לניהול ההון האנושי בשם SAP SuccessFactors

כתבה: יעל גל, סאפ (SAP)

אחד האתגרים המרכזיים כיום של ארגונים בתחום ההיי-טק ובכלל הוא לגייס את הטאלנטים, אותם עובדים מובילים בעלי יכולות או ניסיון ייחודיים. מיתוג הארגון שלכם, כמקום שטוב וכדאי לעבוד בו, יוביל להצלחה בגיוס עובדים אלו. כך תעשו זאת נכון בכמה צעדים:

● אתר קריירה – אתר החברה חייב להיות בעל תכנים הרלוונטיים למועמד. אצלנו בסאפ האתר ממש עושה פרסונליזציה של תכנים בהתאם לפרטים בסיסיים שהמועמד מספק. חשוב שהאתר יהיה ויזואלי, דינאמי ואטרקטיבי – למשל, באמצעות תמונות וסרטונים שונים אודות החברה, פעילותה וחיי העובדים בחברה. השקעה באתר הקריירה היא הצעד הראשון לבניית מיתוג מעסיק נכון. חשוב שהאתר ייתמך גם במובייל. מועמדים אשר יתרשמו מהתכנים שיראו באתר, ירשמו למאגר המועמדים שלכם, אשר יהווה בשעת הצורך את ערוץ הגיוס המשמעותי ביותר למועמדים איכותיים.

● מדיה חברתית – תפעול ערוצי מדיה רבים (פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם, בלוג ועוד) עוזר לשקף את חיי העובדים בחברה ולמשוך מועמדים פוטנציאליים. גיוון בערוצי מדיה חברתית מספק לכל עובד פלטפורמה שבעזרתה הוא יכול לספר את סיפור חיי העבודה שלו בצורה שהכי נוחה לו.

● גיוס כל המחלקות – מנכ"לים מסוימים נוקטים בגישה – "מיתוג מעסיק זו משימה של מנהל הגיוס", אך הם אינם מבינים שההצלחה תלויה בכל המחלקות בחברה. שיתוף הפעולה משמעו כוח ועשיית הדברים על הצד הטוב ביותר תוך מינוף ערוצי תקשורת רחבים ופעולות שיווק של הארגון. לכן, על מנת למתג את החברה בצורה יעילה, מחלקת משאבי האנוש צריכה לפעול בשיתוף פעולה עם כלל יחידות הארגון כמו גם עם העובדים, כפי שצוין קודם.

● סרטוני וידיאו – הוידיאו הוא כלי נפוץ כיום, בייחוד בקרב הקהל הצעיר שמעדיף צפייה בוידיאו על קריאת טקסטים ארוכים. חשוב לייצר סרטוני וידיאו המייצגים היבטים שונים בחווית ההעסקה בחברה. מומלץ להשתמש בסרטונים קצרים (עד 1.5 דקות כאורך אידיאלי), יצירתיים, מגוונים ומותאמים לכל מועמד ומועמד. בסוף הסרטון רצוי להוסיף "קריאה לפעולה" ואת הכתובת של אתר הקריירה.

● שפה עיצובית אחידה – ברמה הגרפית, כל התוכן צריך להיות גלובלי ואחיד, דבר המאפשר זיהוי של החברה בכל מהלך. יש לזכור כי גם חלק מהערוצים הם גלובליים בהגדרה, כמו למשל המדיה החברתית. יחד עם זאת ישנה חשיבות רבה בבחירת התכנים והאימג'ים להתאמה למדינה ולתפקיד כולל היבטי תרבות, שפה, צורת לבוש ועוד.

● מעסיק שמתאים לכולם – פנו לקבוצות שונות באוכלוסייה, דברו בשפה שלהם, ארגנו אירועים מיוחדים עבורם ותנו להם להבין שאתם מעסיק מועדף לכולם. למשל סאפ מושכת אליה הרבה מהקהילה הגאה בעולם באמצעות מדיניות ליברלית וערכי החברה התומכים בשונות. כמו כן החברה מובילה בעולם תוכנית לשילוב אוטיסטים לשורותיה ועוד.

● איך מודדים הצלחה? – היעזרו בכלי ניתוח אשר בעזרתו תוכלו לעקוב אחר כל מועמד החל מהשלב בו לחץ על מודעה או קיבל מייל מהחברה או נענה לקמפיין כלשהו ועד לקליטתו בחברה. מעקב מסודר מאפשר לדעת מנין הגיע כל מועמד, אילו כלים היו יעילים יותר, אילו פחות ובאלו ערוצים כדאי להשקיע בעתיד. בסאפ אנו מציעים לחברות וארגונים את פתרון Recruitment Marketing המספק מענה מלא למדידת ההצלחה.

● ניהול חווית העובדים – כיום כבר קיימים פתרונות טכנולוגיים מקיפים לניהול כל מחזור חיי העובד בארגון משלב מועמדות העובד, דרך שלבי קליטתו, ניהול מסלולי קריירה והדרכות, ניהול יעדים, ביצועים והטבות ועד הפרישה. למערכת המתאימה תהיה השפעה מכרעת על התנהלות הארגון ועל חוויית העובדים שלכם. אחד הפתרונות המובילים בעולם הוא: SAP SuccessFactors – פתרון מתקדם, חדשני וקל ליישום המאפשר גיוס ושימור עובדים על ידי תכניות מגוונות וממשקים דיגיטליים, ולמעשה מאפשר לנהל כל מחזור חיי העובד בארגון. עובד שחווה חוויית העסקה חיובית יהפך מיידית לשגריר נאמן של החברה ויסייע במיתוגה כמעסיק מועדף.

ולסיום, זיכרו – מותג מנצח לא נבנה ביום אחד. זהו לא ספרינט, אלא מרתון שבו אנו מתקדמים צעד אחר צעד כדי להגיע ליעד. דבקות במטרה, יצירתיות, שיתוף עובדים ושיתוף פעולה פנים ארגוני יובילו לתוצאות הרצויות.

הכותבת הינה מומחית גלובלית למיתוג מעסיק בסאפ, המספקת פתרון ענן מתקדם לניהול ההון האנושי בשם SAP SuccessFactors.

אירועים קרובים