תוכן שיווקי
לקראת אירוע - UC-2016, יום ד' 6 ביולי, LAGO

מגמות בולטות בתחום התקשורת האחודה

מגמות בולטות שנרשמו בשנה האחרונה בשוק הישראלי והעולמי בתחום, יסייעו לארגונים לשבור מחסומים גיאוגרפיים ומחסומי זמינות

04/07/2016 13:57

כתב: פבל טפליצקי, Chief UC Architect ב-Comm-IT.

תקשורת אחודה (UC) משפרת את הדרך בה אנשים מתקשרים עם גורמים בתוך הארגון ומחוצה לו ובכך מחזקת את שיתופי הפעולה, מייעלת תהליכי קבלת ההחלטות ומקדמת תהליכי מכירה ללקוחות.

מספר מגמות בולטות, שנרשמו בשנה האחרונה בשוק הישראלי והעולמי בתחום, יסייעו לארגונים לשבור מחסומים גיאוגרפיים ומחסומי זמינות שמעכבים את הפרודוקטיביות הארגונית. המגמות הבולטות ביותר בשוק עומדות בקנה אחד עם המגמות הטכנולוגיות בעולם ועם הגברת השימוש בטכנולוגיה בתרבות הארגונית.


נמנה כאן את חמש מגמות המפתח בתחום התקשורת האחודה:

● מעבר פתרונות לפלטפורמה וירטואלית והכנה לפתרונות ענן (פרטי, ציבורי והיברידי). היתרונות הגלומים בוירטואליזציה ברורים, פחות מכונות, יותר ניצול וגמישות. תמיכה בוירטואליזציה במערכות ה-UC לא איחרה לבוא ולמרות האתגרים מהווה אחוז ניכר מהפעילות בשוק. האתגרים העיקריים במיגרציה הם שמירה על Downtime מינימלי בתהליך שכולל גיבויים, שחזורים וסכנרון של בסיסי נתונים כמו גם שמירה על סביבה וירטואלית בריאה ליישומי Real Time. כמו כן, מעבר לוירטואליזציה הוא הכנה לתשתית DRP עבור יישומי UC בארגון. הדרישה נרשמה בעיקר בחברות טוכנולוגיות גדולות שמטרתן לעבור לפתרון וירטואלי מלא בארגון.

● פתרונות נוחים וזמינים לעובדים ניידים. עובדים מרוחקים או עובדים שממשיכים לעבוד מהבית הם כבר מזמן נורמה ארגונית. ערך הזמינות ממשיך להיות משמעותי והשוק צמא לפתרונות שמאפשרים יכולות Voice ,Chat ,Presence ו-Video בכל מכשיר, בכל מקום וללא צורך ב-VPN. האתגרים העיקריים בהטמעת פתרונות אלו הם שמירה על חוויית משתמש אחידה בארגון ומחוצה לו והטמעת NAT ו-Firewall Traversal עבור יישומי VOIP, ידע שהנסיון בו הוא מועט בקרב אנשי אבטחת מידע, מה שנוטה לעכב את יישום הפתרון. הפתרונות מדברים בעיקר לשוק החברות הבינלאומיות שם המיקום הפיזי של העובד מהווה חשיבות נמוכה יותר.


● מעבר לענן. בהמשך ישיר לירידה בכמות המכונות הפיזיות בארגון, הפיתוי של הסרתם כליל מכותלי הארגון ומעבר לענן, נמצא על שולחנם של מקבלי ההחלטות גם השנה. יתרונות כמו תמחור גמיש, ירידה בתקורת הניהול, ירידה משמעותית בהשקעה הראשונית ומעבר ל-OPEX אינם נעלמים מעיני הארגונים. היצע הפתרונות המגוון בענן בהחלט מתרחב ומתבלט בשוק אל מול הפתרונות המסורתיים.

● פתרונות משלימים לתחום ה-UC וה-Contact Center. גוברת הדרישה לפיתוחים ומוצרים משלימים בתחום, דוגמת פתרונות Provisioning עם ROI חזק, שילוב של השפה העברית במערכות התקשורת האחודה ותכונות בסיסיות המוכרות לשוק הישראלי דוגמת "שיחה ממתינה" ו"נודניק", שנופלות בחו"ל עקב רגולציה. בתחום ה-Contact Center ניתן למנות בין דרישות הפיתוח ממשקים בשפה העברית, התממשקות המערכות ליישומים ארגוניים ושילוב של ה-Contact Center בתהליכים ארגוניים.

● פתרונות B2B Video ו-Conferencing Web. עם הדרישה הגוברת בארגונים לצמצום הוצאות נסיעות וטיסות, קל מאד לבנות Business Case למערכות ויעוד וידיאו.


ישנם שני סוגי ארגונים עם צרכים שונים – מחד, ארגונים בעלי חדרי ועידות חוזי ייעודיים, אשר רוצים לשמר את ההשקעה ולנצל את היתרון בחוויה העשירה של ועידות VC. פתרון B2B Video מאפשר להם לחייג באופן ישיר למערכות חוזי דומות בארגונים שונים וליהנות מהחזר השקעה ומאיכות גבוהה של ועידה. עם זאת, במערכות אלו קיים הסיכון לחוסר תאימות בין המערכות. מגמה זאת נצפתה בעיקר בארגונים גדולים עם חברות בת ושותפים עסקיים רבים.

מאידך, ישנם ארגונים שחשובה להם נגישות מכל מכשיר וגמישות וכמות ובסוג המשתמשים. ארגונים אלו פנו בשנה האחרונה יותר לפתרונות Web Conference בענן. פה הדרישה התבלטה בארגונים ממוקדי טכנולוגיה שמשתמשים בה כזרז לתהליכים העסקיים.

Comm-IT ביצעה בשנה אחרונה מעל 50 פרויקטים בתחום התקשורת האחודה, כשירות מומחה מנוהל עבור השותפים עסקיים שלה ומיצבה את עצמה כסמכות ומקור ידע בתחום. החברה ביצעה הטמעות בכל המגזרים ופרויקטים גדולים בארץ ובחו"ל, בין היתר במגזר הבנקאות והפיננסים, בצה"ל ובתעשיות הביטחוניות, וכמו גם במוסדות ממשלתיים, חברות בינלאומיות, ארגונים מסחריים גדולים, אוניברסיטאות, מכללות ועוד.

אירועים קרובים