תוכן שיווקי
לקראת אירוע - UC-2016, יום ד' 6 ביולי, LAGO

משתמשים בווטסאפ בעבודה? קראו לפני שתשלחו הודעה נוספת

04/07/2016 15:53
טלמסג'

הישראלים מכורים לשימוש בווטסאפ (WhatsApp). הוא מותקן בלמעלה מ-92% מהטלפונים, ומעל 86% משתמשים בו באופן כמעט יומיומי.

מה שהחל כאפליקציה למשתמש הפרטי, מחלחל במהירות לארגונים והופך לכלי התקשורת המוביל בחברות רבות. ועם החדירה המוגברת של טלפונים חכמים, במקרים רבים הוא אף מתחרה בדואר הארגוני.


סקר מראה ש-97% מהמשתמשים העסקיים בישראל שולחים בווטסאפ הודעות הקשורות בעבודה, ו-75% מעבירים דרכה מידע עסקי רגיש.

השימוש המוגבר בווטסאפ גורם לזליגה מוגברת של מידע חסוי, חוסר שליטה ארגוני במי שמקבל את המידע, ומאפשר חברות בקבוצות גם לעובדים שעזבו את הארגון. בעיות נגרמות גם מכיוון שכ-10% מהטלפונים אובדים או נגנבים. וכמובן שלארגונים אין גישה למידע המועבר ואין ארכוב של המידע.

העובדה שמשתמשים חברים בקבוצות פרטיות רבות וחלקם מקבלים מאות הודעות ביום, מקשה על מעקב אחרי הודעות הקשורות לעבודה, ואף לשליחה מוטעית של הודעות ומידע רגיש לקבוצות ומשתמשים פרטיים.


המכון הטכנולוגי של ארצות-הברית אף דרג את ווטסאפ במקום השני מבין האפליקציות הלא בטוחות.

הבעיה כה נפוצה, שבארגונים המעבירים מידע רגיש כגון מידע רפואי, פיננסי או בטחוני, החלו להתייחס לאיום, וארגונים מסוימים הנחו את העובדים לא להשתמש באפליקציה כלל.

נשאלת השאלה: האם איסור על שימוש בווטסאפ מעשי בכלל? וזאת מבלי שהארגון מספק אלטרנטיבה ראויה המאפשרת תקשורת בין הטלפונים של העובדים.

טלמסג' (TeleMessage) מאמינה שהארגונים חייבים להציע חלופה ארגונית לשימוש בווטסאפ, ובמסגרת תערוכת 2016 UC  תחשוף את הגרסה החדשה של פתרון הווטסאפ הארגוני שלה.

המוצר הוא מוצר דמוי ווטסאפ לארגונים המאפשר להעביר הודעות ארגוניות בין הטלפונים הניידים של העובדים בצורה מאובטחת, ומנוהלת מאפליקציות iPhone
ואנדרואיד, מפורטל אינטרנט, מ-Outlook וממערכות IT באמצעות APIs.

עיקרי השירות:

מנוהל – טלמסג' מאפשרת לפקח, לשלוט ולאכוף מדיניות ארגונית לגבי אופן העברת ההודעות באפליקציות. המערכת מספקת ממשק אדמיניסטרטור, ארכיון הודעות, מחולל דו"חות, ופנקס כתובות ארגוני.

מאובטח – עם טלמסג' ההודעות ושיחות הצ'אט מוצפנות, מוגנות סיסמה ושמורות. בין היתר השירות מאפשר הצפנה כוללת מקצה לקצה, הגנת גישה להודעות בסיסמה, שליחת הודעות מוגבלות בזמן, נעילת העברת מסרונים למספרים לא מורשים, נעילה מרחוק ומחיקה מרחוק במקרה של גניבה ואובדן, וכן סטטוס העברת הודעות מתקדם ואישורי מסירה.

אמין – טלמסג' דואגת לכך שכל הודעה תגיע לנמען המיועד. ניתן להגדיר שכל הודעה דחופה הנשלחת לאפליקציה ואשר לא נתקבל עבורה אישור העברה לאחר מספר דקות, תשלח אוטומטית כהודעת SMS רגילה.

מותאם לדרישות IT – המוצר מגיע עם API-ים המאפשרים חיבור לכל מערכת IT, לרבות REST ,SOAP ,XML ,SMTP ,HTTP ועוד. ומאפשר התממשקות קלה עם מגוון פתרונות. קיים פורטל מפתחים ייעודי הכולל תיעוד מפורט, דוגמאות קוד, ספריות ועוד, כאן.

בנוסף, הפתרון כולל ממשקי אינטרנט, יישומים עבור Android/iOS, ותוסף ל-Outlook מהם ניתן לשלוח הודעות IP Push Notification ,SMS, הודעות קוליות, פקס ומייל.

ניתן להתקין את המערכת הפנימית בארגון, או להשתמש בה כשירות Cloud SaaS מנוהל.

הנה הסבר קצר על השירות:

המוצר משתלב עם מערכות הפצת ההודעות של טלמסג', ומאפשר שילוב שלו עם  שליחה וקבלה של הודעות SMS ,MMS, הודעות קוליות, פקסים, הודעות דוא"ל ו-IP ממגוון של ממשקים ידניים ואוטומטיים.

הייחוד בפתרון טלמסג' הוא המגוון הרחב של ממשקים, המספק פונקציונאליות רבה כגון: תזמון הודעות, שליחת הודעות אישיות, הודעות "רודפות", הודעות דו-כיווניות אינטראקטיביות, דיווחי סטטוס ובקרה למפעילים. וכן תמיכה 7/24.

טלמסג' הינה חברה בינלאומית, עם שלוחות בבוסטון, ארצות הברית ופתח תקוה. החברה הינה חברה ציבורית שנוסדה ב-1999, הנסחרת בבורסה של לונדון (AIM) תחת הסימול MES.

החברה מספקת פתרונות ושירותים לתקשורת והעברת הודעות לחברות טלקום ולמאות ארגונים.

החברה מספקת גם גרסאות בדיקה והתנסות. למידע נוסף לחצו כאן.

אירועים קרובים