תוכן שיווקי
בעקבות אירוע - FUTURE READY TOUR

Windows 10: מענה חדשני לאיומי הסייבר

27/07/2016 16:19
Windows 10. עוד תקלה

Windows 10 מביאה עמה שורה של חידושים משמעותיים לעולם ה-Security. חידושים אלו כוללים שינויים מהותיים בארכיטקטורת הפלטפורמה ומכוונים לספק מענה לטקטיקות ההתקפה עליהן אנו שומעים.

השינויים הללו אינם מסתכמים בפאסיביות של חומות הגנה גבוהות ותלולות יותר, אלא כוללים מנגנוני התגוננות אקטיביים, תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם החומרה והתוכנה, תוך הבאת נקודת מבט הוליסטית הבוחנת את אפשרות ההתקפה ממגוון כיוונים ומקורות.

מכשירים מאובטחים

על אף שבמערכת ההפעלה Windows 7 ננקטו צעדים משמעותיים להגברת ההגנה על לקוחות הקצה, תוך יצירת מעגלי אבטחה שהערימו קשיים על המתקיפים למיניהם, הם התבססו על הגנות תוכנה.

עם זאת, בכדי לספק מענה לאתגרי האבטחה החדשים שנוצרו בשנים האחרונות, גייסנו למשימה את טכנולוגיות החומרה החדשניות ביותר, האופייניות למכשירים החדשים של ימינו.

השימוש בטכנולוגיות ייחודיות אלו מאפשר ל-Windows 10 לבצע שינויים בארכיטקטורת הפלטפורמה ועל ידי כך להציב סטנדרטים חדשים לגמרי של הגנה. כך למשל, אתחול המערכת, שבעבר יכול היה להיות מופרע על ידי קוד זדוני (עוד בטרם הופלו מערכות ההגנה), מוגן היום באמצעים חזקים (UEFI Secure Boot) השומרים על רציפות ומהימנות האתחול, מרגע ההדלקה ועד רגע הכיבוי. השילוב בין טכנולוגיות מתקדמות של הגנת תוכנה וחומרה, מספק מענה טוב יותר לאיומים המאפיינים את המציאות של ימינו.

הגנה על זהות המשתמש

תוכנות זדוניות ופריצה הנן אחת מהסכנות החמורות ביותר בעידן הסייבר של ימינו. היכולת להגן על זהותנו ולמנוע את גניבתה על ידי גורמים זדוניים, מחייבת מעבר מהגנה, המבוססת על פקטור יחיד כמו סיסמא, להגנה המבוססת על מספר פקטורים משולבים, כמו זהות ביומטרית למשל. מנגנון ההגנה חייב להיות מגובה בפיתרון מבוסס חומרה, אשר זמין כעת בשוק עם הופעת מערכת ההפעלה Windows 10.

Windows 10 מספקת כיום הגנת זהויות משולבת תוכנה וחומרה, קלה לשימוש, להטמעה וניהול. פתרונות אבטחה מסורתיים כוללים רק לעיתים רחוקות את שילוב המרכיבים הללו יחדיו – Windows 10 מאפשרת  ליהנות מכל העולמות.

הגנה על המידע

אין ספק כי שם המשחק בכל הנוגע לאבטחה, הנו הגנה על מידע. Windows 10 מספקת מגוון של כלים להגנה על הקבצים עצמם ויכולת להתגונן ביעילות מ"דליפת מידע".

הרעיון הוא ש-Windows 10 מרחיבה את מעגל ההגנה מהמשתמש והמכשיר, למידע עצמו – לקבצים. Windows 10 כוללת יכולות חדשניות וחזקות בתחומים אלו, כאשר משלבים יכולות אלו עם שירותי Office 365 כמו Rights Management Services, מרחיבים לאין ערוך את יכולות ההגנה למשתמש הקצה, תוך מתן מענה לעבודה בסביבת BYOD, ענן ועוד.

עמידות בפני איומים

מדי שבוע אנו שומעים על חומות ההגנה שנפרצו, כך שברור לחלוטין כי האתגר הגדול ביותר של ימינו הנו ההתגוננות מפני איומים שאינם מוגדרים במערכות האבטחה הקיימות. על אף שיש תקציבי אבטחת מידע גדולים למדי והם מעסיקים את טובי המומחים בתחום, הם עדיין סובלים מהתקפות זדוניות שמצליחות לפרוץ פנימה.

המציאות הכואבת הנה שמרבית הארגונים עסוקים מדי בניסיונות לזהות את "האנשים הרעים" ולהרחיק אותם משערי הארגון, על בסיס השוואה לקבציי חתימה מוכרים. המודל הזה אינו מצליח לשרוד בעולם שבו מופיעים מדי יום מאות אלפי איומים חדשים. הדרך היחידה להתמודד עם עידן חדש זה של איומים הנה לנקוט בגישה פרואקטיבית, המתמודדת בזמן אמיתי עם כל איום חדש שמגיע לשערי הארגון.

Windows 10 תוכננה ונבנתה מתוך כוונה להתמודד גם עם איומים עתידיים שטרם נוצרו, תוך הרחקתם למיקומים אחרים מחוץ למערכת ההפעלה ושימוש באמצעים מתקדמים כדי לסכל אותם.

אירועים קרובים