תוכן שיווקי

לעבור עכשיו לתשתית אחסון אג'ילית

09/08/2016 15:28
שחר פיינבליט, CTO קמינריו. צילום: טוויטר

כתב: שחר פיינבליט, סמנכ"ל טכנולוגיה בקמינריו

היכולת להתמודד עם תחרות עסקית כיום, תלויה במידה רבה ביכולת להגיב במהירות לשינויים בדרישות השוק ובתנאי הכלכלה והרגולציה. כל תהליך עסקי בארגון חייב להתבצע הרבה יותר מהר מאשר בעבר. מכיוון שמאחורי כל שינוי או עדכון תהליך עומדות מערכות המחשוב, ה-IT הארגוני חייב להגיב במהירות ולשנות כיוון בגמישות מירבית כדי לתמוך ביוזמות קריטיות.

לרוע המזל, מרבית גופי ה-IT רחוקים מלהיות אג'יליים (זריזים וגמישים). פעמים רבות חסרה תגובה מהירה לתנאים ודרישות משתנים, והדבר  חייב להשתנות. IT ארגוני חייב להיבנות מחדש כדי להפוך לנכס אג'ילי עבור ההתמודדות בשוק הגלובלי התחרותי של היום, בו מידע נגיש במהירות הוא נכס מרכזי.

2.5 מיליארד מיליארדים של בייטים

עבור צוותי IT, פתרונות אחסון ממשיכים להיות התחום המאתגר ביותר. חברות חייבות לקלוט כמויות אדירות של נתונים ומידע, ההולכות וגדלות בהתמדה. על פי מחקר חדש, התעשייה מייצרת 2.5 קְוִינְטִילְיוֹן (מיליארד מיליארדים) בייטים של נתונים בכל יום. על פי חברות המחקר 90% מהנתונים בעולם נוצרו במהלך השנתיים האחרונות, ומחקר אחר מעריך כי הפקת הנתונים תהיה גדולה פי 44 בשנת 2020 מזו בשנת 2009.

לכן, פתרונות אחסון חייבים לתמוך במבול זה של נתונים, תוך אספקת רמת ביצועים גבוהה לה מצפים המשתמשים – והכל בדרך סקלאבילית וחסכונית.

לפניכם מספר טיפים לתכנון תשתית אחסון אג'ילית:

ביצועים עקביים תחת עומסי עבודה גדולים ובלתי ניתנים לחיזוי: ארגונים מריצים על אותה מערכת תמהיל של עיבודים מקוונים, ניתוחים אנליטיים ועומסי עבודה של מכונות וירטואליות. זהו אתגר חדש, מאחר שלמעשה בלתי אפשרי לחזות ולתכנן את דרישות הביצועים נוכח עומסי עבודה דינאמיים משתנים. השימוש בטכנולוגיית פלאש במערך אחסון All-Flash, המותאם לעומסי עבודה מעורבים, מהווה דרך יעילה להבטיח ביצועים עקביים.

היכולת להגדיל נפחים וביצועי אחסון באופן עצמאי: כדי לעמוד ב-SLAs, לקוחות נוטים לרכוש יותר מדי קיבולת מחשוב ואחסון. זה יכול להיות פתרון זמני אך יקר. ארכיטקטורת אחסון שיכולה לבצע Scale-Up ו- Scale-Out על פי דרישה, תאפשר ללקוחות לעמוד בדרישות האחסון והביצועים, ללא הקצאה עודפת של משאבי מחשוב או אחסון.

 לספק אחסון ניתן לחיזוי בעולם עסקי בלתי ניתן לחיזוי: בעולם ה-Big Data, בלתי ניתן לחזות צרכי תשתית שנתיים או שלוש קדימה. תשתית אג'ילית מספקת את הגמישות המירבית כדי להתאים את תשתית האחסון לצרכים עתידיים. גישה זו מבטלת את הצורך לרכוש דגמים ספציפיים של מערכים בעלי סקלאביליות מוגבלת, שלא יעמדו בדרישות חדשות ובלתי צפויות בעתיד.

● ארכיטקטורה מוגדרת-תוכנה עבור פריסה מהירה של טכנולוגיות חומרה חדשות: טכנולוגיות חומרה, ובמיוחד של מדיית Flash, משתפרות בקצב מהיר מאוד. מחיר ה-Flash צונח ב-25% עד 30% בכל שנה. קריטי לבחון כיצד ליהנות מפירות שדרוגי הטכנולוגיה וירידת המחיר. ארכיטקטורת אחסון מוגדר-תוכנה מודרנית צריכה לתמוך בהרחבת אחסון תוך ניצול טכנולוגיות חדשות של Flash ובקרים, ולאפשר לשלב  טכנולוגיות Legacy עם חדשות. הדבר יאפשר ללקוחות להשקיע בתשתית אחסון מותאמת לצרכים נוכחיים ולשיפורי חומרה עתידיים.

●  מניעת שדרוגים עתידיים כוללים: שדרוג מלא של מערכות אחסון כל שלוש עד חמש שנים, הופך למסוכן מדי, מורכב וזולל משאבים. מחלקות IT צריכות להתמקד ביצירת ערך עסקי מהנתונים שהן מאחסנות, ולא לבזבז זמן ומאמצים בפרויקטי הסבה ארוכים ומורכבים. ארכיטקטורת אחסון מודרנית צריכה לאפשר לחברה להוסיף או לגרוע טכנולוגיית חומרה חדשה או ישנה בדרך פשוטה ביותר, ללא הפרעה לתשתית ה-IT.

אירועים קרובים