תוכן שיווקי
לקראת אירוע - Red Hat Forum Israel 2016, יום ד' 16 בנובמבר, LAGO

OpenStack: איך לפרוס IaaS ביעילות? חלק א'

05/10/2016 11:59
וויצק פורמנקייביץ', מנהל אזורי מרכז ומזרח אירופה לארכיטקטורת פתרונות, רד-האט

כתב: וויצק פורמנקייביץ', מנהל אזורי מרכז ומזרח אירופה לארכיטקטורת פתרונות, רד-האט

נדרשו בערך 20 שנה עד ששוק ה-IT  קיבל את Linux. ההיסטוריה של טכנולוגיות וירטואליזציה גם היא ארוכה יותר מכפי שהדבר יכול להיראות, אולם החשיבות הגוברת של הנושא חדשה יחסית. בנוסף, אימוץ הענן הוא רק עניין של זמן, וכיום אנו בתחילתה של עקומת אימוץ ענן נרחבת. כאן נכנסת לזירה OpenStack לזירה.

פרויקט קוד פתוח זה, המוטמע תחת ניהולה של ה-OpenStack Foundation, נועד ליצור תקן מונחה על ידי הקהילה עבור תשתית כשירות (IaaS) .

עם המעורבות הפעילה של למעלה מ-100 חברות טכנולוגיה, נראה כי ל-OpenStack יש סיכוי מצוין להצליח. זה בהחלט לא פרויקט אקדמי או פרויקט חברתי שפותח כתחביב.

חשוב לדעת כי OpenStack נתמכת על ידי השקעות ממספר ספקי  IT גדולים ויצרני חומרה ותוכנה מובילים – חברות הרואות בה טכנולוגיה רבת ערך ומועילה עבור עסקיהן. העובדה היא שכל אחד שואף לפתח את OpenStack בדרכו שלו, ולבנות קטע של פעילותו העסקית מעליה. זו הסיבה לכך שהפרויקט גדל בקצב דינאמי מאוד. רד-האט, המגובה על ידי הפיתוח המתמשך בה של מגוון רחב מאוד של מודולים ותפקודיות, היא אחת ממובילות טכנולוגיית OpenStack.

OpenStack מאפשרת בנייה של פתרונות IaaS (תשתית כשירות) באופן כלכלי יותר. אחד היתרונות העיקריים של פתרון זה, הוא שגישה למחשוב, קישוריות ושירותי אחסון, יכולה להתבסס על תוכנה ולא על חומרה. טכנולוגיה זו מתפתחת במהירות, אולם מהירות זו נדרשת גם עבור היישומים אשר ירוצו על הפלטפורמה.

בנוסף, עומסי עבודה של מחשוב Legacy אינם מותאמים עדיין לארכיטקטורה זו. בהקשר זה, מאוד מעניין לראות את המודלים העסקיים המתפתחים מסביב ל-OpenStack, וכיצד מותגים ספציפיים קשורים לפרויקט הענן הפתוח.

לאיזה שימוש OpenStack הכי מתאימה?

OpenStack היא פלטפורמת הדור הבא, ומיועדת לתמוך ביישומי ענן גמישים, הצומחים לרוחב. במקום לבנות פתרונות זמינות-גבוהה יקרים, שנועדים לחזק את האמינות של שירותיIT , יכולים גופי IT להשיק יישום שהטכנולוגיה  שלו משולבת במקור, והוא עמיד לכשלים של מכונות וירטואליות עליהן הוא פועל.

היישום יכול לרוץ על תשתית פחות יקרה, מבוססת על טכנולוגיות x86 מאוחדות פשוטות, ובמקרה זה מנגנוני הסכם רמת שירות (SLA) מבוססים על זמינות היישומים כמכלול, ולא על הזמינות של מכונה וירטואלית יחידה. יישומים מודרניים גדלים לרוחב באופן דינאמי מאוד, כאשר OpenStack משמשת כמקור של ניהול משאבי מחשוב.

OpenStack מאפשרת תשתיות ענן פרטי וגם ציבורי. מסגרת גמישה זו עומדת בבסיס השירותים המוצעים על ידי ספקי מחשוב ענן. בתוך ארגון נתון יכולים צוותי IT להבטיח תשתית עבור פרויקטים חדשים, מערכות פיתוח ובחינה, וסביבות ייצור. זה יאפשר לשנות בקלות את היעד של משאבי מחשוב, על ידי שימוש בהם כמאגר זמין עבור כל מטרה.

דוגמה נוספת, אשר גם לה יש השפעה גדולה על התפתחות הפרויקט עצמו, היא וירטואליזציית פונקציות רשת (NFV) .

איחוד חומרה והניסיונות להגדיר כל דבר ברמת תוכנה, הם נושאים אותם פוגשים לא רק באזורי מרכז נתונים, כגון אחסון מוגדר תוכנה או רשת מוגדרת תוכנה. מגמה זו גדלה באופן דינאמי מאוד בתחום של ציוד תקשורת ייעודי מיוחד לתחום הטלקום. ספקים רבים, אשר כיום נאבקים כדי לשרוד בשוק על ידי הצעת גרסאות וירטואליות של החומרה שלהם, הכירו בהזדמנות זו. עם הגמישות שלה, OpenStack היא הבחירה הראשונה כפלטפורמה עבור וירטואליזציית פונקציות רשת (NFV).

אלה רק דוגמאות למגוון השימושים של OpenStack. פיתוח הפרויקט נמשך, והוא בהחלט יתרום ליצירת עוד פתרונות חדשניים רבים.

המשך המאמר מחר.

אירועים קרובים