תוכן שיווקי
לקראת אירוע - פורום מערכות שליטה ובקרה DCIM-BMS, יום א' 20 בנובמבר, yes Planet

Trellis: המפתח למצוינות בתפעול דטה סנטר

16/11/2016 16:21
דוד לחנה, מנכ"ל RIL Eco System. צילום: קובי קנטור

כתב: דוד לחנה, מנכ"ל RIL Eco System

תארו לכם שאתם בעלים של רכב שלוח המחוונים שלו ריק: אין לו ספידומטר, מד דלק, מד טמפרטורות מים או שמן, או אפילו מד מרחק. מה היה אילו לא היו לכם התראות שונות בעת הפעלת המנוע?

תארו לכם שלא היו לכם מנורות חיווי לבלמים, לכריות אוויר או התראות ממערכת הקירור של המנוע. האם הייתם רוכשים כיום רכב שכל אותן תכונות אינן נכללות בברירת המחדל של הרכב?

במשך השנים האחרונות ולאורך כל שנות ייצור הרכבים פותחו ויוצרו כלים שונים המסייעים לנהג בקבלת החלטות בעת הנהיגה, לתפעול בטוח ותחזוקה שוטפת. מכשור זה מהווה חלק ממערכות ניטור מתפתחות, תוך שימוש במיקרו בקרים שונים לשם ניהול היעילות האנרגטית או מערכות הבלימה של הרכב.

כאשר שוקלים ניטור בתוך חדרי מחשב, בדיוק כמו ברכב, יש לפעול לפי תכנון, תחת משתנים שונים, עומסים משתנים ולעיתים אף יש להשבית באופן יזום את חדר המחשב בכדי לבצע תחזוקה, ואולם, לעולם תרצו להימנע מהשבתות לא מתוכננות.

חדר המחשב אמור לפעול באופן רציף ושוטף ולאפשר עמידה ביעדים עסקיים במונחי עלויות וזמינות ובהתאם להנחיות סביבתיות הנוגעות לשימוש חכם ויעיל באנרגיה וכד'.

קווי דמיון נוספים בין הרכב הפרטי לחדר המחשב, מבוססים על העובדה כי הפעלת חדר המחשב תלויה בניהול מערכות נפרדות רבות שלכל אחד מהם עשויה להידלק נורית אדומה כזו או אחרת. לפיכך, היעדר לוח מחוונים מרכזי או הסתפקות בלוח מחוונים חלקי בלבד לניהול חדר המחשב, עלול להוביל לא רק לחשש מהשבתת שירותי מחשוב, אלא אף להקצאת משאבים מיותרת או הוצאה ובזבוז של משאבים יקרים, וזאת על מנת "להבטיח בכל מצב" זמינות של ציוד IT או שירותים.

האם תוכלו לתאר מצב שבו אינכם מודעים לחוסר היעילות בחדר המחשב או אפילו לנקודות בהן הוא יכול להתרחב? השגה של מצוינות תפעולית ותכנון אסטרטגי עסקי של חדר המחשב, מחייב לוח מחוונים מלא המאפשר ניהול וניטור כל המערכות הנפרדות המצויות בו.

מידע מוכוון החלטות והמלצות לפעולה

למרות שמרבית מנהלי חדרי המחשב מעריכים את החשיבות של ניטור וניהול אלמנטים בחדר המחשב, עדיין יש צורך בחינוך והעמקת המודעות בארגונים רבים.

לדוגמה, ברכב הפרטי אפשר לבדוק שמן באופן ידני ועל בסיס יומיומי – אולם אין בכך צורך, כל עוד מותקנת ברכב מערכת חכמה המנטרת את כמות השמן באופן אוטומטי.  מערכת שתפקידה להתריע בזמן אמת לגבי התחזוקה הנדרשת לביצוע ברכב. ההקבלה למתודת ניהול חדר המחשב הינה ברורה, כשמדובר בניהול הנכסים בו והתחזוקה השוטפת שלהם.

כיום, ניהול חדר המחשב באמצעות לוח מחוונים התפתח הרבה מעבר לניהול הנכסים, לניהול תהליכים ולניהול אנרגטי. הפלטפורמה של Trellis מנצלת גישה של API (ר"ת Application Programming Interface) על מנת לצבור כמויות גדולות של נתונים מכל רחבי הדטה סנטרים (מהאתר) תוך שילוב ושיפור שיתוף הפעולה בין המערכות השונות (כולל  מערכות צד שלישי) ובכלל זה גישה ידידותית ותקשורת מול פלטפורמות ומערכות שונות בארגון באופן שלא היה אפשרי בעבר.

יתר על כך, הנתונים שהמנוע האנליטי של ה-Trellis אוסף, מנותחים באופן המייצר מידע מוכוון החלטות והמלצות לפעולה בכל הרמות והפונקציות של חדר המחשב.

הפרודוקטיביות של המערכת הינה מדידה של ציוד ה-IT ולא של כמות האנשים שמפעילים אותו.

אירועים קרובים