אדוונטק ביצעה פרויקט איחוד תשתיות מבוסס EMC בדן בצפון

במסגרת הפרויקט בוצעו קונסולידציה לשרתי החברה ומיזוג תשתית VMware לסביבה וירטואלית אחודה, תוך שדרוג סביבות מרובות אונליין וללא הפסקת שירות ● ההיקף: מאות אלפי שקלים

אוהד זיו, מנמ"ר דן בצפון

חברת האוטובוסים דן בצפון השלימה פרויקט של איחוד תשתיות BCP ו-DRP באמצעות חטיבת התשתיות של אדוונטק, בעלות שמוערכת במאות אלפי שקלים.

במסגרת הפרויקט בוצעו קונסולידציה לשרתי החברה ומיזוג תשתית VMware לסביבה וירטואלית אחודה, תוך שדרוג סביבות מרובות אונליין וללא הפסקת שירות. כמו כן, שודרג מערך האחסון של דן בצפון למערכת Unity מבית EMC. עוד נבנתה, כחלק מהפרויקט, תוכנית המשכיות עסקית (BCP), כולל התאוששות מאסון (DRP), מערך הגיבוי שודרג למערכת של Veeam ואוחדו שרתי החברה לתשתית וירטואלית אחידה.

מהחברה נמסר כי הפרויקט הביא להתייעלות ולשיפור השימוש במשאבים.

דן בצפון היא חברה להסעות המונים שנוסדה ב-2010 כחברה בת של דן. המרכז התפעולי שלה ממוקם באזור התעשייה של קריית אתא, והמשרדים לשירות הקהל נמצאים בשתי תחנות האוטובוסים המרכזיות בחיפה – מרכזית המפרץ ובמרכזית חוף הכרמל.

לחברה סביבת ייצור הכוללת את מערכות הבק אופיס והתפעול, שמשתמשת באחסון מסוג HP 3PAR. כמו כן, יש לה מצלמות שפרושות בכל אזורי הפעילות, מה שמעלה את הצורך באחסון המידע המוקלט על גבי מדיה דיגיטלית אמינה. בחלוף פרק זמן מסוים, המידע מומר לאיכות וידיאו נמוכה יותר בכדי לחסוך נפח אחסון. המידע המאוחסן לא דורש ביצועי כתיבה/קריאה גבוהים, אולם מתאפיין בהיקף של לפחות 180 טרה-בייט. עד לביצוע הפרויקט השתמשה החברה באחסון EMC VNX5300 המיושן.

הפרויקט שביצעה אדוונטק כלל את אספקת כל רכיבי החומרה, התקנת והגדרת המערכת החדשה, חיבור למערכות הקיימות והדרכת הלקוח בתפעול שוטף. כמו כן, נכללות בהסכם שלוש שנות שירות שתיתן חטיבת התשתיות של אדוונטק לדן בצפון עבור התוכנה והחומרה.

התייעלות – בשטח הפיזי, בצריכת האנרגיה ובהקצאת המשאבים

בדן בצפון יודעים לספר שכתוצאה מביצוע הפרויקט התפנה שטח פיזי רב בחוות השרתים של החברה, הוקטנה משמעותית צריכת האנרגיה והתאפשרה הקצאת משאבים יעילה יותר במערך האחסון, תוך הגדלת רמת השרידות. כל זאת הושג בהתאם לצרכים העסקיים והתפעוליים של החברה. הפרויקט תוכנן כך שישמש את דן בצפון לשנים הבאות, תוך התחשבות בגידול כמות המידע, שמוערך בשיעור של כ-25% מדי שנה.

מערך האחסון המשודרג מפעיל סביבות עבודה הפועלות 24/7 לאורך כל השנה, וכולל מערכות כגון אורקל (Oracle) ו-Milestone-VMS.

לדברי אוהד זיו, מנמ"ר דן בצפון, "בשנה האחרונה אנחנו משקיעים רבות בשיפור השירות בתחום ה-IT, ובאופן טבעי נוצר צורך לשדרג את מערך האחסון והסביבה הווירטואלית. לאחר בדיקות רבות, החלטתי שמערכת Unity מבית EMC בשילוב VMware ו-Veeam הוא הטוב ביותר לארגון. בעזרת אדוונטק, ביצענו תכנון ויישום מלא של הפתרון, שצפוי לשרת אותנו לעוד שנים רבות".

רן פלדמן, מנכ"ל חטיבת התשתיות של אדוונטק, אמר ש-"בעזרת הטכנולוגיות של EMC ,VMware ו-Veeam סיפקנו פתרון מיטבי ללקוח, זמינות גבוהה של הנתונים, חסכון משמעותי בנפחי האחסון וסביבה אחודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים