ספר שביל גייטס המליץ לבוגרי קולג' לקרוא מככב באמזון

העולם עדיין קשוב לגייטס: מייסד מיקרוסופט צייץ והמליץ על ספר שטוען שאנחנו חיים בזמן השליו ביותר בהיסטוריה האנושית ● בתגובה זינקו המכירות שלו אונליין באופן חסר תקדים

אפילו הוא כבר לא משתמש במערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט. ביל גייטס. צילום: dts, ויקיפדיה

ספר על ההיסטוריה של האלימות האנושית זינק בטבלת המכירות של אמזון (Amazon) לאחר שמייסד מיקרוסופט (Microsoft), ביל גייטס, תיאר אותו בטוויטר (Twitter) כ-"ספר הכי מעורר השראה שקראתי אי פעם".

ההמלצות של גייטס הופיעו בשרשרת טוויטים שכללו עצות שימושיות עבור בוגרי קולג' חדשים. הפילנתרופ והמנכ"ל לשעבר של ענקית הטכנולוגיה סיפר לחסידיו ברשת החברתית המצייצת כי אם יוכל "לתת לכל אחד מהם מתנה", הוא ייתן להם עותקים של הספר The Better Angels of Our Nature: A History of Violence and Humanity, שכתב סטיבן פינקר. בתרגום חופשי לעברית הוא נקרא המלאכים הטובים יותר של הטבע שלנו: היסטוריה של אלימות ואנושות.

"פינקר מראה איך העולם משתפר. זה נשמע מטורף, אבל זה נכון, זה הזמן השליו ביותר בהיסטוריה האנושית", כתב גייטס.

הספר נכלל ברשימת המועמדים לשנת 2012 לפרס סמואל ג'ונסון – פרס בריטי שמוענק מדי שנה לספר הלא בדיוני הטוב ביותר בשפה האנגלית. פינגווין (Penguin) – ההוצאה לאור של ספרו של פינקר – קובעת באתר שלה כי הספר "טוען שבניגוד לאמונה הרווחת, המין האנושי הפך לפחות ופחות אלים במשך אלפי שנים ועשורים".

מקום שני בטבלת רבי המכר

מאז שגייטס פרסם את סדרת הציוצים שלו ביום ב' זינקה פופולריות הספר והוא נכנס לטבלת Movers & Shakers של אמזון (Amazon), שמלקטת את המרוויחים הגדולים ביותר במכירות באתר ב-24 השעות האחרונות.

ההמלצות של גייטס עשו את העבודה עבור פינקר, שעלה במאות אלפי אחוזים ביומיים בלבד וכבש את מקום השני ברשימה.

בנוסף להמלצה לבוגרי הקולג' לקרוא את רב המכר של פינקר, יעץ להם גייטס בטוויטר: "הקיפו את עצמכם באנשים שמאתגרים אתכם, מלמדים אתכם ודוחפים אתכם להיות האני הטוב ביותר שלכם". הוא גם גילה לקוראים שאם היה מתחיל כיום בקריירה, הוא היה עובד בתחום הבינה המלאכותית, האנרגיה או מדעי הביולוגיה, שאותם תיאר כ-"שטחים מבטיחים שבהם תוכלו להשפיע – ובענק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים