תוכן שיווקי

האם מומלץ לשכור חברה לניהול קמפיינים ממומנים בגוגל?

02/11/2017 14:44
PPC Management. צילום: גוסטבו פראזאו/shutterstock

אין ספק שמערכת Adwords היא כיום אחת מן המערכות היותר ידידותיות לניהול קמפיינים ממומנים (PPC), אבל המשתמש הפשוט, אפילו אם יש לו ניסיון בשיווק באינטרנט, לא תמיד יודע איך לנצל את כל תכונות המערכת. מנגד, לימוד מלא של המערכת יכול לקחת חודשים ארוכים, וזמן כידוע, שווה כסף.

זוהי רק אחת הסיבות לכך שכדאי מאוד לשכור מנהל קמפיינים ממומנים בגוגל שיוכל לבצע את העבודה הזו בעבורכם, בין אם אתם חברה או ארגון, אבל יש גם הרבה סיבות נוספות:

לא צריך לשכור עובדים נוספים או לשלם שעות נוספות

אם אתם מחליטים לשכור עובד חדש בחברה שינהל את הקמפיין או אפילו להאציל סמכויות לאחד מהצוותים הקיימים, אתם בסופו של דבר תצטרכו לשלם גם הוצאות שכר נלוות כמו למשל פנסיה, ימי מחלה וכו', שלא לדבר על כך שאם מישהו מתפטר או מפוטר, הוא לוקח אתו את כל הידע הסמוי שלא מתועד בשום מקום.

מהסיבה הזו, גם אם לוקחים בחשבון את העמלה שגובות סוכנויות ה-PPC, הפערים בין שתי האופציות הם הרבה פחות גדולים והרבה פעמים דווקא הבחירה בסוכנות תגדיל את שולי הרווח וההחזר על ההשקעה (ROI – Return on Investment).

מיקוד

כאשר פונים לחברת שיווק באינטרנט או חברת קידום אתרים שמספקת את כלל השירותים: בניית אתרים, עיצוב אתרים, קידום אורגני וגם קידום ממומן, אנחנו לא באמת יודעים כמה פוקוס שמים בחברה על הקידום הממומן ואם היא משקיעה מספיק זמן ומשאבים בשירות זה מכלל השירותים שהיא מספקת.

לעומת זאת, כאשר פונים לסוכנות דיגיטל שמתמחה בניהול קמפיינים ממומנים, היא משקיעה את כל הזמן והמרץ שלה בניהול קמפיינים בלי שום הסחות דעת מסביב ואין לה אינטרסים אחרים. בנוסף היא גם עובדת עם תוכנות ייעודיות לתחום שנועדו לעזור לה לנהל קמפיינים ביעילות רבה יותר.

מילות מפתח וקופירייטינג

האינטואיציה שלנו היא הרבה פעמים הרבה פחות אפקטיבית ממה שאנחנו חושבים, ולכן גם אם נראה לנו שאנחנו בוחרים את מילות המפתח (הביטויים שעליהם יופיעו המודעות) הכי טובות ומתאימים להם "טקסט מנצח", אנחנו עשויים לגלות שבפועל הם לא ממש עובדים ואחוז הלחיצות מאוד נמוך.

Boostit

Boostit

במקרים אחרים, יכול להיות שנקבל הרבה לחיצות, אבל גם נשלם עליהן הרבה יותר מדי כסף שישרוף לנו את התקציב. ישנם גם לא מעט מצבים בהם הגולש לחץ על המודעה ונכנס לאתר שלנו, אבל התוכן של המודעה לא תואם לתוכן שיש בעמוד אליו הגיע (עמוד הנחיתה), ולכן הסיכוי שהוא ישאיר פרטים או ירכוש משהו נמוך.

לעומת זאת, לסוכנות מקצועית שמנהלת עשרות קמפיינים וראתה מאות קמפיינים, יש את כל הניסיון שדרוש בשביל לבחור במילות המפתח עם הסיכוי לרכישה הגבוה ביותר שיש.

לעקוב אחרי כל מה שחדש

מי שעוקב אחרי הפרסומים של גוגל (Google), יודע שהבלוג של Adwords הוא אחד היותר פעילים של החברה וכמעט בכל חודש יש הרבה תכונות חדשות ותוספות למודעות. אמנם לא כולן רלוונטיות לארץ, אבל אלו שכן יכולות להביא ליתרון משמעותי על המתחרים שלא מכירים את כל האופציות המתקדמות.

ריצה למרחקים ארוכים

בוודאי גם אתם קראתם שאחת הסיבות לנהל קמפיין PPC לפני או במקביל לקמפיין קידום אתרים אורגני היא שאפשר לקבל תוצאות מהירות ולהתחיל להחזיר את ההשקעה במהירות.

עם זאת, מה שלא כולם יודעים הוא שככל שהמודעות אפקטיביות יותר לאורך זמן, כך הן מופיעות במיקומים גבוהים יותר והמחיר לכל לחיצה יורד. הסיבה לכך היא שגוגל מעניק לכל מודעה "ציון איכות" על סמך הביצועים שלה, אך גם לפי הביצועים של מודעות קודמות והחשבון כולו.

זוהי הסיבה העיקרית לכך שחשוב לעבוד עם חברה מקצועית שלא יודעת רק איך להריץ קמפיינים, אלא גם איך לנתח אותם לאורך זמן ולבצע את השינויים הדרושים על מנת לשמור על הביצועים שלהם.

קמפיין ממומן זה לא רק מודעות

למרות שהדבר הראשון שחושבים עליו בהקשר של קמפיין הוא המודעות עצמן, גם המודעה הכי טובה לא תביא המרות אם עמוד הנחיתה לא מעוצב ועבר אופטימיזציה באמצעות טכניקות שונות כמו A/B Testing (השוואת ביצועים משתי גרסאות שונות או יותר של אותו העמוד).

לעיתים העמוד עצמו אמנם מעוצב על ידי המעצב או איש ה-UX של הלקוח (אתם), אבל הסוכנות שמנהלת את הקמפיין צריכה לאשר אותו ולראות שהוא מתאים לקמפיין.

מדיה עשירה ועוד

מלבד מודעות הטקסט הקלאסיות שכולנו מכירים, אפשר למקם מודעות גם בפלטפורמות נוספות של גוגל ובכלל זאת אתרים שותפים, סרטוני יוטיוב (YouTube) ואפילו אפליקציות, שלא לדבר על פייסבוק (Facebook), לינקדאין (LinkedIn) וכו' שנוגסים לאט לאט בעוגה של גוגל.

חלק מהמודעות האלו יכולות להשתמש במדיה עשירה כמו תמונות או אנימציות קצרות. לכן, לא מספיק לחשוב רק על תוצאות החיפוש המסורתיות, אלא גם לדעת איך להתאים את המודעה לכל מדיום, משהו שלסוכנות ניהול קמפיינים יש את הניסיון הרב ביותר איתו.

Boostit – סוכנות דיגיטל בעלת תג Google Partners המעניקה שירותי פרסום ב-Google AdWords לחברות וארגונים.

אירועים קרובים