פייסבוק מסכמת רבעון: "ווטסאפ הגיעה ל-1.5 מיליארד משתמשים חודשיים"

המשתמשים הרבים מעבירים ביניהם 60 מיליארד הודעות מדי יום ● הנתונים המכובדים מעידים על התחזקות שליטתה של פייסבוק, הבעלים, בתחום ההודעות המידיות והצ'אטים ● מאידך דיווחה החברה על כך שמשך הזמן הכולל שאנשים מבלים בפייסבוק ירד ב-5% - האם לדאוג?

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק. צילום: נשיאות מכסיקו, מתוך ויקיפדיה

ב-19 בפברואר 2014, רכשה פייסבוק (Facebook) את שירות המסרים המידיים ווטסאפ (WhatsApp) בסכום של 19 מיליארד דולר – הרכישה הגדולה ביותר שלה עד כה. ההשקעה הוכיחה את עצמה, וכעת חוצה ווטסאפ ציון דרך ומגיעה אל רף 1.5 מיליארד המשתמשים החודשיים הפעילים, שמחליפים ביניהם כמעט 60 מיליארד הודעות ביום אחד, כך הודיע ביום ה' האחרון מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה האמריקנית ממנלו פארק, מארק צוקרברג.

בשיחת הרווחים שהגיעה לאחר ההכרזה על תוצאות הרבעון הרביעי, אמר צוקרברג כי אינסטגרם (Instagram) שבבעלות פייסבוק היא כיום השירות הפופולרי ביותר לשיתוף במתכונת Story, ולאחריה ווטסאפ. ה-Stories של אינסטה וה-Status של ווטסאפ הן תכונות שכעת מתגאות ב-300 מיליון משתמשים פעילים יומיים – לעומת 178 מיליון משתמשי סנאפצ'ט (Snapchat) המתחרה, כך דיווח TechCrunch.

הנתונים המרשימים של מספר משתמשי היישומים הללו ומידת מעורבותם בשירות מעידים על שליטתה של פייסבוק, בעליהם, גם בתחום ההודעות המידיות והצ'אטים, ובעיקר בכל הנוגע בפורמט ה-Stories, שאותו "שאלה" ללא היסוס מסנאפצ'ט, הממציאה המקורית שלו.

שינויים רציניים באלגוריתם הפחיתו זמן שהייה בפייס

אבל לא הכל נמצא רק במגמת עלייה בנתוניה של פייסבוק. במהלך הרבעון האחרון ביצעה הרשת החברתית הדומיננטית שורה של שינויים רציניים באלגוריתם שלה. לדבריה הסיבה לכך נעוצה בבחירתה לתת עדיפות לרווחתם של המשתמשים שלה, לחדול מלעודד צריכה פסיבית של תוכן, וכן לשפר את תפקידה של הפלטפורמה בחברה.

פירושו של השינוי הקונספטואלי אינו רק הפחתת הקצב שבו סרטונים ויראליים מתפשטים דרך פיד החדשות (News Feed), אלא גם בהעדפת קשרים קהילתיים בין חברים ובני משפחה על פני קידום מותגים בפלטפורמה. התוצאות מתבטאות בכך שמשך הזמן הכולל שאנשים מבלים בפייסבוק ירד ב-5%, ובפעם הראשונה אי פעם בכל אחד מהשווקים שלה, ענקית המדיה החברתית איבדה משתמשים פעילים יומיומיים בארה"ב ובקנדה – בהיקף של כמעט מיליון בני אדם.

חזקים יותר בטווח הארוך

אבל אין צורך לדאוג לה – למרות כל זאת, פייסבוק רשמה עלייה של 47% בהכנסות מפרסומות בשנת הכספים שסיכמה כעת.

בפוסט שפרסם צוקרברג ביום ד' האחרון, בתום חודש ינואר, כתב המנכ"ל והיזם המשפיע כי "זה עתה הכרזנו על התוצאות הרבעוניות ועל עדכון הקהילה שלנו. ההתמקדות שלנו בשנת 2018 תהיה בלוודא שפייסבוק היא לא רק כיף, אלא גם טובה לרווחתם של אנשים ובעבור החברה. אנו עושים זאת על ידי עידוד קשרים משמעותיים בין בני אדם על פני עידוד הצריכה הפסיבית של התוכן".

צוקרברג כתב גם כי כבר ברבעון האחרון ערכה החברה שינויים בכדי להציג פחות סרטונים ויראליים וכדי לוודא שהזמן של אנשים מנוצל באופן מוצלח. "בסך הכל, ערכנו שינויים שהפחיתו את משך הזמן בפייסבוק בכ-50 מיליון שעות מדי יום. על ידי התמקדות בקשרים משמעותיים, הקהילה והעסקים שלנו יהיו חזקים יותר בטווח הארוך", הבטיח צוקרברג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים