הסתיים המחזור הראשון של התוכנית ללימודי תואר שני בסייבר באוניברסיטת בן גוריון

20 סטודנטים למדו בשלוש השנים האחרונות על אבטחה במרחב המקוון ● "יש החשיבות הרבה שיש בהכשרת כוח אדם מקצועי וברמה גבוהה לתחום הסייבר", אמרה פרופ' ברכה שפירא, ראש המחלקה להנדסת מערכות מידע באוניברסיטה

פרופ' ברכה שפירא, ראש המחלקה להנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון וחוקרת בתחום הסייבר במעבדות דויטשה טלקום

המחזור הראשון של לימודי תואר שני למקצועות הסייבר באוניברסיטת בן גוריון סיים את לימודיו בהצלחה. במחזור זה, שהחל לפני שלוש שנים, למדו 20 סטודנטים, והוא נלמד במחלקה להנדסת תוכנה באוניברסיטה. יצוין כי אוניברסיטת בן גוריון היא המוסד האקדמי הראשון שמעניק תואר בוגר לימודי אבטחה במרחב המקוון.

"זיהינו כבר לפני שלוש שנים את החשיבות הרבה שיש בהכשרת כוח אדם מקצועי וברמה גבוהה לתחום הסייבר", אמרה פרופ' ברכה שפירא, ראש המחלקה להנדסת מערכות מידע בבן גוריון וחוקרת בתחום הסייבר במעבדות דויטשה טלקום (Deutsche Telekom). לדבריה, כל 20 הבוגרים ישתלבו בתעשייה, כאשר חלק מהם כבר הגיעו משם. יש ביניהם המשרתים ביחידות מודיעין עילית של צה"ל ואחרים מועמדים להמשיך לתואר שלישי, למחקר.

המחזור השני של התוכנית ייפתח בשנת הלימודים הקרובה, שתחל בסוף אוקטובר. לדברי פרופ' שפירא, "מעבר ללימודי תואר שני, במסגרת המחלקה להנדסת תוכנה, לתואר ראשון, אנחנו מאפשרים לסטודנטים להמשיך לשנה רביעית, כדי להתמחות בסייבר. בסוף אותה שנה הם עושים פרויקט גמר הנדסי, בשיתוף עם חברות מהתעשייה".

היא הוסיפה כי "האתגר החשוב היה לגייס חברי סגל מהשורה הראשונה כדי שיכשירו את הסטודנטים. לשמחתנו, הצלחנו לגייס את פרופ' יובל אלוביץ', שמוביל את התחום, ד"ר רמי פוזיץ, ד"ר אסף שבתאי ואחרים".

תוכנית הלימודים, שאושרה על ידי המועצה להשכלה גבוהה, משותפת למחלקה למדעי המחשב ולמחלקה להנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון. בין הנושאים הנלמדים בקורס: אבטחת רשתות תקשורת, שיטות לזיהוי תקיפות, פיתוח של מערכות מאובטחות וסוגיות בקוד עוין.

לתוכנית לאבטחת המרחב המקוון, יש שתי מגמות לימוד: מגמה לאבטחת מידע ומגמה לעקרונות אבטחת מידע ויישומן. פרופ' שפירא ציינה כי תנאי הקבלה גבוהים. "מדובר בתואר טכנולוגי לכל דבר ומתקבלים רק בעלי תואר ראשון עם רקע טכנולוגי", אמרה.

לדבריה, היא מאמינה שהמדינה צריכה להשקיע הרבה יותר משאבים בחינוך לסייבר, ויש חשיבות רבה שמוסד אקדמי מכשיר אנשים ברמה גבוהה ומוציא אותם לשוק. זאת, במקביל למסגרות לימוד אחרות, שעוסקות בתחום מזוויות שונות.

פרופ' שפירא תשתתף בפנל החינוך הטכנולוגי ותרומתו לתקשוב בצה"ל במסגרת כנס C5Israel.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים