יבמ הכריזה על סדרת פתרונות מבוססי ווטסון

הפתרונות מיועדים לתחום אותו מכנה יבמ "ענן המידע" ● יבמ מרחיבה את יכולות ווטסון ממגזר הרפואה למגזרים נוספים

02/11/2014 17:04
הכרזות - גם בתחום האנליטיקות

יבמ (IBM) הכריזה על שורה של פתרונות חדשים במסגרת כנס הלקוחות השנתי שלה, שנערך באחרונה. הפתרונות כולם מבוססים על היכולות של מחשב העל ווטסון (Watson), בתחום שאנשי הענק הכחול מכנים "ענן המידע".

עד כה שימשו היכולות של ווטסון בעיקר בעולם הרפואה, וכעת יבמ מרחיבה אותן למגזרים נוספים: הפיננסי – חברות ביטוח ובנקים, הקמעונות (במיוחד לתחום ניהול המידע של ועל הלקוחות), החקלאות והרשתות החברתיות. החברה אף הכריזה במהלך הכנס על שיתוף פעולה עם טוויטר (Twitter).

סטיב מילס, סגן נשיאת יבמ לתוכנה, ציין כי המגזר הבא בתור לשילוב יכולות ווטסון בתוכו הוא התעשייה ולאחר מכן מגזר הביטחון.

מילס אמר לאנשים ומחשבים כי "כדי שווטסון יתחיל לספק תמורה במגזר מסוים הוא צריך לעבוד עם בסיס ראשוני של מידע, שכולל נתונים, תוכן , הרגלים ותהליכים של המגזר. לאחר מכן, ווטסון לומד בעצמו ומרחיב ומגדיל את היכולות שלו, למשל בתחומי משנה במגזר הרלוונטי, וכן לומד ומפתח את ההתנהגויות והקשרים הייחודיים לו. או אז הוא מתחיל לספק את התמורה. התהליך הזה נע בין כמה שבועות לכמה חודשים, בהתאם למגזר ולתוצאות המצופות מווטסון".

יבמ אף הכריזה על פתרונות חומרה הקשורים בווטסון, המהווים חלק ממה שהיא מכנה מכונות חזקות (Power systems). הפתרונות תוכננו ועברו עדכונים ושינויים, כך שיתאימו לעבודה בסביבות ענן באופן כללי, ובמיוחד ב-"ענן המידע" של ווטסון. מהחברה נמסר כי הפתרונות הללו מביאים עימם שיפור משמעותי של ביצועי המערכת, כמו גם אחזור של פריט מידע בודד מתוך עשרות מיליוני רשומות בזמן מהיר ביותר.

שינוי תפיסה בנושא אבטחת המידע

הכרזה נוספת נגעה לאבטחת הפעילות העסקית של הארגון. הפתרון, i2 Enterprise Insight Analysis, מציע שינוי תפיסה של הארגון בנושא אבטחת המידע. הרעיון המרכזי הוא שבנוסף לאבטחת המידע הסטנדרטית, שקיימת בכל ארגון, יבמ מציעה גישה חדשנית, במסגרתה מבוצע מעקב שקט אחרי פעילות המשתמשים באתר או ברשת, מאותרות פעילויות חשודות ומנהלי המערכת מקבלים התרעה מראש על סכנה אפשרית. הייחוד בתפיסה זו הוא שהארגון יכול לדעת שעומד להתרחש אירוע אבטחת מידע ויכול לנסות למנוע אותו, למשל על ידי חסימת המשתמש עוד בטרם הוא ביצע את הפעולה.

מומחי אבטחת מידע טוענים שנקודת הכשל הגדולה ביותר בארגון היא העובד. אנשי יבמ אמרו כי עובד של ארגון מודע לאבטחת המידע ולא פעם יודע כיצד לעקוף את אמצעי אבטחת המידע ולבצע פעולות שעלולות לגרום לארגון נזק. לדבריהם, השימוש בפתרון החדש מאפשר הקטנת הסיכונים מסוג זה.

הכרזות נוספות של יבמ

כמו כן, יבמ הכריזה באירוע על פתרונות שמיועדים לשיפור עבודת הארגון בתחום ניהול המידע. החברה מציעה כעת את מגוון מוצרי הניתוח האנליטי שלה בסביבת ענן פרטי או ציבורי, לרבות פתרון ה-BI קוגנוס (Cognus) ופלטפורמת החיזוי האנליטי ווטסון.

בוב פיצ'יאנו, סגן הנשיאה לניהול מידע וניתוח אנליטי, הדגים כיצד הפתרונות הללו משפרים ביצועים, לדבריו, ומגברים את יעילות העבודה של העוסקים בתחום האנליטיקות. לאור העובדה שכמות המידע שעובדים אלה נאלצים להתמודד איתה הולכת וגדלה, יבמ מציעה פתרון שאמורים לאפשר את שיפור השיווק ושירות הלקוחות בעידן ה-Big Data. זאת, לדוגמה, בעזרת ניתוח לקוחות בעלי פוטנציאל להרחבה עסקית, לקוחות שעלולים לנטוש או איתור שווקים חדשים.

הניתוח מספק גם אנליטיקות במודל "מה אם", כאשר מנהל העסקים יכול לשנות או להוסיף פרמטרים, ולראות בזמן אמת כיצד השוק או הלקוח שלו צפוי לפעול לאחר מכן.

יבמ השקיעה בווטסון מאות מיליוני דולרים, במטרה להפוך אותו לידידותי וקל להפעלה. על מנת להוכיח שהיא לא רק מדברת ומציגה מצגות, אפשרה החברה למשתתפי הכנס להתנסות ביכולות של ווטסון. לשם כך פרסה החברה מאות עמדות עבודה שהיו מחוברות לווטסון. כמו כן, היא העלתה כמה אתרי הדגמה, בהם יכול כל אחד בכל מקום בעולם ללמוד ולחוות את ווטסון.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לכנס בארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים