גוגל תפצה אישה אחרי שפרסמה תמונה "לא צנועה" שלה

החברה תשלם לה 2,250 דולרים קנדיים - כ-7,500 שקלים - לאחר שפרסמה תמונה בה נראים השד שלה ופרטים אישיים עליה

הגיע הזמן להשתדרג. רכב של Google Street View

גוגל (Google) תשלם פיצוי בסך של 2,250 דולרים קנדיים (כ-7,500 שקלים) לאישה שהתלוננה על פרסום תמונה "לא צנועה" שלה ב-Street View.

ב-2009 ישבה מריה פיה גרילו ממונטריאול שבקנדה על מדרגות הכניסה לביתה כשהיא לבושה גופייה קרועה שחשפה טפח מהשד הימני שלה. בדיוק אז חלפה ברחוב המכונית הנודדת של Google Street View. היא מצאה את תמונתה רק חמישה חודשים לאחר מכן, כשהחליטה לראות איך היא נראית ב-Google Images, ולדבריה – נדהמה.

פניה אמנם טושטשו, אולם לטענתה, למרות זאת, אפשר היה לזהות אותה בקלות: הלוחית של מספר הרכב שלה נראתה בבירור, וגם הכתובת שלה. לכן, היא ביקשה מגוגל להסיר את התמונה וטענה: "אני מרגישה פגיעה מאוד בגלל הידיעה שהמידע עליי חשוף לכל אחד שיש לו גישה לאינטרנט. הנזק כבר נעשה".

לדבריה, גוגל לא השיבה לה.

או אז, היא החליטה להגיש תביעה בבית הדין לתביעות קטנות. בניירות שהגישה לבית המשפט נכתב כי עמיתיה של גרילו לעבודה לעגו לה והתבדחו על החזה שלה. היא נקלעה למצוקה בשל כך, ולכן החליטה לתבוע את גוגל.

הפיצוי שפסק בית המשפט לטובת האישה קטן הרבה יותר ממה שתבעה, 45 אלף דולרים קנדיים. היא תבעה 15 אלף דולרים בגלל לעג, בוז וחוסר נימוס מצד הצלמים, 15 אלף נוספים עקב פגיעה במעמדה, בהגינותה, בדמותה ובזכותה לאנונימיות ולחיים פרטיים, ועוד 15 אלף על ההטרדות ואי הנוחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים