סירט ויג'ניה, Ultimaker: "פיתוח מדפסות בתלת מימד בקוד פתוח תורם לאנושות כולה"

"פיתוח בתלת מימד מבוסס קוד פתוח מניב ערך לקהילת המפתחים ובשלב מאוחר יותר - לשאר הציבור", אמר ויג'ניה, מנכ"ל ומייסד החברה

סירט ויג'ניה, מנכ"ל ומייסד Ultimaker

"כמו חברות רבות נוספות בתחום, אנו פועלים בעולם המדפסות בתלת מימד על בסיס קוד פתוח. הדבר תורם לקהילה, מגדיל את ערך הפיתוח ובסופו של דבר, מסייע להביא פתרונות המסייעים לאנושות כולה", כך אמר סירט ויג'ניה, מנכ"ל ומייסד Ultimaker.

Ultimaker מיוצגת בארץ על ידי מפעיל. ויג'ניה דיבר בכנס ההדפסה התלת מימדית, 3D Printing. הכנס, בהפקת קבוצת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. הנחו אותו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, יריב ענבר, מנכ"ל מדיאטק הייטק, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי ויג'ניה, "פיתוח בתלת מימד מבוסס קוד פתוח מניב ערך לקהילת המפתחים ובשלב מאוחר יותר – לקהילה האנושית כולה".

הוא תיאר כיצד החל לפעול בתחום, דרך פרויקט RepRap – תלת מימד מבוסס קוד פתוח. "נכנסתי לפרויקט והיינו בין ה-100 הראשונים בכך בעולם", אמר ויג'ניה. "הקהילה הזו יכולה לתרום ולהיתרם, היא כוללת כיום כבר יותר מ-100 אלף איש. התחלתי כתחביב ופתאום אני מנכ"ל של חברה עסקית, אבל כזו שתורמת לקהילה".

"בניתי בתלת מימד חנות עבודה מבוססת קוד פתוח", ציין. "התחלנו לארגן זאת יחד ולהסביר את רעיונותינו. לקח לנו זמן לבנות, ואז התחלנו להשתמש בלייזר לקיצור תהליכי הייצור".

"בשילוב כל מאמצינו, הרעיונות והכלים בעולם התלת מימד באה למימוש המשמעות של התרומה והשיתופיות", אמר ויג'ניה. "אני מאמין שזה העתיד של עיצוב אישי – אנשים אהבו את המוצרים שלנו וכך הפכו להיות חלק מקהילתנו, שותפים בשיפור של הפיתוח, לקוחות המקבלים גדלים זעירים של מוצרים מעוצבים שונים עם המכונות שלנו". כך, אמר, "יש למדפסות שלנו שימושים שונים: מהדפסות של פילים בגודל טבעי ועד שמלות. אחד הדברים שאני גאה בהם הוא שאנחנו מדפיסים בגודל טבעי איברים לילדים מוגבלים – וכשהם גדלים אחרי שנה, אנחנו מדפיסים עבורם את האיבר בגודל החדש, בעלויות נמוכות".

הוא הציג מדפסת שולחנית להדפסה בתלת מימד, פרי פיתוח החברה, "שזכתה בפרסים גם על היותה בעלת התוכנה הטובה ביותר לצרכן. ה-Ultimaker2 היא מדפסת שולחנית איכותית ומעוצבת להדפסה תלת ממדית בטכנולוגיית Fused Filament Fabrication – FFF, עם איכות גבוהה, עיצוב, מפרט טכני מוביל, מהירות ודיוק מדהימים ורזולוציה שמגיעה ל-20 מיקרון".

"Ulitmaker היא המדפסת הקטנה ביותר עם נפח הייצור הגדול ביותר למדפסות תלת מימד שולחניות", הוסיף ויג'ניה. הוא סיים באמרו כי "המדפסת מיועדת ליצירה קלה ומהירה של אב טיפוס על מנת לבדוק ולאשר התכנות של מוצרים וחלקים, לשימושים במגוון תחומים – חינוך, עיצוב מוצר ולמשתמש ביתי יצירתי".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דניאל קיש

    גישתו של סירט מהמממהת ומעניינת!! שיתוף המשתמשים והכנסתם למרכז, הוביל את ulimaker מרעיון נחמד של כמה חברה ב אוטרכט הולנד להצלחה והובלה עולמית. גישת הקוד הפתוח והשיתוף,הניע קדימה המון תכנים ופיתוחים בעולם החל מהגנון האנושי דרך לינוקס עד חברות צעצועים כמו לגו שהשכילו לפתוח את דרכם להצלחה. אני מאחל ליותר חברות ישראליות להשתלב בכיוון . חשוב גם לציין שהולנד הפכה למעצמה עולמית בתחום הפיתוח והייצור בהוספה, גם כי החברה והממשל השכילו להניח קרקע פוריה ולעודד את היצירה בתחום בדיוק כפי שעשו בתחילת המאה בתחום העיצוב התעשייתי. האנלוגיה בין הולנד לישראל בתחום היזמות והיצירה הוא מעניין כי ברובו נשען על "ההון האנושי" במדינה קטנה, הלווי וכאן בישראל רוח היצירה והשיתוף יחלו שוב לנשוב במהרה.

אירועים קרובים