אבי שחם, סאפ: "על ה-ERP להיות אינטגרטיבי, עם קישוריות מלאה מלמטה ועד למעלה"

"ERP זה לא רק טכנולוגיה, אלא תפיסת עולם, שכוללת יכולת לתת פתרונות לעולם התעשייה - וזה מאוד חשוב", אמר שחם, מנהל תחום ייצור בסאפ ישראל

אבי שחם, מנהל תחום שרשרת אספקה בסאפ ישראל. צילום: קובי קנטור

"החזון שלנו הוא להגיע מהמצב בו אנחנו נמצאים כיום, וכבר יודעים לנהל כל שרשרת האספקה, את רצפת הייצור, המכירות והתחזיות, אל המהפכה התעשייתית הבאה. על מערכות ה-ERP להיות אינטגרטיביות עם שאר מערכות ה-IT בארגוני התעשייה, עם קישוריות מלאה – מלמטה ועד למעלה", כך אמר אבי שחם, מנהל תחום ייצור בסאפ (SAP) ישראל.

שחם דיבר בכנס ERP – מחשוב תעשייתי בעידן החדש, שהופק על ידי אנשים ומחשבים ונערך היום (ה') במלון שרתון בתל אביב, בהשתתפות מאות מקצוענים מהתחום. הנחו את הכנס פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי שחם, "ERP זה לא רק טכנולוגיה, אלא תפיסת עולם, שכוללת יכולת לתת פתרונות לעולם התעשייה – וזה מאוד חשוב".

הוא המחיש את הנוכחות הגבוהה של מערכות סאפ בקרב ארגוני תעשייה בעולם: "לקוחות סאפ מייצרים 86% מנעלי הספורט בעולם, 70% מהשוקולד, מחצית ממכנסי הג'ינס, 72% מכלל ייצור הבירה העולמית ו-77 אלף מכוניות ביום. 38 מ-40 יצרניות הפארמה העולמיות הגדולות הן לקוחות של סאפ".

שחם ציין כי יש לענקית היישומים הארגוניים הגרמנית התמחות ספציפית לפי מגזרי התעשייה "ומעבר ל-ERP הגנרי, יש לנו ניסיון של יותר מ-40 שנה בתתי תעשיות, עם יכולת לדעת לתת פתרון ספציפי לכל ארגון ולכל מפעל ייצור. במקביל, אנחנו תומכים ב-11 קווים עסקיים, ביניהם PLM – ניהול מחזור חיי המוצר, דרך מערכות IT וכלה במערכות לוגיסטיקה".

"עולם הטכנולוגיה משתנה במהירות, ועל ה-IT לתת מענה למגמות העל החדשניות – רכיבים ממוכשרים ומקושרים, תהליכים מקושרים ועסקים מקושרים", הוסיף.

הוא תיאר את חזון התעשייה 4.0 של סאפ, שלדבריו כולל ארבעה תרחישים בהם החברה מתמקדת: זיכרון דיגיטלי; לוגיסטיקה אדפטיבית, המאפשרת לנהל בצורה חכמה; יכולת לרשת עד רמת המכונות, רצפת הייצור והאנשים – ולחבר אותם אל התאגיד; ויכולת לתכנן תחזיות, בעיקר בהיבטי תחזוקה, צריכה ומכירות.

"סאפ הגתה ומממשת חזון במסגרתו יש לחבר את העולמות בדל"ת אמות הארגון לעולמות שבחוץ. יש להביא את המידע לכלל הגורמים הרלוונטיים לו, להשיג את יעדי החברה ולעמוד בהצלחה בתחרות ההולכת וגוברת. הפתרון שלנו לעולם זה מוביל את הלקוחות ליכולת למימוש החזון", סיכם שחם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים