הבשורה על פי סאפ: אמת אחת, פלטפורמה אחת, חוויה אחת

את הכתבה הראשונה על הכנס התחלנו בהנחת היסוד שסאפ היא לא חברה סקסית אבל עושה רושם שהיא עשתה דרך ארוכה ומרשימה ומציגה חזון חדש

מעדכנת חזון. סאפ

החל מאירוע הפתיחה עמוס המשתתפים שנערך בהיכל עצום מימדים במרכז הקונגרסים בברלין, עבור בפגישות הרבות שקיימו בכירי החברה עם עיתונאים במתחם המיוחד, וכלה בביתני התצוגה רחבי המימדים, כנס TechED && d-code של סאפ (SAP), ביקש מהמבקר דבר אחד: "תפתח את עצמך למשהו חדש מאיתנו".

אז מה בעצם היה לנו: ובכן, אפשר לחלק את הבשורות של סאפ לשני חלקים: הראשון, המשך ההתמקדות של החברה במוצרי היסוד שלה, והשני: הניסיונות שלה בתחומים חדשים שעד כה לא זיהינו אותם עם החברה.

בתחום הראשון, כבר באירוע הפתיחה עלה על הבמה ביורן גוארקה, סגן נשיא בכיר לטכנולוגיה וחדשנות, והסביר על החזון של החברה – אותו סיכם בשש מילים: אמת אחת, פלטפורמה אחת, חוויה אחת, והמשיך להסביר ולהדגים על התוכנות החדשות של סאפ, שמשתמשות בכלים מוכרים כמו SAP HANA וכלים חדשים, כמו חוויית משתמש גרפית ושונה לגמרי מזו שבה השתמשו עד כה התוכנות של החברה, כדי ליצור שימושיות קלה יותר וברורה יותר, ולפי ההדגמה גם ניתן להגיד שמאוד אינטואטיבית, לפעולות שונות.

אחד הדברים המרשימים ביותר שאפשר לקחת מההדגמה של גוארקה, הוא הקלות שבה ניתן "לתכנת" פיצ'רים ואפליקציות חדשות לתוך המערכת – והסיבה לגרשיים האלה, היא שבסאפ הצליחו לעשות כך שלא יהיה שום קוד מעורב כלל, ושתוך דקות ספורות האפליקציה החדשה תהיה מוכנה.

טכנולוגיות חדשות וזירות חדשות. סאפ

טכנולוגיות חדשות וזירות חדשות. סאפ

על התחום הנוסף, אותם ניסיונות של סאפ עם טכנולוגיות חדשות וזירות חדשות, כבר כתבנו באנשים ומחשבים כשהזכרנו את שיתופי הפעולה החדשים של החברה. אחת מהשיחות של אנשים ומחשבים הייתה עם אייז קאזי, סגן נשיא בכיר העוסק בפלטפורמות מוצרים, חדשנות ואימוץ טכנולוגיות, שאחת מנקודות האחריות החשובות ביותר שלו היא תוכנית הסטארט-אפים של סאפ.

בשיחה עימו הסביר קאזי שמה שמעניין את סאפ זה לאו דווקא לעשות אקזיט, כי אם למצוא טכנולוגיה מעניינת שאפשר להפוך אותה למוצר בשטח, או בקיצור, הדבר שייקח את הטכנולוגיה של סאפ קדימה.
אבל מעבר לעניינים הספציפיים, היה גם מעניין לראות את ביתני התצוגה – שאמנם היו קשורים לסאפ, אבל גם לחברות אחרות: רוב השחקנים המוכרים (וחלק מהפחות מוכרים) ביקשו לעצמם מקום להראות את מרכולתן ואת מה שהם מסוגלים לעשות עם הטכנולוגיה של סאפ.

בין המצגים המעניינים הייתה קהילה של מתכנתים, שמשתמשת בפלטפורמת SAP HANA  כ"מקום" עליו יושב קוד משותף – מעין ויקי של מתכנתים. חברה אחרת בנתה סימולטור של מכוניות בביתן שלה, כדי להראות את הטכנולוגיה שלה, שלטענתה מסוגלת להאיץ את הביצועים של מערכות סאפ במחשב.

את הכתבה הראשונה על הכנס התחלנו בהנחת היסוד שסאפ היא לא חברה סקסית, על אף שתוצאותיה הכספיות מצוינות: עם כל החידושים שהיא הציגה בתערוכה שלה – היא עשתה צעד רציני לעבר חברה שהמוצרים שלה סקסיים יותר – עכשיו רק צריך לראות איך היא תצליח להעביר את זה קדימה גם ללקוחות שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים