קוואלקום מתחרה באינטל: נכנסת לשוק המעבדים לשרתים

המעבדים יהיו מבוססים על טכנולוגיה שהחברה תרכוש מ-ARM ● על פי ההערכות, השוק יגיע להכנסות של 15 מיליארד דולר ב-2020

סטיב מולנקוף, מנכ"ל קוואלקום

קוואלקום (Qualcomm) פותחת חזית נגד אינטל (Intel): היצרנית המובילה בשוק המעבדים לטלפונים חכמים וטאבלטים חשפה את התוכניות שלה להיכנס גם לתחום המעבדים לשרתים. שוק זה, שנשלט כמעט לחלוטין בידי אינטל, עתיד להגיע להכנסות של 15 מיליארד דולר ב-2020, על פי ההערכות.

החברה אישרה הערכות שפורסמו לפיהן היא תעשה את הצעד הזה. היא עשתה זאת בישיבה עם אנליסטים בניו-יורק, בה אמר מנכ"ל החברה, סטיב מולנקופף, כי קוואלקום כבר נמצאת במשא ומתן עם מספר לקוחות בתחום. "ייקח לנו זמן מה לבנות את העסק הזה, אבל אנחנו חושבים שמדובר בהזדמנות מעניינת", הוסיף.

כמו במקרה של המעבדים לטלפונים, גם המעבדים לשרתים של קוואלקום יהיו מבוססים על טכנולוגיה שהיא רוכשת מ-ARM. היא לא הראשונה לעשות זאת, אלא שהפעם מדובר בחברה גדולה יחסית בתחום. מעבדים מבוססי ARM דורשים כוח חשמלי קטן בהרבה ביחס לממוצע של מעבדי אינטל לתחום, דבר שיכול להביא לחסכון רב בעלויות התחזוקה של השרתים.

מולנקופף ציין כי מרבית ההתעניינות במעבדים מבוססי ARM מגיעה ממפעילות של אתרי אינטרנט גדולים. "חברות כאלה יכולות להתאים את השרתים ואת מרכזי הנתונים שלהן לטיפול בעומסי עבודה ספציפיים", אמר.

במהלך הפגישה הציגה קוואלקום סרטון בו נראה ג'יי פאריק, סגן הנשיא להנדסת תשתית של פייסבוק (Facebook), שאומר: "שרתים עם מעבדי קוואלקום מבוססי ARM מעניקים לנו את היכולת לחשוב מחדש על הדרך בה בנינו חלקים מסוימים בתשתית שלנו".

חברות אחרות שחשפו תוכניות לייצר מעבדי שרתים מבוססי ARM הן AMD ,Applied Micro Circuits, טקסס אינסטרומנטס (TI) ו-Cavium. יצוין כי HP כבר התחילה למכור שרתים מבוססי מעבדים של Applied Micro Circuits, תחת פרויקט שהיא מכנה Moonshot.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים