סין: מיקרוסופט תשלם סכום של 140 מיליון דולר על "התחמקות ממס"

סוכנות הידיעות הרשמית של סין, שפרסמה את הדיווח, לא ציינה את שמה המפורש של הענקית מרדמונד, אולם נתנה רמזים ברורים ● בארצות הברית מייחסים את הפרשה לקשיים הגוברים שמערימה המדינה על תאגידים אמריקניים

מיקרוסופט ישראל. צילום: BigStock

ממשלת סין תנכה כ-140 מיליון דולר מהחזרי המס שמגיעים למיקרוסופט (Microsoft), במסגרת הפרשה הראשונה במדינה הקשורה להתחמקות מתשלומי מס באמצעות תכנוני מסים חוצי גבולות. בארצות הברית מייחסים את הפרשה לקשיים הגוברים שמערימים בסין על תאגידים אמריקניים הפועלים בה.

לפי ידיעה שפרסמה סוכנות הידיעות הרשמית של סין, Xinhua, ציין מקור שביקש לשמור על עילום שם כי חברה מארצות הברית ששמה מתחיל באות M ונמנית על 500 החברות הגדולות בעולם, שפתחה חברה בת בבעלות מלאה בבייג'ינג ב-1995, תידרש לשלם לממשלת סין 840 מיליון יואן (כ-140 מיליון דולר). מיקרוסופט היא החברה היחידה שתואמת לפרטים שצוינו ב-"כתב החידה" הזה.

על פי הידיעה, החברה M דיווחה על הפסדים במשך שש שנים רצופות בסין, בסכום כולל של יותר משני מיליארד יואן, בעוד שחברות עמיתות רשמו רווחים, ולפיכך החליטו רשויות המס במדינה שדיווח זה אינו סביר. כן דיווחה הסוכנות הסינית כי אותה החברה הודתה כי התחמקה מתשלום מס וכעת הסכימה לשלם את הסכום המגיע לממשלה בבייג'ינג.

במיקרוסופט סירבו לאשר את הידיעה, אך ציינו כי "ב-2012 הגיעו רשויות המס בארצות הברית ובסין להסכם ביחס לפעילותה של מיקרוסופט בסין. מיקרוסופט משלמת בה מס חברות על פי הסכם זה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים