IDC צופה האטה במשלוחי הטלפונים החכמים; אנדרואיד ממשיכה להוביל

חברת המחקר צופה שהשנה יעלו המשלוחים של הטלפונים החכמים ב-26%, אולם בשנה הבאה - רק ב-12%

נחשפו אפליקציות אנדרואיד שאספו מידע רגישAAB בלבד לחנות של גוגל. צילום: יח"צ

אנדרואיד (Android), מערכת ההפעלה לטלפונים חכמים של גוגל (Google), הייתה ונותרה מערכת ההפעלה המובילה בתחום. לפי נתונים שפרסמה IDC, יסתכמו משלוחי הטלפונים ב-2014 המבוססים על אנדרואיד ב-1.06 מיליארד יחידות שמעניקים לה 82.3% מהשוק.

מכשירי ה-iPhone של אפל (Apple) יגיעו לכמות של 178 מליון יחידות שמהוות 13.8%, ואילו המשלוחים של טלפונים המבוססים על Windows Phone של מיקרוסופט (Microsoft) יתפסו כ-2.7% מהשוק עם 35 מליון יחידות.

בסך הכל משלוחי הטלפונים החכמים ב-2014 יגיעו ל-1.3 מיליארד יחידות, מספר שמהווה עלייה של 26% לעומת 2013.

עם זאת, התחזית לעתיד של IDC קצת פחות מעודדת עבור יצרניות הטלפונים החכמים. החברה צופה שב-2015 יגיעו המשלוחים לכמות של 1.4 מיליארד יחידות, עלייה של כ-12% במונחים של שנה לשנה, והיא צופה שההאטה הזו בקצב הגידול תמשיך לפחות עד 2018. בשנה זו לפי ההערכות של האנליסטים בחברה, חלקה של אנדרואיד יגיע ל-80% מהשוק עם 1.5 מיליארד מכשירים ואילו חלקה של אפל יירד ל-12.8% עם 240 מליון מכשירים.

למרות הירידה בנתח השוק של שתי מערכות ההפעלה המובילות עד 2018, ב-IDC לא ממש חוזים טובות למערכות ההפעלה האלטרנטיביות שמנסות להיכנס לשוק, כדוגמת טיזן (Tizen) של סמסונג (Samsung) או Firefox OS של ארגון מוזילה (Mozilla). "כשהנפח של אנדרואיד כל כך דומיננטי, אין יותר אפשרות למערכות הפעלה חדשות להתחרות על בסיס מחיר בלבד. כל מערכת הפעלה שהיא אנדרדוג צריכה להביא משהו שונה באופן קיצוני בכדי להשיג כוח משמעותי כלשהו", מסרה IDC.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים