ראלף באר, "אבי משחקי הווידיאו", הלך לעולמו

באר נולד בגרמניה למשפחה יהודית בשנת 1922 ● הוא פיתח יחד עם עמיתיו, וויליאם הריסון ו-וויליאם רוש, אבטיפוס של קונסולה שיכולה להתחבר למכשירי טלוויזיה

ימי הפינג פונג העליזים. ראלף באר משדר לראשונה משחק חי בטלוויזיה

האיש שהמציא את קונסולת המשחקים הראשונה בעולם, ראלף באר, ועל כך זכה לכינוי "אבי משחקי הווידיאו", הלך לעולמו בגיל 92.

באר נולד בגרמניה למשפחה יהודית בשנת 1922. עם עליית הנאצים לשלטון היגרה משפחתו לארצות הברית.  הוא מילא תפקיד מרכזי בפיתוח של Magnavox Odyssey, הקונסולה הראשונה למשחקי וידיאו שנמכרה לציבור הרחב. מכירת הקונסולה בארצות הברית החלה באוגוסט 1972, ובכך היא הקדימה במספר חודשים את זו של אטארי (Atari).

הוא למד אלקטרוניקה ובמהלך עבודתו בחברת Sanders Associates פיתח, יחד עם עמיתיו וויליאם הריסון ו-וויליאם רוש, אבטיפוס של קונסולה שיכולה להתחבר למכשירי טלוויזיה. המשחקים אוחסנו במעגלים מודפסים שזכו לכינוי "כרטיסי משחק". הקונסולה פותחה כבר ב-1966, אבל רק ב-1972 היא נמכרה ל-Magnavox ושיווקה החל, תחת השם Odyssey. לקונסולה נלוו 12 משחקים, ובכלל זה כדורגל וטניס שולחן. כבר בשנה הראשונה נמכרו 100 אלף יחידות.

"באמצע שנות ה-70, היקף ההכנסות של תעשיית משחקי הווידיאו עלה על זה של תעשיית הקולנוע. הישג לא רע אם לוקחים בחשבון שהם נולדו ככמה שרבוטים על פיסת נייר באוגוסט 1966", כתב באר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים