הסטודנט ברק אובמה לומד לתכנת

נשיא ארצות הברית התגייס כדי להראות שכל אחד יכול להיות מתכנת, ואף למד לכתוב כמה שורות בג'אווה סקריפט

אובמה שוקד בלימודיו. צילום: הטוויטר של Code.org

נותן דוגמה אישית: האם כל אחד רוצה להיות מתכנת? לא בטוח, אבל כדי לשכנע את העולם שכן, אפילו ברק אובמה התגייס. נשיא ארצות הברית התיישב עם תלמידי חטיבת ביניים באירוע שאירח הבית הלבן כדי ללמוד ואפילו לכתוב כמה שורות קוד בג'אווה סקריפט (JavaScript).

האירוע המדובר היה חלק מהקמפיין השנתי השני "שעת הקוד" (Hour of Code), שמובל על ידי הארגון שלא למטרות רווח Code.org. הייעוד שלקח על עצמו הארגון הוא להפוך את מדעי המחשב לנגישים בכל מקום.

במהלך השבוע הקרוב יתקיימו ברחבי העולם יותר מ-77 אלף אירועי "שעת הקוד", תחת השם "שבוע מדעי המחשב" – בין היתר בבתי ספר, בספריות ציבוריות ובמועדונים. אתמול, למשל, גם דיוויד קמרון, ראש ממשלת בריטניה, למד מפי סטודנט כמה דברים על תכנות.

בסרטון וידיאו שפורסם לקראת האירוע הראשי בבית הלבן (ושניתן לצפות בו למעלה) נושא הנשיא אובמה מסר לצעירים: "אל תצרכו סתם דברים – צרו דברים. הקציבו שעה כדי ללמוד יותר על הטכנולוגיה שנוגעת בכל תחום בחיינו".

נוסף על האירוע בבית הלבן, Code.org מקים ערוץ וידיאו ביוטיוב (YouTube), שיכלול צ'טים עם אושיות טכנולוגיה וידוענים אחרים, מביל גייטס ועד השחקנית ג'סיקה אלבה, שיתקיימו ב-100 כיתות לימוד ברחבי ארצות הברית.

גם אפל (Apple) תקיים אירועים במסגרת זו: ביום ה' הקרוב ייערכו סדנאות של היכרות עם מדעי המחשב בכל 446 אתרי המכירה של החברה.

חברות נוספות שמארחות אירועי "שעת הקוד" הן אולפני דיסני (Disney), מיקרוסופט (Microsoft) ובסט-ביי (Best Buy). גוגל (Google), טארגט (Target) ו-Salesforce, יחד עם כ-40 חברות נוספות, מעודדות את עובדיהן להשתתף בתוכניות אחרות הקשורות למיזם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים