וואווי, קוואלקום ו-EE ביצעו ניסוי בדור 5

החברות ערכו ביחד בדיקה כדי לבחון מהירויות הורדה באמצעות LTE בקטגוריה 9 שאינה נמצאת עדיין בשימוש ● התוצאות - מפתיעות ביותר

דור חמישי, בכל הגדלים ובכל הצורות. איור: BigStock

בעוד ברוב העולם עדיין מתרגלים לשימוש ב-LTE ולדור הרביעי של הסלולר, וואווי (Huawei), קוואלקום (Qualcomm) ו-EE, ספקית סלולרית בריטית, כבר בדקו השבוע את הדור הבא.

החברות ערכו ביחד ניסוי כדי לבחון מהירויות הורדה באמצעות LTE בקטגוריה 9, שאינה נמצאת עדיין בשימוש, כחלק מההכנות שהן מבצעות לקראת השתרשות הדור ה-4.5 (LTE Advanced) והדור החמישי של הסלולר.

החברות השתמשו במעבדי ה-Snapdragon 810 המחודשים של קוואלקום. במעבדים אלה משולבים מודמים חדשים שמספקים תמיכה בעבודה מול LTE-A והלאה. וואווי סיפקה את הפלטפורמה הטכנולוגית לביצוע הניסוי והוא בוצע בפועל בפריסת רשת ה-4G+ של EE בבריטניה.

התוצאה של המבחן הייתה מרשימה: במהלכו הצליחו החברות להגיע למהירות הורדה של 410 מגה-ביט לשנייה. לשם השוואה, מהירות ההורדה הממוצעת כיום בדור הרביעי מגיעה ל-140 מגה-ביט לשנייה, בדור השלישי ל-20 מגה-ביט לשנייה.

מבחינה טכנולוגית בודקות החברות אפשרות להפעיל נפח עבודה נוסף בספקטרום של 1,800 מגה-הרץ: מעבר לגל נושא של 20 מגה-הרץ בתדר של 2.6 ג'יגה-הרץ, להוסיף גל שני של 20 מגה-הרץ וגל שלישי של 15 מגה-הרץ, כולם באותו התדר.

"אנחנו מחויבים לשפר את יכולות הרשת ולספק מהירויות גבוהות וחיבור אמין יותר לכל מי שמשתמש בהתקנים ניידים. המבחן הזה הוא בהחלט רגע פורץ דרך במעבר לדור החמישי", אמר יאנג צ'אובין, מנהל שיווק ראשי ביחידת עסקי הרשת האלחוטית בווואווי.

"המעבר מקטגוריה 6 לקטגוריה 9 בתקשורת LTE-A פירושו קצבי הורדה שמגיעים בשיאם לפי 1.5 מהר יותר, וזה אומר זמני תגובה מהירים של אפליקציות, חיבור אמין והתחברות לרשתות מהירות יותר", ציין אנריקו סלבטורי, סגן נשיא בכיר ונשיא קוואלקום אירופה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים