חדש על מדפי iTunes אירופה: החזר כספי על אלבומים גרועים

בלב השינוי שמציעה חנות המוזיקה: האפשרות לבטל את ההזמנה תוך 14 יום מהמועד בו קיבל הצרכן את הקבלה

קניתי אך טרם הספיקותי ליהנות מזה. איור: BigStock

אפל (Apple) הוסיפה להסכם השימוש בחנות iTunes באירופה סעיף חדש, שעל פיו ניתן לבטל את ההזמנה ולקבל החזר כספי תוך 14 יום.  השינוי מיועד רק לאנשים שהינם תושבי המדינות ששייכות לאיחוד האירופי. החזרת הכסף תתבצע ללא צורך של הלקוח להסביר מדוע הוא רוצה לבטל את הרכישה.

על פי הסעיף החדש, "זכות לביטול: אם תבחר לבטל את ההזמנה, תוכל לעשות זאת תוך 14 יום מהמועד בו קיבלת את הקבלה, ללא צורך בהסברים, מלבד הזמנות של iTunes Gifts שעבורן לא ניתן לקבל החזר כספי לאחר מימוש הקופון".

מדובר בשינוי משמעותי לעומת תנאי הרכישה הנוכחיים בחנויות השונות של אפל. נכון להיום ניתן לבטל עסקה רק עד לרגע בו מבוצעת ההורדה בפועל למכשיר. ברוב המקרים מדובר כמובן בפעולה מיידית ואוטומטית שמתבצעת במקביל לרכישה עצמה. בקשות אחרות מטופלות באופן פרטני בידי נציגי החברה, ולא באופן גורף כמו בהתאם לשינוי הנוכחי.

ההחלטה של אפל לבצע את השינוי, שכאמור יופעל רק עבור תושבי מדינות האיחוד האירופי, נובע מההנחיות החדשות לזכויות הצרכן שנקבעו על ידי האיחוד לפני כחצי שנה. בין שאר התיקונים כוללת ההנחיה הוראה לעסקים להיות הוגנים יותר בנוגע למדיניות החזרת סחורות ואספקת שירותים, וזאת על ידי הרחבת תקופת ההחזר האפשרית לשבועיים.

מה שמפתיע הוא שאפל לא פרסמה את השינוי במדיניות ההחזרה באופן ציבורי, למרות שהכלילה אותו בפרסומים שלה. הדבר התגלה בדרך מקרה בידי אתר גרמני בשם iFun.

גוגל (Google) נוקטת במדיניות החזרה שמאפשרת החזר כספי עד שעתיים לאחר הרכישה. מדיניות זה נהוגה על ידי החברה בכל רחבי העולם. היא לא פרסמה שינוי מיוחד לאיחוד האירופי בעקבות השינוי בהנחיות. עם זאת, מי שנרשם כמנוי לשירותי המוזיקה של החברה יכול לבטל את המנוי עד שבוע לאחר תחילתו, ושבועיים באיחוד האירופי. עם זאת, אין שינוי לגבי רכישת פריטים בודדים.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים