בגלל הפריצה לסוני: אובמה הטיל עיצומים על צפון קוריאה

הנשיא האמריקני חתם על צו שמונע מאמריקנים לעשות עסקים עם גופים שתומכים במדינה המבודדת ● בבית הלבן מבטיחים צעדים נוספים בהמשך

סנקציות נגד צפון קוריאה. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה

ארצות הברית הטילה מגבלות כלכליות על צפון קוריאה בשל הפריצה למערך ה-IT של סוני (Sony). הנשיא האמריקני, ברק אובמה, חתם בסוף השבוע על צו מנהלתי המאשר שורה של סנקציות על המדינה המבודדת.

הסנקציות החדשות מונעות מגופים וארגונים התומכים בצפון קוריאה גישה למערכת הפיננסית של ארצות הברית. המשמעות היא שלאמריקנים אסור לעשות עסקים עם גורמים אלה.

בהודעה שמסר הבית הלבן נכתב כי "צו רשמי זה הוא תגובת הממשל על פעולותיה הפרובוקטיביות, הדכאניות והמתמשכות של צפון קוריאה, במיוחד הפעילות הכופה וההרסנית שבוצעה נגד אולפני סוני. פעולות נוספות תבואנה בעקבות הצו".

הפעולות אליהן מתכוונים בממשל הן מתקפת הסייבר שנערכה על המחשבים של אולפני סוני בעקבות הפקת הסרט הראיון (The Interview), שלועג לשליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און. פיונגיאנג הכחישה את מעורבותה במתקפה אבל הביעה זעם על הקומדיה, המתארת התנקשות בחייו של מנהיגה.

מתקפת ההאקרים על סוני הביאה להשבתה בת ימים רבים של רשת המחשבים של האולפנים. סוני ביטלה בעבר את הקרנת הסרט, בשל איומים לביצוע פיגועי טרור נגד בתי קולנוע בארצות הברית שיקרינו אותו, אולם לאחר שהנשיא אובמה מתח ביקורת על ההחלטה, הסרט שוחרר להקרנה בכמות מוגבלת של בתי קולנוע וכן לצפייה בתשלום ברשת.

הראיון צבר מאות אלפי הורדות והניב לסוני מיליון דולר בחג המולד, בעת שהוקרן ביותר מ-300 בתי קולנוע. בסוף השבוע האחרון הקהל שכר או רכש את הסרט באינטרנט יותר משני מיליון פעמים – פעולות שהניבו לחברה רווחים של יותר מ-15 מיליון. הצופים בבתי הקולנוע הנביו לה באותו פרק זמן 2.8 מיליון דולר.

מומחים ציינו כי הסנקציות החדשות ישפיעו על כמה גורמים מצפון קוריאה: סוכנות המודיעין שלה, סוחר הנשק העיקרי שלה, קבוצת טכנולוגיית ההגנה הצבאית שלה ו-10 אנשים שעובדים עבור גופים אלה או עבור ממשלת צפון קוריאה. הניו-יורק טיימס (The New York Times) ציין כי ארצות הברית הטילה על צפון קוריאה סנקציות דומות בעבר, כך שלא ברור עד כמה ההגבלות החדשות יניבו תועלת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים