דיווחים: פייסבוק שקלה להשקיע ב-Xiaomi

העסקה לא יצאה לפועל בשל ההשלכות הפוליטיות והמסחריות שעלולות להיות לבעלות חלקית של הרשת החברתית, שהגישה אליה חסומה בסין, על יצרנית הטלפונים המקומית

פייסבוק מתעניינת. Xiaomi

מנכ"ל פייסבוק (Facebook), מארק צוקרברג, דן בשנה שעברה עם מנכ"ל Xiaomi, לי ג'ון, על השקעה אפשרית של הרשת החברתית ביצרנית הטלפונים, אך בסופו של דבר ההשקעה לא יצאה לפועל – כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס (Reuters).

הפגישה בין צוקרברג לג'ון התקיימה, על פי הדיווח, באוקטובר האחרון, במהלך ביקור של צוקרברג בבייג'ינג, במסגרת ארוחת ערב פרטית. השניים העלו שיקולים שונים והגיעו למסקנה כי עדיף להימנע מההשקעה בשל ההשלכות הפוליטיות והמסחריות שעלולות להיות לבעלות חלקית של הרשת החברתית, שהגישה אליה חסומה בסין, על יצרנית הטלפונים המקומית.

המקורות של רויטרס ציינו כי קיים חשש גם מההשלכות שעלולות להיות להשקעה של פייסבוק ב-Xiaomi על הקשרים של יצרנית הטלפונים עם גוגל (Google), שמספקת את מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) למכשירים של החברה הסינית.

בסופו של דבר גייסה Xiaomi, בחודש דצמבר האחרון, סכום של 1.1 מיליארד דולר לפי שווי שיא של 45 מיליארד דולר ליצרנית הטלפונים, שהוקמה ב-2009 ומכרה את המכשיר הראשון מתוצרתה בסך הכול לפני שלוש שנים.

לא ניתן היה לקבל תגובה מפייסבוק או מ-Xiaomi.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים