דאסו סיסטמס מגבירה את פעילותה בישראל בתעשיית האנרגיה

"ארגונים מחפשים כלי מחשוב כדי לארגן, לתכנן ולשלוט בתהליכים התעשייתיים שלהם", אמר אלי בויקיס, מנכ"ל החברה בישראל

אלי בויקיס, מנכ"ל דאסו סיסטמס ישראל

"דאסו סיסטמס (Dassault Systems) מעוניינת להגביר את פעילותה בישראל בתחומי תעשיית האנרגיה", כך אמר אלי בויקיס, מנכ"ל החברה בישראל, במפגש עיתונאים שערכה.

"חברות אנרגיה וגז בכל העולם משתמשות בפלטפורמת 3DExperience כדי לבצע הדמיות וניהול פרויקטים בכל תהליכי קבלת ההחלטות שלהן", ציין.

בויקיס אמר כי החברות בתחום "עדות להופעתם של מקורות אנרגיה חדשים, החל מפצלי שמן וחולות חדשים ועד לקידוחים בלב ים, כמו בישראל ובקטבים. דאסו סיסטמס, הפועלת בתעשייה כבר 30 שנים, מספקת פתרונות לכל שרשרת הערך בעולם הגז והנפט – החל ממחקר ופיתוח שדות, עבור בייצור, שינוע ואחסון, ועד זיקוק והפצה".

לדבריו, בחברה מזהים את האתגרים הגלובליים בתעשייה ומספקים להם פתרונות, בהם תקינה של פליטת זיהומים, התייחסות להתחממות כדור הארץ, שינוי השחקנים העולמיים ונושאים דמוגרפיים. "בעולם שבו הקשיים הכלכליים גבוהים והחששות האקולוגיים גדלים במהרה, ארגונים רבים מחפשים דרך למטב את הביצועים של נכסי ייצור האנרגיה שלהם. בין אם העבודה שלהם מורכבת מתכנון ובניית תשתיות, תכנון תחזוקה או הפחתת מצבים מסוכנים עבור מפעילים, ארגונים מחפשים כלי מחשוב כדי לארגן, לתכנן ולשלוט בתהליכים התעשייתיים שלהם. על אחת כמה וכמה בתחום האנרגיה, בו הארגונים עוסקים לעתים קרובות בחומרים מסוכנים, שמצריכים סידורי ביטחון מוגברים ועמידה ברגולציה", אמר בויקיס

עם הפתרונות שהחברה מציעה לתחום הוא ציין את Optimized Subsurface Development, המאפשר ניהול פרויקט משולב לכל הפעילות התת ימית והתת קרקעית, לאורך כל מחזור חיי שדה האנרגיה. הוא ציין כי "הפתרון משלב גם יכולות המסייעות בקבלת החלטות מחקר מודעות ומבוססות הגיון, יכולות להדמיה גיאו-מכאנית ומולטי-פיזית של שמורות, לתכנון ופיתוח שדות מושכל ולניהול משופר של הייצור".

בתחום ניהול הפרויקטים מציעה דאסו סיסטמס את הפתרון Optimized Plant Construction. הוא מאפשר למנהלי פרויקטים לקבל תמונה עדכנית של מצב הפרויקט בזמן אמת, להציג גרסה אחת ואחידה שלו בכל רחבי הארגון ובכל שלב, להציג תרשים מפעל בתלת ממד מורכב לתקשורת טובה יותר בין צוותים, וליצור תוכניות ברות ביצוע והגיוניות, המבוססות על מצב הפרויקט המעודכן.

פתרון Simulia מאפשר להדמות את הגיאומטריה וההתנהגות של אתרי קידוח עמוקים, כמו גם את היכולות של צינורות חדשים שתוכננו במיוחד לכל שלב בתהליך, החל מהקמת השדה לביצועים במהלך שאיבה, וכל זאת אלפי מטרים מתחת לפני המים.

במקביל, החברה מציעה פתרונות שמסייעים לשמור על בטיחות ולעמוד בתנאי רגולציה.

הדגשים בתעשייה

בויקיס אמר כי דאסו עובדת עם הארגונים המובילים בעולם בתחומים שונים, כמו אסדות קידוח ומזקקות, תחנות כוח חשמליות ואטומיות, טורבינות רוח ומפעלים הידרו-אלקטריים. לדבריו, בניתוח צרכי השחקנים המרכזיים בתעשייה גילתה דאסו כי הנושאים העיקריים שעליהם יש לשים דגש הם הצורך בהתכנסות נוספת בין תחומי הייצור, ההפצה והצריכה, בפיתוח אלטרנטיבות גמישות ובנות קיימא, בניתוח סיכונים במחזור חיי הייצור וצמצום השפעתם (בטיחות השבתות ואתגרים סביבתיים) בהתאם לדרישות החברתיות והרגולטוריות, והצורך בהגברת השליטה במתקנים קיימים ועתידיים.

דאסו סיסטמס, שהיא חלק מקונצרן הענק הצרפתי דאסו (Dassault Group), החלה את דרכה בפיתוח תוכנות לתכנון ועיצוב בתלת ממד של מטוסים וכיום, כמעט 35 שנים אחרי, היא פועלת במקביל בתעשיות שונות: אנרגיה, רכב ותחבורה, ספנות וימאות, תעופה וביטחון, מדעי החיים, היי-טק, מוצרי צריכה וקמעונות, ציוד תעשייתי, אדריכלות ובנייה, שירותים פיננסיים ומשאבי טבע. עבור כל תעשייה יצרה החברה אופני פעולה רלוונטיים הנובעים מצרכי השוק והארגונים המשתמשים בהם. ב-2012 היא השיקה את פלטפורמת 3DExperience, המאגדת תחתיה את כל פתרונות החברה הנדרשים לארגון בכל רמה אפשרית, החל מהמהנדס הבודד ועד למנכ"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים