פרשת השתלת תוכנות הריגול: ב-NSA שומרים על שתיקה

מנהל סוכנות הביון האמריקנית סירב להגיב לממצאים לפיהם היא השתילה נוזקות בכוננים קשיחים של מחשבים לצרכי מעקב

האדמירל מייקל רוג'רס, מנהל ה-NSA. צילום: צבא ארצות הברית

ב-NSA שומרים על שתיקה רועמת ומסרבים למסור האם הדיווחים על כך שהממשל האמריקני משתיל תוכנות ריגול בכוננים קשיחים של מחשבים לצרכי מעקב נכונים או לא.

האדמירל מייקל רוג'רס, מנהל ה-NSA, אמר כי "אין לי כוונה להתייחס להאשמות, אבל אני רוצה להבהיר שאנחנו פועלים אך ורק על פי החוק".

דבריו של רוג'רס באו לאחר שבשבוע שעבר חשפו חוקרים של קספרסקי (Kaspersky) סדרה של פעילויות ריגול של סוכנויות מהמערב. בין השאר, הם טענו כי סוכנות הריגול האמריקנית מצאה דרכים להטמין תוכנות ריגול בכוננים קשיחים מתוצרת Western Digital, סיגייט (Seagate), טושיבה (Toshiba) ויצרניות נודעות נוספות. כך יכולים סוכניה לצותת למרבית המחשבים בעולם, על פי הגילויים של ענקית אבטחת המידע.

החוקרים מצאו ב-30 מדינות מחשבים אישיים נגועים בתוכנת ריגול אחת לפחות, כאשר המצב החמור ביותר נמצא באיראן, ולאחריה רוסיה, פקיסטן, אפגניסטן, סין, מאלי, סוריה, תימן ואלג'יריה. היעדים כללו מחשבים של גורמי ממשל וגורמים צבאיים, חברות טלקום, בנקים, חברות אנרגיה, חוקרי גרעין, אנשי מדיה ופעילים איסלאמיים.

יצוין כי קספרסקי לא נקבה בשמה של הסוכנות שמאחורי תוכנות הריגול האלה, אך החוקרים ציינו כי התוכנות הללו דומות מאוד לסטוקסנט (Stuxnet), שפותחה בהובלת ה-NSA וששימשה לתקיפת מתקנים להעשרת אורניום באיראן. עובד לשעבר של הסוכנות מסר כי הניתוח של קספרסקי מדויק ועובד אחר שלה אישר כי בסוכנות פיתחו אמצעים להטמנה של תוכנות ריגול בכוננים קשיחים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים