דן הלפרין, Deloitte: "נהווה שחקן מרכזי בעולמות הייעוץ הניהולי וייעוץ ה-IT"

"נהיה מעורבים בכל פרויקט IT גדול ופרויקט עסקי המשולבים יחד - בעקבות רכישת סקר; כל גוף רציני שיחפוץ לקבל ערך מוסף משמעותי יפנה אלינו", אמר הלפרין, שותף-מנהל בפירמת הייעוץ ורואי החשבון

דן הלפרין, שותף-מנהל בדלויט

"בעקבות רכישת סקר נהיה שחקן מרכזי בעולמות הייעוץ הניהולי וייעוץ IT. נהיה מעורבים בכל פרויקט IT גדול ופרויקט עסקי המשולבים יחד. כל גוף רציני שיחפוץ לקבל ערך מוסף משמעותי יפנה אלינו", כך אמר דן הלפרין, שותף-מנהל בדלויט.

בספטמבר האחרון פורסם כי פירמת הייעוץ ורואי החשבון רכשה 50.1% מהבעלות על סקר ומשלבת אותה במסגרת סל השירותים שמעניקה קבוצת הייעוץ של דלויט בארץ. היקף העסקה לא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע כי הוא עומד על מיליוני שקלים.

סקר מתמחה במתן ייעוץ ופתרונות בתחומי ה-IT, שיפור ביצועים עסקיים וניהול תהליכים, והיא אחת מחברות הייעוץ הוותיקות והמובילות בארץ. לפני יותר משנה היא חגגה יובל להקמתה. שלושת הבעלים המשותפים שלה – ברוך רוטשילד, יצחק חלדי וישראל ליבוביץ' – ממשיכים לנהל את החברה, שמרכזת תחתיה את מגוון שירותי הייעוץ בתחום ה-IT של דלויט בישראל. דלויט היא חברת ייעוץ מהגדולות בעולם ומונה יותר מ-200 אלף עובדים ב-154 מדינות. בארץ היא מעסיקה כ-400 יועצים, ובשל הרכישה – שליש מהם יועצי IT.

לדברי הלפרין, "לקוחות ארגוניים מצפים לקבל פתרונות כוללים הפותרים בעיות עסקיות ומביאים לידי ביטוי את הידוק ה-IT לביזנס. העסקים הולכים ומתרחבים, ונדרש להגיב בזמן אמת ולהיות גלובליים. דלויט, בניגוד לפירמות ראיית חשבון אחרות, לא מכרה בעשור הקודם את זרוע הייעוץ הניהולי שלה, כי היא הבינה שמרבית לקוחות הייעוץ אינם נמנים על לקוחות הביקורת. דלויט ראתה את הערך לארגונים בייעוץ עסקי כללי, לרבות ייעוץ IT, דחפה לחיזוק עולמות הייעוץ, ולצידן מעטפת שירותים – מהצדדים האסטרטגי והתפעולי, עולמות ה-IT וניהול סיכונים".

עוד אמר הלפרין כי "מערך הייעוץ שלנו רכש את טריגר-פורסייט, אחר כך חיזקנו באופן פנימי את הייעוץ התפעולי ולבסוף רכשנו את אקספרטו, חברה בתחום ה-Analytics, ובמקביל – את סקר. כך אנחנו ייחודיים בארץ ובעולם ב-'רוחב הפס' שלנו".

לדבריו, "חיבור עולמות ה-IT מאוד חשוב לנו. אנחנו מספקים ללקוח ערך בפתרונות עסקיים שמערכות ה-IT תומכות בהם. הפכנו עצמנו לכאלה שמספקים את כל שרשרת הערך לארגון – אסטרטגיה עסקית, אסטרטגיית מחשוב וניתוח עסקי. כשאנחנו עורכים פרויקט, אנחנו מספקים ערך מעבר לאינטגרטור".

הלפרין ציין ש-"ארגונים לא יכולים להתעלם מתחום ניהול הסיכונים. האיומים משתנים ואנחנו מחברים את איומי הסייבר לתחום המהווה חלק מניהול הסיכונים. יש לנו צוות ייחודי שנותן שירותים לטובת ההבנה של סיכוני סייבר, עם מבחני חדירה, הקמת SOC ועוד. לדלויט הגלובלית יש המון כלים וידע בתחומי אבטחת המידע והסייבר".

ברוך רוטשילד, מייסד שותף של סקר

ברוך רוטשילד, מייסד שותף של סקר

הוא התייחס בדבריו גם לנושא התמחור: "אחת התובנות שגיבשנו היא שעל מנת לייצר ערך ללקוחות, אנחנו חייבים להיעזר בצוות המקומי, עם מעט יועצים מחו"ל, בשל עלותם הרבה. כך, אנחנו משלבים בצורה מושלמת בין יכולות הייעוץ שלנו והיכולות של סקר לטובת המתודולוגיה שלנו. הרכישה הרחיבה את סל שירותינו".

50 שנות ניסיון

רוטשילד אמר כי "הניסיון המצטבר של סקר מגלם פרויקטים רבים ב-IT, ב-ERP ומחוצה לו, כמו נמ"ר שבמשרד הבריאות, פרויקטי ERP ו-CRM של סאפ (SAP), אורקל (Oracle), מיקרוסופט (Microsoft), פריוריטי (Priority) ו-One1ERP. כמו כן, מדובר בניסיון בתכנון והטמעה של יותר מ-100 פרויקטי ERP. תחום נוסף הוא ניהול ושיפור תהליכים עסקיים עם מוצר אריס של Software AG".

"בנוסף, אנחנו מבינים את הצרכים העסקיים של ארגונים. צברנו 50 שנות ניסיון בשטח ואנחנו מתהדרים בלקוחות שחוזרים אלינו שוב ושוב. זאת, לצד המתודולוגיה שפיתחנו לתחום בשנים האחרונות. מה שהיה חסר לנו זה Best Practices ואז להניח את הניסיון שלנו על תהליכי עבודה. דלויט מביאה לנו את היכולת להתמודד עם אסטרטגיית ה-IT, עם ניסיון המגיע מהקשר עם חברות גלובליות וידע שנצבר בחו"ל. הרכישה יצרה מטרייה של שירותים שרחוקה בהרבה מהמקובל וממה שיש בארץ", ציין.

הכפלת מספר העובדים בתוך חמש שנים

הלפרין העריך כי "ב-2020 תעמוד מצבת כוח האדם שלנו תעמוד על 800 עובדים, כפליים מהנתון הנוכחי. בשנתיים הקרובות היקף הפעילות שלנו יצמח ב-40% ונהיה מנוע צמיחה, קטר, לכלל הפירמה".

הוא סיכם באמרו כי "סקר מרכזת את כל שירותי דלויט בישראל בתחום הייעוץ ב-IT. תוספת זו מעצימה את יכולתנו לדבר בשפת עסקים משולבת טכנולוגיה, ואין לנו ספק כי נוכל לתרגם את יכולות הגוף המשותף להצלחה בעמידה באתגרים שלנו ולטובת לקוחותינו. החיבור נותן לנו מעמד שונה מבעבר בכל תחום פרויקטי IT. אנחנו היחידים בעלי המשולש ביזנס-שינוי בארגון-IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים