פתיחת שנה טובה לפייסבוק: ההכנסות צמחו ב-42%

החברה סיימה את הרבעון עם הכנסות בסך כ-3.5 מיליארד דולר ● הרווח הנקי אמנם ירד בכ-20%, אולם הסיבה לכך היא עלייה בהוצאות הכלליות שלדברי אנליסטים, אין מה להתרגש ממנה

מארק צוקרברג. צילום: גוילום פאומיר, מתוך ויקיפדיה

פייסבוק (Facebook) פתחה את 2015 עם גידול חד, של 41.62%, בהכנסות. הרווח הנקי של החברה אמנם ירד ב-20.34%, אולם הסיבה לכך היא עלייה בהוצאות הכלליות שלדברי אנליסטים, אין מה להתרגש ממנה.

על פי הדו"חות שפרסמה הרשת החברתית הגדולה בעולם, הגידול בהוצאות הסתכם ב-82.9% ל-2.61 מיליארד דולר. הגידול בהכנסות היה קטן יותר – כאמור, 41.62% – ועמד על 3.54 מיליארד. לכן, הרווח הנקי הכללי פחת ב-20.24% ל-512 מיליון דולר והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות – ב-20.34% ל-509 מיליון. הרווח הנקי למנייה קטן ב-28% ועמד על 0.18 דולר.

איוואן פיינסט, כלכלן ראשי בבית ההשקעות Tigress Asset Management, אמר כי "אני לא מתרגש מהגידול בהוצאות, כי חברה שמוכנה להשקיע כדי לצמוח היא חברה חיובית. פייסבוק רוכשת חברות שיסייעו לה להמשיך להתרחב, ומשקיעה באנשים ובפיתוח עסקים. מה רע בזה?"

עוד עולה מהדו"חות כי ההוצאות הגולמיות של פייסבוק גדלו ברבעון ב-41.56% ל-654 מיליון דולר, הרווח הגולמי עלה ב-41.62% ל-2.89 מיליארד והרווח הגולמי השולי הסתכם ב-81.54%. בסעיפים התפעוליים, החברה רשמה גידול של 104.77% ל-1.98 מיליארד דולר. הגידול החד מאוד בהוצאות פגע ברווח התפעולי, שפחת ב-13.21% ל-933 מיליון.

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, אמר כי "הייתה זו התחלה חזקה לשנת 2015. אנחנו ממשיכים ביעד שלנו – לשרת את החברה ולחבר את העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים