סאפ הכריזה על פלטפורמת S/4 HANA

הפלטפורמה משלבת, בין היתר, חיישנים המבוססים על האינטרנט של הדברים, שמשדרים אליה נתונים בזמן אמת

07/05/2015 17:39

סאפ (SAP) חשפה פלטפורמה חדשה – SAP S/4 HANA, שלדברי החברה מאפשרת ללקוחותיה ולמפתחים שרוצים להצטרף לעולם של סאפ נתונים ויכולות שלא היו עד כה. לדברי החברה, המודל השיווקי והעסקי של החברה בא לידי ביטוי הן בסביבת ענן והן בסביבה הפנים ארגונית.

הפלטפורמה נחשפה בכנס SAPphere שעורכת החברה בימים אלה באורלנדו.

בכירי סאפ יודעים לומר שהחברה השקיעה מיליונים רבים של דולרים ברכש ובעיקר בפיתוח עצמי, על מנת להסב את המוצרים הנוכחיים שלה לסביבת SAP S/4 HANA. כחלק מהמאמץ, היא הסבה את כל מערכות המידע בתוך החברה לסביבת SAP S/4 HANA – דבר שאיפשר לה לפתח מוצרים ושירותים שעד כה לא פיתחה בכוחות עצמה. אלה מאפשרים, למשל, ניקוי נתונים בעת הסבה, או מחקר ואנליטיקות של נתונים לצרכי ייעול פנימי ושיפור השיווק ללקוחות. בנוסף, היא השתמשה בידע ובטכנולוגיה שלה על מנת לפתח טכנולוגיה חדשה, שמאפשרת לה לפרוץ מעבר ל-ERP המסורתי לעולמות ה-CRM, הענן והתוכנה כשירות (SaaS).

השיפורים הטכנולוגיים האחרונים בעולם התעשייתי מאפשרים למערכות כמו זו של סאפ לקלוט מידע מרכיבים שאינם תוכנות או בני אדם. הכוונה היא לחיישנים או מרכיבים אחרים שהוטמעה בהם יכולת האינטרנט של הדברים. בכך נפתח עולם מערכות המידע למקורות מידע שלא היו זמינים, ברוב המקרים. המידע הזה משמש אוצר בלום לחברות, מאחר שניתן בעזרתו לייעל את תהליך הייצור, כמו גם לשפר את התחזוקה והשירות.

עתה משולבת הטכנולוגיה הזו, המתבססת על האינטרנט של הדברים, ב-SAP S/4 HANA. כדי להדגים זאת, הוצג במהלך הכנס סיפור לקוח של יצרן ומשווק בגדים שמכילים חיישני האינטרנט של הדברים. כל אחד מהם מדווח נתונים אוטומטית למערכת המידע המרכזית. אלה משולבים עם נתוני הייצור, השיווק והאספקה של מערכת ה-ERP, וכך יכולה החברה להגדיל ולייעל את מערך המכירות והשירות שלה.

יצוין כי מערכת המידע מסוגלת לאתר את מיקומם של לקוחות שמשתמשים בבגד, לדוגמה, בשעות היום ושל אחרים שמשתמשים בו בשעות הערב. המידע שנאגר מהבגד מנותח ומבוקר כמעט בזמן אמת, וכך יודע מנהל מנהל השיווק איזה בגד אפשר למכור, איפה ומתי.

שימוש נוסף הוא בעולם התעופה. המערכת מחברת בין ניהול הייצור והשירות למידע שמוזרם מהחיישנים שנמצאים במקומות שונים במטוס, למשל במנוע, בכנפיים ובצמיגים. כל המידע הזה משודר בזמן אמת למערכות ומסייע לחברות לשפר את העבודה ולהבין את צרכי הלקוחות.

האינטרנט של הדברים - בכנס של סאפ. צילום: דריה פרנק

האינטרנט של הדברים – בכנס של סאפ. צילום: דריה פרנק

ביל מק'דרמוט, מנכ"ל סאפ, ציין כי SAP S/4 HANA ניתנת לשימוש לא רק בארגונים גדולים, אלא גם בעסקי SMB – כאלה שהפתרונות הנוכחיים שלה לא מתאימים להם.

"כיום, גם חברות בינוניות, קטנות ואפילו משתמשים בודדים יכולים להשתמש בפלטפורמה של סאפ", אמר מק'דרמוט. הוא ציין כי "מדובר בטכנולוגיה פתוחה, שמשלבת מובייל, מחשוב ענן, כלי פיתוח ופלטפורמה לשיווק אפליקציות לכל אמצעי ממוחשב".

הכל-בו של סאפ

סאפ חנכה במהלך הכנס גם את SAP Store – חנות וירטואלית בה ניתן לרכוש מוצרים ושירותים של החברה במודל של השכרה לתקופת זמן או לפי שימוש. בנוסף, החברה תאפשר מכירה של אפליקציות על גבי פלטפורמת ה-HCP (סאפ בענן). החברה כבר מוכרת בחנות יותר מ-100 אפליקציות.

הכרזה זו מלמדת על הכיוון שמק'דרמוט וג'ונתן בקר, מנהל השיווק הראשי של סאפ, לוקחים את החברה אליו. הם מבקשים להרחיב אותה מהתמקדות ב-ERP לתשתיות פיתוח אפליקציות, שפונות גם ליצרני תוכנה ומשתמשי קצה שמחפשים אפליקציות לפיתוח עצמי או לשימוש בטלפון חכם.

בקר נשאל כיצד הוא רואה את החיבור בין שני העולמות והשיב: "כשאנחנו חושבים על הלקוחות שלנו, איננו נעצרים בניהול המשאבים, חשבוניות, מלאי, כוח אדם וכדומה. אנחנו מסתכלים על המשתמש הסופי באותה מידת רצינות שאנחנו מסתכלים על הארגון. באמצעות הטכנולוגיה שלנו, הוא יוכל להיעזר בטלפון החכם שלו לצרכי עבודתו, בזמן אמת ובזמני תגובה וביצועים שהוא לא רגיל אליהם".

"לא סתם המוטו שלנו הוא 'זה פשוט עם סאפ'", אמר. "אנחנו מתכוונים למקד את המשתמשים במה שהם צריכים לעשות כדי להצליח ולגרום להם להתעסק כמה שפחות, אם בכלל, בדברים כמו קישוריות או זמני תגובה".

הכותב היה אורח החברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים