קוואלקום נכנסת לשוק הארגוני

החברה הציגה אבטיפוס של מערכת על שבב, שמורכבת מ-24 ליבות המבוססות על ארכיטקטורת ה-64 ביט של ARM ● קוואלקום מנסה לתפוס מומנטום בשוק השרתים, ובעיקר המיקרו-שרתים

רוצה לכבוש עוד שוק. קוואלקום

קוואלקום (Qualcomm), מהיצרניות המובילות בעולם בתחום המעבדים לטלפונים וטאבלטים, נכנסת לשוק הארגוני: החברה הציגה אבטיפוס של מערכת על שבב, שמורכבת מ-24 ליבות המבוססות על ארכיטקטורת ה-64 ביט של ARM. החברה מנסה לתפוס מומנטום בשוק השרתים, ובעיקר המיקרו-שרתים – שוק שבו הדרישה היא בעיקר למעבדים שצורכים אנרגיה נמוכה, שעוזרת להקטין במידה ניכרת את הוצאות הקירור הנדרשות. הם מציעים בנוסף תמורה גבוהה להשקעה.

רוב מערכות הלינוקס (Linux) שמופנות לשוק הארגוני כבר תומכות בארכיטקטורת ה-64 ביט של ARM. בהדגמה של המעבד השתמשה קוואלקום בלינוקס כמערכת ההפעלה עבור שלושה שרתי להב, שמעליהם התקינה את KVM כמערכת ניהול לוירטואליזציה. החברה הדגימה כיצד היא מזרימה וידיאו מהשרתים למחשבי PC המבוססים גם הם על לינוקס.

בקוואלקום מכוונים גבוה, והמטרה של החברה היא למכור את המעבדים שתייצר לחברות גדולות, שרוכשות מאות ואלפי מעבדים בשנה. הארגונים האלה נאלצים להתמודד עם הגידול בתעבורה שנדרש מהעלייה במספר המשתמשים וכמות התוכן שהם צורכים ומייצרים. בין החברות הללו היא מסמנת את גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook).

המערכת הוצגה בתצורה של אריזת LGA, כלומר – מעבד שמוכנס לתושבת בלוח האם, בדומה למעבדי ה-Xeon של אינטל (Intel).

אננד צ'אנדדראסקהר, סגן נשיא בקוואלקום, אמר באירוע שעל אף שהאבטיפוס מכיל 24 ליבות, בכוונת החברה לייצר מעבדים עם מספר ליבות גדול הרבה יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים