כתב אישום נגד ישראלים שמואשמים בהונאת ענק בארצות הברית

זיו אורנשטיין וגארי שאלון, ועימם האזרח האמריקני ג'ושוע סמואל אהרון, מואשמים ב-"גניבת המידע הגדולה אי פעם ממוסדות פיננסיים" במדינה ● הקורבן המרכזי: בנק ג'יי.פי. מורגן

התפתחות נוספת בפרשת הסייבר העולמית. אילוסטרציה: BigStock

התביעה בארצות הברית הגישה כתבי אישום נגד שלושה נאשמים החשודים בפריצת מחשב והונאה רחבת ידיים שכוללת, בין השאר, התקפת ענק נגד ג'יי.פי. מורגן (JPMorgan Chase & Co). החשודים הם הישראלים זיו אורנשטיין וגארי שאלון, ששמותיהם פורסמו כבר ביולי השנה, כשנעצרו בארץ, וג'ושוע סמואל אהרון, אזרח אמריקני שגר ברוסיה ובארצות הברית לחילופין.

על פי החשד, בפעולה – המוגדרת כ-"גניבת המידע הגדולה אי פעם ממוסדות פיננסיים בארצות הברית" – גרפו החשודים מאות מיליוני דולרים באמצעות שלל הונאות ופשעים שבהם עסקה החבורה כבר מ-2007. נגד השלושה הוגש כתב אישום בן 23 סעיפי עבירה, הכוללים הרצת מניות וקשירת קשר לצורך הלבנת הון; חשיפת מידע אישי של יותר מ-100 מיליון אנשים; פריצות ועבירות סייבר נגד מחשבים של מוסדות פיננסיים; גניבת זהויות; מסחר בלתי חוקי בביטקוין; הימורים לא חוקיים באינטרנט ועוד ועוד פשעים.

בין מי שסבלו, ככל הנראה, מנחת זרועם הווירטואלית של השלושה נמצאים גופים מכל רחבי ארצות הברית, בין היתר מניו-יורק, אומהה, בוסטון, סנט לואיס, שארלוט, נברסקה וצפון קרוליינה. ביניהם הוזכרו שמותיהם של E*Trade, סקוטרייד (Scotttrade Inc) ויחידת דאו ג'ונס של ניוז קורפ (News Corp), שאחראית על ההוצאה לאור של הוול-סטריט ג'ורנל (The Wall Street Journal) ונמצאת בבעלות איל ההון רופרט מרדוק. אחד הנפגעים הגדולים של השלושה היה הבנק האמריקני ג'יי.פי. מורגן, שעל פי כתב האישום, בפריצה למחשביו השיגה החבורה פרטים של 83 מיליון חשבונות של לקוחות.

ישראלי בראש "כנופיית סייבר"

התקשורת האמריקנית מתארת את החבורה ככנופיית סייבר שהונהגה על ידי שאלון – כך לפי כתב האישום. על פי התביעה, שאלון הוא האחראי הבלעדי לתשע מתוך פריצות המחשבים המדוברות והוא גנב במהלכן גנב מידע אישי. הוא גם מואשם כי ניהל ביחד עם אורנשטיין לפחות 12 בתי הימורים לא חוקיים באינטרנט ומספר מסלקות, שאפשרו לשניים לגבות 18 מיליון דולר בעמלות לצורך סליקת מאות מיליוני דולרים של גורמים עברייניים. בנוסף, הואשם שאלון בהסתרתם של 100 מיליון דולר בחשבונות בנק בשווייץ ובחשבונות אחרים, וכן בניהול עסקי ביטקוין לא חוקיים.

בכתב האישום מתואר כי שלושת הפורצים לא הסתפקו בחדירה למערכת המחשבים של ג'יי.פי. מורגן, אלא הקימו בנוסף לפחות 75 חברות ששימשו עבורם לצורך "כיבוס" הרווחים שגרפו. הרשויות בארצות הברית טוענות כי אהרון ושאלון ביצעו את מעלליהם באמצעות שרת מחשבים מצרי ששכרו תחת שם בדוי – שיטה שבה השתמש שאלון גם בעבר, לטענת ה-FBI.

יצוין כי נגד שני הנאשמים הישראלים עדיין נמצאים במעצר בארץ וממתינים להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים בבקשת שרת המשפטים, איילת שקד, להסגיר אותם לארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים