כל התגליות מכנס הפינטק השנתי של מרכז החדשנות של סיטי

בתערוכה הציגו סטארט-אפים המשתתפים בתכנית האקסלרטור הפועלת בתוך מעבדת החדשנות, בניהולה של רות פולצ'ק ● כמו כן לקח חלק באירוע דון קלאהן, חבר ההנהלה העולמית ומנהל התפעול והטכנולוגיה של סיטי

כנס הפינטק השנתי של מרכז החדשנות של סיטי בישראל. צילום: אריאל שפירא

אמש נערך אירוע של מרכז החדשנות של סיטי בישראל. המרכז שמתמקד בפתרונות פינטק, פתרונות פיננסים טכנולוגיים, הציג טכנולוגיות נבחרות של מעבדת החדשנות בתחומי ה-Big Data, מסחר אלקטרוני, ניהול סיכונים, אפליקציות מובייל, כמו גם הטכנולוגיה הלבישה.

מעבר ליזמים, המשקיעים והבכירים מעולם הבנקאות והטכנולוגיה אשר לקחו חלק באירוע, הגיע לישראל דון קלאהן, חבר ההנהלה העולמית של סיטי, ומנהל התפעול והטכנולוגיה.

דון קלאהן, חבר ההנהלה העולמית של סיטי, ומנהל התפעול והטכנולוגיה. צילום: אריאל שפירא

דון קלאהן, חבר ההנהלה העולמית של סיטי, ומנהל התפעול והטכנולוגיה. צילום: אריאל שפירא

כאמור בתערוכה הציגו סטארט-אפים המשתתפים בתכנית האקסלרטור הפועלת בתוך מעבדת החדשנות, בניהולה של רות פולצ'ק. בין הפיתוחים שהוצגו ניתן למצוא את הסטארטאפ Rewire – טכנולוגיה המייעלת העברת הכספים ממדינה למדינה ומפחיתה משמעותית מהעלות כיום;  GetGems העוסקת בפיתוחים טכנולוגיים להנגשת מטבעות וירטואליים כגון ביטקוין עבור המשתמש הפשוט. החברה פיתחה אפליקציה להעברת מסרים המאפשרת לכל משתמש להעביר כסף מאחד לשני במהירות, תוך אבטחה מקסימלית וללא עמלות; Kensee, שהוקמה על ידי שתי יזמיות, מפתחת מנוע אלגוריתמי שאוסף ומנתח מידע מאתרי חדשות ואתרים פיננסים ומזהה סנטימנט ומגמות הקיימות בשוק, נקודות מפנה ואירועים פיננסיים בעלי השפעה עתידית על השוק; WorkCapital שהוקמה על ידי  יזמים חרדים, המציעה פתרון טכנולוגי לאשראי לעסקים קטנים על בסיס תגבולים עתידיים ועוד.

בכירי הבנק העולמי מגלים עניין

לירון ורמן, מנהל מעבדת החדשנות של סיטי בישראל אמר היום כי "סיטי מעמיקה את פעילות הפיתוח שלה בישראל. אנחנו פתחנו בפני היזמים הישראלים את הדלת לתאגיד הבנקאות הגדול בעולם ובקרוב יתקיימו מספר פיילוטים במערכות של סיטי העולמית של טכנולוגיות שפותחו פה במרכז בקריית עתידים. המרכז מעניק גישה ישירה למומחים עולמיים בתחומי הפינטק ולא מעט מהטכנולוגיות המפותחות בישראל מעניינות את בכירי הבנק העולמי".

סטארט-אפים בולטים נוספים מהאירוע היו Epistema אשר הוקם על ידי המייסדים יואב רוזנברג, שלמה קראוס ודרור בן אליעזר. החברה מיישמת במוצר תוכנה עקרונות מהפילוסופיה של המדע, כדי לאפשר לקבוצות גדולות מאוד של אנליסטים שעוסקים באותו תחום, לנהל ולפתח את התובנות שלהם; עוד בלט, Policon, אשר הוקם על ידי אלפרד שפיר וסרגיי קובלוב. החברה מפתחת פתרונות תשלומים וניהול סיכונים של תשלומים והפקדות המבוצעים במטבעות וירטואליים (קריפטוגרפים) כגון ביטקוין. הטכנולוגיה שפותחה על ידי החברה מתאימה גם לארגונים פיננסיים, המעוניינים להתחיל לקבל תשלומים והפקדות מסוג זה אך נתונים למרותם של חוקיי רגולציה נוקשים בתחום הלבנת ההון; בחבורה נמצא גם Provenance המספק ניתוח התנהגותי של השחקנים השונים בשוק ההון ומתרגם את המידע לאסטרטגיות השקעה במניות.

נקודת מבט

סיטי העולמית כארגון שמודע מאוד לצורך בחדשנות לאורך השנים, זיהה את הפוטנציאל הטמון בחברות ישראליות והקים בארץ פעילות נרחבת שמאפשרת לו להציע פתרונות פיננסים טכנולוגיים שנותנים לו יתרון עסקי מול בנקים אחרים.

החשיפה של הבנק העולמי ורשת הקשרים שהיא מעמידה עבור הסטארט-אפים שמצטיינים בה, נותנות לחברות נקודת זינוק מעולה להיות חברות מובילות ומצליחות בשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים