סמסונג מצמצמת את הפער מול אינטל במכירות השבבים

המכירות של סמסונג צפויות לעלות השנה ב-10% ואלה של אינטל - ב-2%, על פי תחזית של IC Insights ● השוק כולו יגדל ב-4%

מי תוביל את שוק השבבים? צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג (Samsung) תצמצם ב-2015 משמעותית את הפער במכירות השבבים מול המובילה, אינטל (Intel) – כך עולה מדירוג חברות השבבים לפי הכנסותיהן החזויות לשנה זו שערכה חברת מחקרי השוק IC Insights. בסך הכול צופה החברה כי השוק יעלה ב-4% ל-269.78 מיליארד דולר.

אינטל ממשיכה להיפגע מהתלות שלה בשוק המחשבים האישיים החלש (בחברה חושבים אחרת על מצב שוק זה) ומאי היכולת שלה לפרוץ לשוק הטלפונים הניידים. לפיכך, היא תחווה השנה ירידה של 2% במכירות למעט מעל 50 מיליארד דולר. סמסונג, לעומת זאת, צפויה להגדיל את מכירות השבבים שלה ב-10% ולצמצם את הפער מול המתחרה ל-5.5 מיליארד דולר בלבד.

אם להיות מדויקים יותר, מכירות השבבים של אינטל צפויות להגיע השנה ל-50.3 מיליארד דולר לעומת 51.4 מיליארד ב-2014 וסמסונג עתידה לזנק מ-37.8 מיליארד ל-44.8 מיליארד. TSMC שבמקום השלישי – ספקית השבבים העצמאית הגדולה בעולם (אינטל וסמסונג מייצרות חלק ניכר מהשבבים עבור עצמן) – עתידה לרשום גידול של 11% אולם עדיין ניצבת הרחק מאחורי מתחרותיה. המכירות שלה ב-2015 צפויות להסתכם ב-27.8 מיליארד דולר.

במקום הרביעי נמצאת SK Hynix הדרום קוריאנית, שמזנקת מהמקום השישי עם גידול של 12% בזכות הכנסות של 18.2 מיליארד דולר. היא מחליפה את קוואלקום (Qualcomm), שיורדת למקום החמישי, לאחר שרשמה קיטון של 19% ל-15.6 מיליארד.

גם מיקרון יורדת מקום אחד – לשישי, לאחר שהכנסותיה ירדו ב-11% והסתכמו ב-14.8 מיליארד דולר. טקסס אינסטרומנטס (TI) נשארת במקומה השביעי ללא שינוי בהכנסות – 12.1 מיליארד דולר. כך גם טושיבה (Toshiba) וברודקום (Broadcom) במקומות השמיני והתשיעי, בהתאמה. חותמת את העשירייה הראשונה אוואגו, שמזנקת מהמקום ה-15 עם הכנסות של 7 מיליארד דולר, לאחר גידול של 23% במכירות.

חברה בולטת ברשימה היא סוני (Sony), למרות העובדה שהיא ממוקמת רק במקום ה-14. החברה היפנית רשמה גידול של 11% במכירות בדולרים ו-27% ביינים, כמו גם עלייה של שלושה שלבים בדירוג. סוני מצליחה מאוד במכירות חיישני תמונות והיא צפויה לשלש השנה את הוצאות ההון על ייצור שבבים כדי להגדיל את היכולת לייצר חיישני תמונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים