נעים להכיר: אלכסנדר מזיאריק, מייסד שותף של קבוצת ראונד רובין

אלכסנדר מזיאריק, מייסד שותף של קבוצת ראונד רובין

תפקיד: מייסד שותף של קבוצת ראונד רובין. אני אחראי על תכנון העבודה ובקרת הביצועים, הן ברמת החברה והן ברמת צוותי הפיתוח.

מהות התפקיד: במסגרת תפקידי אני אחראי על הנעת תהליכים מהותיים בקבוצה, הן כלפי פנים והן כלפי הלקוחות שלנו. אני יוזם ומפקח על הטמעה ויישום של טכנולוגיות חדישות, מתודולוגיות ונהלי עבודה. הלכה למעשה, העבודה היום יומית שלי מתבטאת בכך שאני מתמקד בניהול טכנולוגי ובקידום הפרויקטים המרכזיים בחברה – משלב האפיון שלהם ועד שלב הבשלות. זה מה שניהול פרויקט מצריך – מנהל פרויקט הוא לא רק הראש הטכנולוגי, מוטל עליו לראות את "התמונה הגדולה". מטרת הפרויקט תמיד לנגד עיניי ולכן, כאשר פרויקט מגיע אלינו, הצוות שלי ואני מקפידים קודם כל להתמקד בהגדרת המהות שלו, הבסיס. משם אפשר להתחיל להתאים את הטכנולוגיות ואת הליך הפיתוח.

הכשרה מקצועית: את הידע המקצועי שלי התחלתי לרכוש באופן עצמאי כבר בתיכון וההכשרה הרשמית שלי החלה עם גיוסי לממר"ם, שם עברתי מגוון קורסים מקצועיים, בהם קורס תכנות. צה"ל הוא בית הספר הטוב ביותר למקצועות הטכנולוגיה, נחשפתי שם להמון טכנולוגיות ופיתחתי יכולות למידה מהירות בכל הנוגע לאימוץ טכנולוגיות חדישות.

ניסיון: שירתתי 5.5 שנים ביחידה טכנולוגית מובחרת והשתתפתי בהקמת ראונד רובין הקמתי מיד לאחר שחרורי מצה"ל.

תובנות אישיות: אחד השיעורים החשובים שלמדתי, עוד בשירותי הצבאי, הוא שתהליך פיתוח תוכנה לעולם לא מסתיים. תמיד יהיו עוד ועוד תכונות שאפשר להוסיף ושיפורים שרוצים ושניתן לעשות.

התובנה החזקה ביותר שלי מתבססת על האמירה "המצוינות היא האויב של הטוב מאוד". שיפור תוך כדי תנועה יכול להציל תהליך של פיתוח תוכנה. אנשים נוטים להיכנס לתהליך פיתוח עם חזון מסוים וציפיות גדולות כלפי המוצר והתוצאות שישיג. הבעיה היא שקל מאוד לאבד בתוך החזון הזה, בציפיות להצלחה, ובדרך לאבד פרספקטיבה ולשכוח על איזו מטרה או איזה צורך המוצר בא לענות.

לשמחתי, מרבית המפתחים הישראליים שנתקלתי בהם השכילו לאמץ את גישת האג'ייל לפיתוח תוכנה והפנימו שמתודולוגיית הפיתוח היעילה ביותר היא קודם כל להוציא גרסה, לקבל פידבק מהמשתמשים ואז לעדכן ולשפר את המוצר. קבלת הפידבק היא חלק בהליך הפיתוח שצריך לזכות ליותר חשיבות ממה שנוטים לתת לו. סבבי פיתוח צריכים להיות קצרים, זריזים ויעילים, עם מטרות קצרות טווח ומוגדרות היטב, כדי למנוע מצב אליו נקלעים מפתחים רבים – דבקות בפרטים הקטנים בניסיון להגיע למושלמות שאינה קיימת. הדבקות הזו מעכבת תהליכים ומרחיקה את המוצר מייעודו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים