"ענן לכולם" עם אינטל

החברה הכריזה בכנס שלה בסן פרנסיסקו מספר הכרזות מעניינות בתחום הענן, כחלק ממגמתה לשחרר עשרות אלפים של עננים חדשים

אינטל רוצה להוביל את השוק עם הענן הגדול בעולם

אחת החוויות היותר מעניינות, במקרה שיוצא לכם להיות בעמק הסיליקון, הוא ביקור במוזיאון של אינטל (Intel) בסנטה קלרה.

לא מדובר במוזיאון גדול במיוחד, וכמובן שלישראל יש בו מקום של כבוד, אבל החלק המעניין ביותר בעיני כותב שורות אלה הוא דווקא נושא המזעור של המעבדים ושל הטרנזיסטורים שעליהם. זה לא משהו שכל מי שמתעסק מעט עם טכנולוגיה לא יודע, אבל מראה עיניים הוא תמיד מרשים יותר.

אינטל מתמקדת באחרונה גם בתחום הענן והכנס שערכה בסן פרנסיסקו לא מכבר עסק בנושא זה. אז איך מה שנכתב בכתבה זו עד כה קשור לענן? מבחינה פילוסופית, לי לפחות, נראה שהענן הוא סוג של מזעור: להפוך את האחסון, לקטן יותר. גם השם – הענן, מבקש להעביר מין תחושה כזו של משהו שנמצא בכל מקום, בצורה דומה מעט לתצוגה של הטרנזיסטורים ליד גרגרי חול במוזיאון של החברה.

כך או כך, ההקדמה הארוכה באה כדי לספר על מה שאינטל עושה בימים אלה, ומתכוונת להמשיך בו ביתר שאת: לשחרר לאוויר (תרתי משמע) עשרות אלפים של עננים חדשים.

שיתופי פעולה בענן

כחלק מיוזמת "ענן לכולם" של החברה, אינטל משקיעה ועושה שיתופי פעולה עם חברות אחרות רבות, על מנת להפוך את הענן לדבר נפוץ וישים יותר. מכיוון שקצרה היריעה הנה, בכמה שורות, על כל אחת מהיוזמות:

אינטל משתפת פעולה עם שתי חברות – CoreOS ו-Mirantis – על מנת לשלב שתיים מטכנולוגיות הקוד הפתוח הפופולריות ביותר לניהול אפליקציות המבוססות על מכונות וירטואליות (VM). השילוב של שתי הטכנולוגיות, לפי החברה, יעזור למפעילי ענן לאמץ בקלות רבה יותר פתרונות שונים.

החברה גם משתפת פעולה עם VMware ופותחת יחד איתה רשת מרכזי מצוינות המיועדים להאצה בפריסת עננים – מתוך הבנה שאחד הדברים החשובים ביותר בכל מה שקשור לטכנולוגיה הזו הוא כוח האדם המתמחה בה.

כמו כן, הודיעו אינטל וה-CNCF (ר"ת Cloud native computing Foundation) על מרכז לבדיקה (Testing) של אפליקציות ש-"נולדו בענן", שיכלול יותר מ-1,000 שרתים מבוססי Xeon. אלה יתנו למפתחים אפשרות לעשות בדיקות לאפליקציות בקנה מידה גדול במיוחד.

הודעה נוספת של אינטל במסגרת הכנס קשורה לתוכנית "בוני הענן" שלה, כך שתכלול גם מקרי SDI ושהמשתמשים יוכלו לנצל את תצורת ה-IaaS (תשתית כשירות) שלה. החברה הודיעה בהקשר זה על תוכנית "בוני האחסון", שגם היא מיועדת לשילוב מהיר יותר של פתרונות ענן בתעשייה. בסך הכול, אומרים באינטל, יותר מ-300 חברות שונות נמצאות בתוכניות ה-"בוני" שלה (כשהתוכנית השלישית היא "בוני רשת").

הכותב היה שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים