משרד התיירות השיק לשכה וירטואלית המאפשרת לקבל מידע 24/7
הלשכה תאפשר לתייר לקבל מידע מכל מקום בעולם ובכל שעה ● זאת, במטרה לאפשר לו תכנון מוקדם ופשוט של הטיול, ולשפר את חוויית הביקור שלו בישראל
הלשכה הווירטואלית של משרד התיירות מציעה לתיירים בישראל שירות של קבלת מידע בערוצים דיגיטליים, במקום ובזמן שנוח להם ובאותם אמצעים שהם עושים בהם שימוש ביומיום.
כל זאת במטרה לאפשר להם תכנון מוקדם ופשוט של הטיול, ולשפר את חווית הביקור שלהם בישראל. השירות ניתן בשלב זה דרך שלושה ערוצי דיגיטל שונים: תיבת דוא"ל, פייסבוק (Facebook) ואפליקציית המסרונים, ווטסאפ (WhatsApp). ערוצים אלה זמינים בשפה האנגלית ובהמשך צפויות להתווסף גם השפות רוסית, ספרדית וצרפתית.
לדברי אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, "משרד התיירות מבקש להוביל את מהפכת השירות הדיגיטלי לתייר בישראל. דורות ה-Y וה-Z מבקשים שירות בלתי אמצעי בכל מקום ובכל זמן, והלשכה הוירטואלית היא חלק ממערך שירותי הדיגיטל שהמשרד משיק ובא לתת מענה על המאפיינים המיוחדים של התייר החדש".
שדרוג משמעותי
התשתית הטכנולוגית של הלשכה הווירטואלית הוקמה על ידי אגף מערכות מידע, דיגיטל וניו-מדיה במשרד בהובלתו של ד"ר נועם קוריאט, והתפעול של הלשכה יעשה באמצעות מינהל תקינה תפעול ואיכות השירות, בהובלתה של אהובה זקן.
הפרויקט מנוהל במתודולוגיית אג'ייל, כך שהתשתית המשמשת את הפרויקט בשלב הראשוני הוקמה במהירות תוך שימוש בכלים פתוחים (פייסבוק, ווטסאפ) ונושא הדוא"ל מנוהל באמצעות ענן 365. האתר שהוקם מבוסס על פלטפורמת המיני-סייט של ממשל זמין, ובקרוב יעבור שדרוג משמעותי כאשר יעבור לפלטפורמה חדשנית שהמשרד מקים על בסיס מוצר קוד פתוח – Drupal.
בשלב זה הפרויקט הושק בישראל, ובקמפיין ראשוני לתיירים הנוחתים בנתב"ג ושוהים בישראל. במהלך הקמפיין מגיעות פניות מגוונות הן מישראלים והן מתיירים. הפניות כוללות שאלות בנושאי לינה, אטרקציות, ויזות, דרכי הגעה ועוד.
שירות רחב ועשיר יותר
בעתיד מתוכננים לקום ערוצי דיגיטל נוספים כגון צ'אטים, שיחות וידיאו ואתר אינטרנט בשירות עצמי, וכן להכניס מערכת תיעוד וניהול פניות multi-channel שתאפשר טיפול בפניות ממגוון ערוצי מדיה חברתית ו-IM (ר"ת Instant Messaging). השימוש במגוון ערוצים דיגיטליים עכשוויים יאפשר למטיילים ליהנות מחופשה מושלמת בישראל.
לדברי ד"ר נועם קוריאט, מנהל אגף מערכות מידע, דיגיטל וניו מדיה, "הקונספט של הלשכה הווירטואלית הוא דוגמה לאופן שבו הדיגיטל מאפשר לייצר חדשנות עסקית. אנחנו בעצם שוברים את מגבלות הזמן והמקום, ומאפשרים לתייר לקבל שירות רחב ועשיר יותר בכלים עדכניים שהוא מכיר ומשתמש בהם יום יום".
תגובות
(0)