מהפך: הרצליה עוקפת את תל אביב בדמי השכירות למשרדים

כך עולה מסקירת שוק המשרדים של אינטר ישראל יועצי נדל”ן לחציון הראשון של 2016, שנעשתה על שטח של כ-2.6 מיליון מ”ר משרדים, ב-145 מגדלים יוקרתיים בגוש דן

אופק גבאי, שותף ומנהל מחלקת המחקר באינטר ישראל. צילום: יח"צ

לראשונה נרשם מהפך, כאשר דמי השכירות בהרצליה עקפו את מחירי השכירות במע"ר תל אביב. הדבר הגיע לאחר שהמחירים בהרצליה המשיכו לטפס זו השנה החמישית ברציפות, לעומת ירידה מינורית בדמי השכירות במע"ר תל אביב.

דמי השכירות למשרדים Class A בהרצליה פיתוח הגיעו לרמה של 105 שקלים למ"ר בחודש (ברמת גמר), רמת מחיר אף יקרה בממוצע ממגדלי משרדי היוקרה בתל אביב. הנימוק המרכזי לעליית המחירים בהרצליה הוא ככל הנראה "ביקושים שבויים"; חברות שממוקמות בהרצליה וצמחו אורגנית, כלומר נדרשו לשטחים נוספים ולא רצו לעזוב את המתחם המקורי שלהן.


בחציון הראשון עלו דמי השכירות ב-6% בהמשך לעלייה הדרמטית של דמי השכירות בחציון הקודם בשיעור של כ-13%. במצטבר רושמת הרצליה זינוק של כ-31% במחירי השכירות על פני שנתיים.

לאחר כשבע שנים רצופות של עלייה במחירי השכירות במע"ר תל אביב, נרשמה בחציון הראשון של 2016 ירידת מחירים מינורית של 0.6% בדמי  השכירות של משרדים Class A.

מלחמה ניטשת בין היזמים

סקירת שוק המשרדים של אינטר ישראל יועצי נדל”ן לחציון הראשון של 2016 נעשתה על שטח של כ-2.6 מיליון מ"ר משרדים, ב-145 מגדלים יוקרתיים בגוש דן, כאשר 78 מתוכם כללו ניתוח סטטיסטי. בתל אביב נסקרו שישה צירי מע”ר מרכזיים; רוטשילד, שאול המלך, ציר החוף, מנחם בגין, יגאל אלון ורמת החייל. בנוסף נסקרו ציר הבורסה ברמת גן, וה-BBC בבני ברק.


לדברי אופק גבאי, שותף ומנהל מחלקת המחקר באינטר ישראל, "בשלב זה מוקדם לקבוע חד משמעית האם מדובר בשינוי מגמה שתימשך גם בחציון הבא ולאחריו, אולם אנו מעריכים כי עודפי ההיצע הצפויים בשנים הקרובות מתחילים לתת אותותיהם במלחמה הניטשת בין היזמים, על כל דייר ודייר. בנוגע להרצליה, אנו צופים שהמחירים יעצרו ואולי אף ישנו מגמה לקראת סוף השנה הנוכחית".

בנייני המשרדים בציר רוטשילד נמצאים במקום הראשון מבחינת יוקר דמי השכירות. ציר זה ממשיך לשמור על רמת מחירים גבוהה, וגם בחציון המסוקר נרשמה בו עלייה לדמי שכירות ממוצעים של 112.4 שקלים למ"ר לחודש, לעומת 109 שקלים למ"ר בחציון השני של 2015.

ירידה בדמ”ש – עלייה בתפוסה

במהלך החציון הראשון של 2016 ירד שיעור התפוסה באופן מינורי בעשירית האחוז לרמה של 97.1%. יחד עם זאת, בנטרול בני ברק ורמת החייל, טיפס לרמה של 98.1% לעומת 97.7% בחציון השני אשתקד.

כאמור, בשקלול דמי השכירות בצירי המע"ר, נצפתה ירידה בדמי השכירות החודשיים מרמה של – 99.8 שקלים למ"ר בחציון הקודם ל-99.2 שקלים למ"ר בחציון הנוכחי (ללא בני ברק ורמת החייל). יחד איתם עומד המחיר המשוקלל על 93.1 שרלים למ"ר בחציון הנוכחי לעומת 93.4 שקלים למ"ר בחציון הקודם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים