האיחוד האירופי לווטסאפ: הפסיקו את שיתוף המידע עם פייסבוק

חברי ועדת הפרטיות של האיחוד קראו לווטסאפ להפסיק לעשות זאת עד שתוכיח שהמדיניות החדשה שלה בתחום חוקית ● הם אף טוענים שיאהו לא עשתה מספיק כדי להודיע למשתמשים על הפריצה הגדולה

שינוי פסיקה נגד אינטל. צילום אילוסטרציה: BigStock

ועדת הפרטיות של האיחוד האירופי "מביעה דאגה" מהכוונה של פייסבוק (Facebook) להשתמש בנתוני המשתמשים של ווטסאפ (WhatsApp) וקוראת לחברות לחדול מכך, עד שיוכיחו שמדובר בצעד חוקי. חברי הוועדה דורשים מפייסבוק לפרט במדויק אילו תכנים שישותפו ומה ייעשה בהם.

לאחר הרכישה על ידי פייסבוק שינתה ווטסאפ את מדיניות הפרטיות שלה, כך שהיא יכולה להשתמש בנתונים של החברה הבת. המטרה היא לחזק את מערכת המודעות של הרשת החברתית, ולנסות לדייק אותה יותר, להנחתה, במודעות המוצגות באתרים ובאפליקציות של החברה. פייסבוק אמנם מאפשרת למשתמשים לשנות את הגזירה באופן מוגבל, אבל בכל מקרה תהיה העברה של נתונים מסוימים.

הוועדה שלחה לפייסבוק מכתב בו היא מביעה את דאגתה מההתפתחות הזו, שלדבריה תפגע במשתמשים. לפי הוועדה, מדובר בהפרה של הבטחות פומביות שנתנו שתי החברות, גם לאחר שפייסבוק רכשה את ווטסאפ, שלפיהן הן אף פעם לא ישתפו נתוני משתמשים. מכיוון שכך, גורסים באיחוד, המשתמשים יכולים להרגיש בצדק שהם הופלו בפח.

יותר מכך, הוועדה מביעה דאגה שתיתכן פגיעה גם במקרים שבהם המשתמשים רשומים לווטסאפ בלבד, אך לא לפייסבוק. זאת, מכיוון שאפליקציית המסרים המיידיים יודעת לזהות את המשתמשים הללו, ולכן תוכל לשתף את המידע עם החברה האם ישירות.

מכתב – גם ליאהו

יצוין כי ועדת הפרטיות של האיחוד האירופי אינה הגורם הראשון ביבשת שפועל נגד פייסבוק ו-ווטסאפ בהקשר זה. המדיניות החדשה נמצאת תחת חקירה של רשויות שונות באירופה והממונה על הפרטיות בהמבורג כבר הורה להן להפסיק את איסוף המידע בגרמניה. הוא אף הורה לפייסבוק למחוק את כל המידע שאספה ממשתמשי ווטסאפ במדינה עד לפרסום ההחלטה.

חברי הוועדה שלחו מכתב גם ליאהו (Yahoo), שבו טענו שהחברה לא עשתה מספיק על מנת ליידע את המשתמשים בדבר הפריצה שאירעה לשרתיה לפני יותר מחודש. במסגרת הפריצה נגנבו משרתי החברה נתונים של חצי מיליארד משתמשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים