פייסבוק תשדר אינטרנט מהשמיים?

ברשת החברתית בוחנים אפשרות לאספקת אינטרנט ממטוסים ללא טייס, באלומות לוויין ובקרני לייזר

לשני שלישים מאוכלוסיית העולם עדיין אין גישה לאינטרנט, ובפייסבוק (Facebook), הרשת החברתית הגדולה בעולם שנהנית כבר מלמעלה ממיליארד משתמשים, מחפשים פתרונות להרחבת הגישה לאינטרנט – כדי לשמר את הצמיחה בכמות משתמשיה.

בהודעה שפרסם בבלוג כתב מארק צוקרברג, ממייסדי פייסבוק, כי "אנו מחפשים דרכים חדשות לשידור של רשת האינטרנט מהשמיים". זאת מתוך שאיפה להציע גישה לאינטרנט "לכל אדם בעולם".

במעבדה החדשה של פייסבוק, המכונה Connectivity Lab, חוקרים ובוחנים טכנולוגיות ניסיוניות לגישה לאינטרנט, ובכלל זה באמצעות מטוסים ללא טייס, לוויינים ולייזרים. זאת מתוך שאיפה להגיע למקומות יישוב מבודדים ולאזורים שבהם אין עדיין גישה לאינטרנט.

המטוסים ללא טייס אמורים לרחף בשמיים במשך מספר חודשים בכל פעם ולהציע גישה לאינטרנט בפרברי ערים. באזורי ספר ייבחנו לוויינים שמשדרים אלומות לכדור הארץ. כן ייעשו ניסיונות באלומות לייזר בלתי נראות, בתחום של אינפרה אדום, כדי לספק חיבורי אינטרנט מהירים למרחקים ארוכים.

בשנה שעברה הכריזה פייסבוק על הקמתה של קואליציית internet.org, המאגדת חברות היי-טק גדולות, בשאיפה להפחית את החסמים בפני גישה לאינטרנט בדרכים קונבנציונליות יותר, כגון הוזלת הגישה לאינטרנט בטלפונים סלולריים. על פי צוקרברג, סייעו מאמצים אלה עד כה להגדיל את מספר המחוברים לאינטרנט בשלושה מיליון בני אדם נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים